Random Frysningar Efter/Under Spelande. [Fixat]

Permalänk

Random Frysningar Efter/Under Spelande. [Fixat]

Min dator fryser sig i ½ sekund varannan minut ungefär. Både under spelande och efter.

Och jag misstänker starkt att det är mitt nättagg.

Men saken är att, jag har en 360 W nätagg och kör en GTX 660 och i7 3770K. EDIT: 460 W PSU

Grafikkortet står det att man ska ha 450 W tror jag.

Men jag har kunnat kört BF3/4, Skyrim, PAYDAY 2, helt fine förut, men nu helt plötsligt så ska den hålla på.

Jag har haft detta förbannade problem i 3 månader nu och jag står inte ut längre.

Grafikkortet har också varit installerat länge utan problem.

Så VARFÖR händer det nu och inte för 10 månader sedan?!

Jag har prövat: Systemåterställning, Virusscan, Chkdsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbanThaBoss:

Min dator fryser sig i ½ sekund varannan minut ungefär. Både under spelande och efter.

Och jag misstänker starkt att det är mitt nättagg.

Men saken är att, jag har en 360 W nätagg och kör en GTX 660 och i7 3770K.

Grafikkortet står det att man ska ha 450 W tror jag.

Men jag har kunnat kört BF3/4, Skyrim, PAYDAY 2, helt fine förut, men nu helt plötsligt så ska den hålla på.

Jag har haft detta förbannade problem i 3 månader nu och jag står inte ut längre.

Grafikkortet har också varit installerat länge utan problem.

Så VARFÖR händer det nu och inte för 10 månader sedan?!

Jag har prövat: Systemåterställning, Virusscan, Chkdsk.

Vad har du för nätagg?
Hur gammalt?
Kollat så inte komponenterna överhettas?
Överklockat?
Lista gärna alla komponenter, det hör till standardproceduren här på SweC

Att nätagget plötsligt slutat orka driva datorn är fullt rimligt, mid hög belastning minskar livslängden och maximal effekt kan gradvis bli sämre.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av occe94:

Vad har du för nätagg?
Hur gammalt?
Kollat så inte komponenterna överhettas?
Överklockat?
Lista gärna alla komponenter, det hör till standardproceduren här på SweC

Att nätagget plötsligt slutat orka driva datorn är fullt rimligt, mid hög belastning minskar livslängden och maximal effekt kan gradvis bli sämre.

Jag vettefan vad jag har för nätagg, datorn är ju en DELL. (Skäms)

Suttit i datorn i 2 år, köpte nytt grafikkort för 10 månader sedan.

Komponenterna överhettas inte alls. Dom ligger runt 40-50 C under gaming.

Tror inte det, är inte så jätte säker.

CPU: Intel I7 3770K
GPU: Asus GTX 660 Det stog OC, (Over Clocked på paketet, har sänkt ner clocken lite grann.)
RAM: 8 GB, vet ej, nåt DELL skit.
Moder Kort: Nåt DELL skit igen..
HD: Börjar bli trött på allt denna skit från DELL.

Hoppas du kan svara tillbaka, har varit upptagen med skolan osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbanThaBoss:

Jag vettefan vad jag har för nätagg, datorn är ju en DELL. (Skäms)

Suttit i datorn i 2 år, köpte nytt grafikkort för 10 månader sedan.

Komponenterna överhettas inte alls. Dom ligger runt 40-50 C under gaming.

Tror inte det, är inte så jätte säker.

CPU: Intel I7 3770K
GPU: Asus GTX 660 Det stog OC, (Over Clocked på paketet, har sänkt ner clocken lite grann.)
RAM: 8 GB, vet ej, nåt DELL skit.
Moder Kort: Nåt DELL skit igen..
HD: Börjar bli trött på allt denna skit från DELL.

Hoppas du kan svara tillbaka, har varit upptagen med skolan osv.

Dell tillverkar inget själva, de sätter bara ihop och säljer datorer, så RAM, moderkort och hårddiskar är samma som du kan köpa i valfri datorbutik (även om komponenterna antagligen är väldigt lågbudget).

Jag tror fortfarande nätagget är problemet, har du möjlighet att låna ett annat av en kompis att testa med?
Hur som helst, öppna chassit och kolla om du kan se något namn på nätagget. Misstänker att det är något i den här stilen

Dold text

I så fall är det sannolikt ett billigt skräpnätagg som bör bytas oavsett om det är trasigt eller inte. Många rekommenderar XFX Core 550W som preterar otroligt bra för sin prisklass.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av occe94:

Dell tillverkar inget själva, de sätter bara ihop och säljer datorer, så RAM, moderkort och hårddiskar är samma som du kan köpa i valfri datorbutik (även om komponenterna antagligen är väldigt lågbudget).

Jag tror fortfarande nätagget är problemet, har du möjlighet att låna ett annat av en kompis att testa med?
Hur som helst, öppna chassit och kolla om du kan se något namn på nätagget. Misstänker att det är något i den här stilen

I så fall är det sannolikt ett billigt skräpnätagg som bör bytas oavsett om det är trasigt eller inte. Många rekommenderar XFX Core 550W som preterar otroligt bra för sin prisklass.

Jag har absolut ingen möjlighet att låna, men har ett gammalt grafikkort. Iallafall här är några bilder i datorn.

Nätagget.

Själva Datorn.

Grafikkortet, sitter himla tight. Kabeln nuddar inte kortet.

Kan lägga till att det enda sättet att bli av med frysandet är att starta om datorn.

EDIT: Det lyser en röd led på mitt grafikkort?

Permalänk
Skrivet av occe94:

Dell tillverkar inget själva, de sätter bara ihop och säljer datorer, så RAM, moderkort och hårddiskar är samma som du kan köpa i valfri datorbutik (även om komponenterna antagligen är väldigt lågbudget).

Jag tror fortfarande nätagget är problemet, har du möjlighet att låna ett annat av en kompis att testa med?
Hur som helst, öppna chassit och kolla om du kan se något namn på nätagget. Misstänker att det är något i den här stilen

I så fall är det sannolikt ett billigt skräpnätagg som bör bytas oavsett om det är trasigt eller inte. Många rekommenderar XFX Core 550W som preterar otroligt bra för sin prisklass.

Skrivet av SebbanThaBoss:

Jag har absolut ingen möjlighet att låna, men har ett gammalt grafikkort. Iallafall här är några bilder i datorn.

http://i.imgur.com/hB5nreA.jpg

Nätagget.

http://i.imgur.com/quv6fLH.jpg

Själva Datorn.

http://i.imgur.com/ypVFpJo.jpg

Grafikkortet, sitter himla tight. Kabeln nuddar inte kortet.

Kan lägga till att det enda sättet att bli av med frysandet är att starta om datorn.

EDIT: Det lyser en röd led på mitt grafikkort?

Jag tror jag har löst mitt egna problem utav mig själv. Jag hade under en rengöring i datorn, inte satt i 6 pin kabeln ordentligt. Så den satt och glappade.

Nu har jag tryckt in den med lite kraft, och datorn fungerar fint. Min egna klantighet.

Led lampan lyser grönt nu också.

EDIT: Nope. Fryser Fortfarrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbanThaBoss:

Jag har absolut ingen möjlighet att låna, men har ett gammalt grafikkort. Iallafall här är några bilder i datorn.

http://i.imgur.com/hB5nreA.jpg

Nätagget.

http://i.imgur.com/quv6fLH.jpg

Själva Datorn.

http://i.imgur.com/ypVFpJo.jpg

Grafikkortet, sitter himla tight. Kabeln nuddar inte kortet.

Kan lägga till att det enda sättet att bli av med frysandet är att starta om datorn.

EDIT: Det lyser en röd led på mitt grafikkort?

Googling av modellnamnet antyder att det är ett 460W-nätagg och inte 360.

Dock den röda LEDen. Ser jag fel eller är det ett ASUS gtx 660 DirectCU2 av någon modell, och LEDen sitter intill strömkabeln? Tydligen ska den lysa rött om kortet inte får ordentlig ström via den anslutningen, grönt om det får det.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av occe94:

Googling av modellnamnet antyder att det är ett 460W-nätagg och inte 360.

Dock den röda LEDen. Ser jag fel eller är det ett ASUS gtx 660 DirectCU2 av någon modell, och LEDen sitter intill strömkabeln? Tydligen ska den lysa rött om kortet inte får ordentlig ström via den anslutningen, grönt om det får det.

Jag tryckte in kabeln, den lyser grönt nu. MEN, problemet återstår.

Den slutade frysa till under den dagen som jag tryckte in kabeln.

Men idag så lyser den grönt och jag laggar till endå..

Permalänk
Skrivet av occe94:

Googling av modellnamnet antyder att det är ett 460W-nätagg och inte 360.

Dock den röda LEDen. Ser jag fel eller är det ett ASUS gtx 660 DirectCU2 av någon modell, och LEDen sitter intill strömkabeln? Tydligen ska den lysa rött om kortet inte får ordentlig ström via den anslutningen, grönt om det får det.

Jag drog ut min Ethernet kabel för att ansluta via trådlöst. Då hade mitt nätverks kort inaktiverat sig själv. Jag aktiverade det, men ingenting hände.
Så jag sket it. När jag drog ut den en annan gång så hackade det till ordentligt tills jag tryckte in kablen igen.

Det jag menar med att det hackar är ett ''buzzande'' ljud, och minimal frysning i ½ sekund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbanThaBoss:

Jag drog ut min Ethernet kabel för att ansluta via trådlöst. Då hade mitt nätverks kort inaktiverat sig själv. Jag aktiverade det, men ingenting hände.
Så jag sket it. När jag drog ut den en annan gång så hackade det till ordentligt tills jag tryckte in kablen igen.

Det jag menar med att det hackar är ett ''buzzande'' ljud, och minimal frysning i ½ sekund.

Känner igen det från min gamla laptop, då var det grafikkortsdrivrutinerna som slutade svara och fick hela datorn att frysa. Provat att installera om dem?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Skrivet av occe94:

Känner igen det från min gamla laptop, då var det grafikkortsdrivrutinerna som slutade svara och fick hela datorn att frysa. Provat att installera om dem?

Jag har fixat problemet. Inga frysningar på 5 dagar. Det var trasiga nätverks-drivrutiner som skapade problem för Ethernet kabeln. Så jag tog bort dem och nu har det aldrig hänt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebbanThaBoss:

Jag har fixat problemet. Inga frysningar på 10 dagar. Det var trasiga nätverks-drivrutiner som skapade problem för Ethernet kabeln. Så jag tog bort dem och nu har det aldrig hänt igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar att du återkom med lösning. +1