Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Ja, man vet aldrig, som sagt, upp till bevis. Ordern jag la var på ett par tusenlappar, visst mycket pengar, men klart under 1000dollar gränsen han har på hemsidan.
Han lät seriös att prata med, så nu är det bara att hoppas på det bästa:)

10 SSDer och en 3970x?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Ja, man vet aldrig, som sagt, upp till bevis. Ordern jag la var på ett par tusenlappar, visst mycket pengar, men klart under 1000dollar gränsen han har på hemsidan.

Men du fick köpa för mindre belopp? Gjorde han ett undantag då eller hur löste ni det?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Hoppas du inte betalade i förskott.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av Blub:

Jag har nu varit i kontakt med Leif via telefon och allvarligt, det lät ganska bra. Jag kommer slänga ihop en testorder, alltså under 1000 dollar och skicka iväg under dagen för att se om allt fungerar.
Leveransen ska ta 6-8 dagar.
Företaget är registrerat i Thailand tydligen.
Jag har även hittat hans företag på gulex, han sa att jag skulle slå på hans email och där kom det upp. Jag måste medge att det inte ser så mycket ut för världen men om testordern jag beställt dyker upp så har jag inga invändningar.

http://www.gulex.se/firmainfo/computerstocklots@gmail.com/920...

Jag återkommer med hur det går så fort jag vet något.

Btw. Om "Leif" nu är smart och vill lura folk att köpa saker så kommer troligtvis din testorder att gå igenom. Sen när du sitter här och säger att siten är säker och 10 till skickar pengar till honom i förskott, då får man höra att folk inte fått sina beställda produkter. Vi har sett sånt här förut och alltid är det folk som råkar illa ut. Det som är mest sannolikt är att det är för bra för att vara sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Men du fick köpa för mindre belopp? Gjorde han ett undantag då eller hur löste ni det?

Skrivet av hoski:

Hoppas du inte betalade i förskott.

Ja, jag fick igenom att göra en testorder till han för att se att allt fungerar, jag är inte rik som ett troll och kan inte leka med 1000 dollar, så ordern jag fick iväg nu är min övre testgräns.
Nej, jag har inte betalat något än.

Här är sista mailet från Leif:

Permalänk
Medlem

Hej Magnus

Tack för din test order. Jag skickar dig all information under eftermiddagen svensk tid.
Måste bara komma in på kontoret först, så jag har ordning på allt.

Jag såg att info kommit ut om din order också. Det fanns ju invändningar om det fungerar också.
Då skulle det ju bara se bra ut. Spelar ju ingen roll hur man gör i denna situation tydligen.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

-----

Hej

Ja folk är ju alltid försiktiga. Men fungerar allt och jag får delarna så lägger jag upp bilder och all info om affären och då kommer du få en hel armé av nya kunder.

/Magnus

Permalänk
Medlem

Jag skulle anta att det här är en drömsituation för en bedragare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT | OLED G6 G60SD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Hej Magnus

Tack för din test order. Jag skickar dig all information under eftermiddagen svensk tid.

Jag såg att info kommit ut om din order också. Det fanns ju invändningar om det fungerar också.
Då skulle det ju bara se bra ut. Spelar ju ingen roll hur man gör i denna situation tydligen.

Computer Stocklots

-----

Hej

Ja folk är ju alltid försiktiga. Men fungerar allt och jag får delarna så lägger jag upp bilder och all info om affären och då kommer du få en hel armé av nya kunder.

/Magnus

Ä han inte i Sverige, eftersom det refereras till Svensk tid..

För mig ringer det stora röda varningslampor

Dold text

, hoppas du får din test order, men iofs en testorder på några småskaer kan väl slängas ihop
du skulle beställt något stort.

"då kommer du få en hel armé av nya kunder." Lova inte för mycket, för de som inte får sina saker kanske kommer tillbaks o gnäller på dig istället, typ "du sa det var ok"

Kul o se vad som blir, och har jag fel, så får jag väl äta upp min hatt:)

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wowholypriest:

Ä han inte i Sverige, eftersom det refereras till Svensk tid..

För mig ringer det stora röda varningslampor, hoppas du får din test order, men iofs en testorder på några småskaer kan väl slängas ihop
du skulle beställt något stort.

"då kommer du få en hel armé av nya kunder." Lova inte för mycket, för de som inte får sina saker kanske kommer tillbaks o gnäller på dig istället, typ "du sa det var ok"

Kul o se vad som blir, och har jag fel, så får jag väl äta upp min hatt:)

haha, ja, jag kanske lova för mycket där med armén:) Det blir lite gamble av det hela, får hoppas det går bra helt enkelt.

Permalänk

Om den här sidan visar sig vara legit kommer jag omedelbart att beställa: http://www.computerstocklots.com/index.php?id_product=236&con.... Vem vill inte ha 320 ospecade kablar hemma? /Sarkasm

Skriver egentligen för att se alla uppdateringar som sker i tråden. Följer med stort intresse!

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Verkar intressant om det nu är ett legit företag. Följer med stora förhoppningar! ^^
Verkade först vara största bluffen, men tänk om detta är nya Inet?

Hoppas det går bra för dig Blub! (och de som tänkt beställa efter honom!)

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Avstängd

Visar det sig att detta är legit så kan man göra enormt sjuka fynd.. Chansen är extremt liten dock och det skulle inte förvåna mig (som det redan påpekats i tråden) om han lyckas skrapa ihop din order bara för att ta vara på chansen att se seriös ut. Detta är vad ClickOK gjorde. Detta var även vad andra företag har gjort (blufföretag alltså) för att lura andra kunder att köpa hos dem.

Skrivet av ghollghost:

Verkar intressant om det nu är ett legit företag. Följer med stora förhoppningar! ^^
Verkade först vara största bluffen, men tänk om detta är nya Inet?

Hoppas det går bra för dig Blub! (och de som tänkt beställa efter honom!)

De kan inte bli nya inet eftersom personen ovan (Leif) erkänner att han inte har ett lager bakom sig utan påstår sig köpa upp konkursbon. Medan Inet vet exakt hur många kort tex. de kan sälja så är affärstypen som "Leif" för ganska oförutsägbar. Ena dagen kanske man har femton kort att sälja. Andra dagen inget. Och börjar Leif beställa kort direkt från fabriken så kommer priset att skjuta i höjden direkt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tror jag köper 6st av dessa så har jag 3xSLI i två burkar och sedan ett par SSD:er..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av Blub:

* Fick du fram ett organisationsnummer?
* Har du någon personlig adress till honom? Att heta "Leif Karlsson" och kanske bo i Västerås gör eftersökande efter honom i efterhand i princip omöjligt.

Kan han inte skrapa fram ett organisationsnummer vittnar det om att han nödvändigtvis ej ens är företagare och bedriver olaglig verksamhet. Att neka någon organisationsnummer när han vill bli tagen seriöst är som att skjuta sig själv i foten med ett hagelgevär; det blir blodigt, dåligt stämning och ingen kommer ta dig på allvar.

Inköpspriserna eller vad han nu väljer att kalla det verkar vara tagna ur luften. Såvida Leif nu inte ligger med hela Nvidias produktionsavdelning så finn kommer inte någon snubbe i Västerås med lite "erfarenhet" kunna skaffa fram priser långt under eller i likhet med vad inköpsavdelningen på typ Dell eller Lenovo kan.

Var försiktig med din order, vet du inte vem han eller hans företag faktiskt är så skulle jag aldrig beställa därifrån. Vill "Leif" ha kunder får han börja ta företagande på lite mer allvar och visa oss att han bedriver ett seriöst företag. Skärpning Leif!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DaBone:

Tror jag köper 6st av dessa så har jag 3xSLI i två burkar och sedan ett par SSD:er..

Tänk dig Tvelander. Han skulle ju ha 12X GTX Titan i sin burk om han fick kort för de priserna.

Skrivet av Persienner:

* Har du någon personlig adress till honom? Att heta "Leif Karlsson" och kanske bo i Västerås gör eftersökande efter honom i efterhand i princip omöjligt.

Kan han inte skrapa fram ett organisationsnummer vittnar det om att han nödvändigtvis ej ens är företagare och bedriver olaglig verksamhet. Att neka någon organisationsnummer när han vill bli tagen seriöst är som att skjuta sig själv i foten med ett hagelgevär; det blir blodigt, dåligt stämning och ingen kommer ta dig på allvar.

Inköpspriserna eller vad han nu väljer att kalla det verkar vara tagna ur luften. Såvida Leif nu inte ligger med hela Nvidias produktionsavdelning så finns kommer inte någon snubbe i Västerås med lite "erfarenhet" kunna skaffa fram priser långt eller i likhet med vad inköpsavdelningen på typ Dell eller Lenovo kan.

Var försiktig med din order, vet du inte vem han eller hans företag faktiskt är så skulle jag aldrig beställa därifrån. Vill "Leif" ha kunder får han börja ta företagande på lite mer allvar och visa oss att han bedriver ett seriöst företag. Skärpning Leif!

Ganska lustigt också hur "Leif" påstår sig per automatik få dessa priser pga. att han har "erfarenhet". I slutändan kan det visa sig att det handlar om en kille som knappt har fjun på hakan ännu som agerar målvakt åt någon kille i Thailand eller alt. att han själv bor i Thailand. Erfarenhet är inte skvatt värt om man inte är delaktig i ett företag som köper pallar fulla med kort (som Dell och Lenovo) och på så sätt får mängdrabatt från tillverkaren (I detta fall Nvidia). Ska bli intressant och se om vi har en ny bluffbutik eller funnit Eldorado.

http://www.computerstocklots.com/index.php?id_product=115&con...

Ett 290X för under tusenlappen också..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk

Verkar lurt.

Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk

Blir oerhört intressant att följa denna tråden.
Som så tydligt påpekats innan verkar det onekligen som en stor bluff.

Om jag hör ett 20-tal goda omdömen kan jag börja ta mig en funderare.
Som sagt bör din "testorder" inte vara svårt för honom att leta fram för att locka potentiella kunder.

Lycka till med ditt köp, jag väntar med spänning på resultatet.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

Titan Black för 160$

Ett givet köp. De stora aktörerna kommer säkert gå i konkurs med dessa priser...

Inväntar Blub's testorder först

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Inköpspriserna eller vad han nu väljer att kalla det verkar vara tagna ur luften. Såvida Leif nu inte ligger med hela Nvidias produktionsavdelning så finn kommer inte någon snubbe i Västerås med lite "erfarenhet" kunna skaffa fram priser långt under eller i likhet med vad inköpsavdelningen på typ Dell eller Lenovo kan.

Även jag tycker detta verkar vara rätt lurt... Men jag tror faktiskt inte att Dell eller Lenovo, köper upp konkurspartier...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Hej Magnus

Computer Stocklots

-----

Hej

/Magnus

Tråkigt att du är med på att lägga pengar. Det kommer ju bara att gå åt två olika håll.

#1, du får billiga produkter, ger tummen upp och 20 sweclockers blir scammade och arga.

#2, Han scammar dig direkt, skiter i vilket eftersom han inte lagt ut pengar ändå. Lätta tusenlappar

Hur kan du ens nästan tro på en domän som är 10dagar, alla varningsklockor ringer. Alla argument han ger är riktigt patetiska. Inte använda riktiga betalningsmedel eller t.om. paypal. Inte ha kontor i Sverige fast han har "företagskunder" i Sverige.

Så giriga ni måste vara för att tro på detta. Men det är lugnt, köper er en 30st lådsas laptops som du kan kränga på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Hoppas varorna kommer fram till dig. Väntar med spänning på fortsättningen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

Skriver enbart för att jag känner att jag måste följa den här tråden

Visa signatur

Stationära: ASRock Z87 Extreme4 ATX - Intel Core i5 4670K - Crucial Ballistix Sport 16GB - Gainward Gtx 760 2GB - Fractal Design Integra R2 650W - Nzxt Phantom 410

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Humper:

Tråkigt att du är med på att lägga pengar. Det kommer ju bara att gå åt två olika håll.

#1, du får billiga produkter, ger tummen upp och 20 sweclockers blir scammade och arga.

#2, Han scammar dig direkt, skiter i vilket eftersom han inte lagt ut pengar ändå. Lätta tusenlappar

Hur kan du ens nästan tro på en domän som är 10dagar, alla varningsklockor ringer. Alla argument han ger är riktigt patetiska. Inte använda riktiga betalningsmedel eller t.om. paypal. Inte ha kontor i Sverige fast han har "företagskunder" i Sverige.

Så giriga ni måste vara för att tro på detta. Men det är lugnt, köper er en 30st lådsas laptops som du kan kränga på blocket.

Vänta nu lite? Innan du börjar döma folk.. Hur vore det om du faktiskt tog dig en titt på kommentarerna i tråden? 99,9% av alla här anser att det är en bluff och kommer inte att betala. Det finns bara en som (för att testa... För Sweclockers bästa dvs.) lägger ut pengar bara för att se om det går igenom. Om någon ska ta det lugnt så är det du.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ska följa Blubs äventyr i denna tråd.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Geeks
SweClockers

Vi har fått en förfrågan från "cstocklots" om möjlighet att svara i tråden, och det ska de givetvis ha.
Däremot tycker vi också att butiken ska betraktas som en misstänkt bluff med bland annat orimligt låga priser och vill uppmana alla att vara extra försiktiga.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Vi har fått en förfrågan från "cstocklots" om att ha möjlighet att svara i tråden, och det ska de givetvis ha.
Däremot tycker vi också att butiken ska betraktas som en misstänkt bluff med bland annat orimligt låga priser och vill uppmana alla att vara extra försiktiga.

Håller helt med. Nog ska de få svara i tråden alltid.. Däremot ska de inte tro att de står över all form av kritik (en liten känsla jag får av "Leifs" svar ovan) som de kan få utstå.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DaBone:

Även jag tycker detta verkar vara rätt lurt... Men jag tror faktiskt inte att Dell eller Lenovo, köper upp konkurspartier...

Haha nej det har jag också svårt att tro. Klart Leif ska få en ärlig chans men har lite svårt att tro på hur han får tag i sina prylar. Men vi får se hur äventyret fortskrider.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tumnus:

99,9% av alla här anser att det är en bluff och kommer inte att betala.

Nej det gör de inte, alltför många anser att det troligtvis rör sig om en bluff men är ändå lite lockade av de låga priserna och det enda en sådan åsikt åstadkommer är att hjälpa bluffmakarna. Det här handlar om att lura människor, det finns ingen som helst tveksamhet. Alla "men", "om", "kanske" etc. är ren idioti.
Jag skulle hellre elda upp sedlar i öppna spisen (då får jag åtminstone lite mysfaktor) än att skänka bort dem till någon som utnyttjar människors godtrogenhet som är fallet med denne "Leif".

Det här är rakt igenom en bluff, scam, lurendrejeri. Alla som hyser den minsta tvekan om det bör sätta en etikett på plånboken där det står "Det som luktar skunk är också en skunk!" på.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vi får väl vänta och se.

Hej, alla de som skriver i denna tråd och ger företag som mig gratis reklam. Snart vet hela Sverige om att
min butik finns. Det är ju som att hamna högst upp på Google utan att göra ett handtag. Tack!

Jag förstår allas skeptis mot detta i och med att vi kan hålla priser som inte existerar på andra platser.

Det är dock väldigt mycket prat här, och vi har tidigare kunder både i USA, England, Tyskland, Norge, Sverige
och Danmark som redan köpt. Det hela är ju dock som vanligt att när det händer något illa eller när någon gör
fel så påpekas det omedelbart. Flyter allt på som det ska så hör man oftast inget om det. Rena fakta som känts
till i 100 tals år innan Internets begynnelse.

Nu har jag dock inte tid att sitta här mer än med detta mess, och orkar ärligt talat inte försvara allt som folk
kommer på att yttra sig om. Jag vill inte låta dryg, men som företagare är det inte det ända man vill ägna sin tid på
vilket skulle bli resultatet i detta fall.

Nu har vi ju Blub som har fått gjort en testorder för att jag trodde det skulle kunna bli ett slut på detta då, vilket inte
heller ser ut att vara fallet. Jag tycket dock att vi väntar på resultatet av det innan vi yttrar oss mera om saker vi inte
har en aning om. Ni har heller ingen av mina kunder som har klagat på något och har otvetydiga bevis vilket alltid är
det första som dyker upp.

Ha det bra så länge och vänta på resultat. Det är ju trots allt det ända jag kan göra åt denna tragikomiska situation.

Mvh. Leif