Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Har inte läst hela tråden, har det nämnts var komponenterna ens kommer ifrån? Är ju knappast någon vanlig leverantör så att säga.

Det spelar noll roll eftersom ingenting finns.

Permalänk

är det ett mail eller nånting ja kan hitta på hemsidan.. ?
numret är ju blå markerat så nån form av länk till vad?

kollar man i kontakter längst ner så har Leif en Facebook sida ? eller kanske inte prestashop har inte så mycket med elektronik att göra.
https://www.facebook.com/prestashop

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Sötast
Skrivet av Blub:

Jag har nu pratat med Leif om det var möjligt att få faktura på köpet, då även jag blivit mer skeptisk efter vad som skrivits i tråden. Detta gick inte då han är inriktad på företagskunder och redan lagt mycket tid på mig och sweclockers.

Folk jag hade med mig i köpet drog sig ur vilket resulterade i att testordern som den skulle bli nu är väldigt låg.
Den nya testordern skickade jag mail om till Leif och om han godkänner den så betalar jag in förskottsbetalning för den nya ordern.

Hehe, jag har aldrig hört talas om ett företag som direktbetalar sina räkningar, det är praxis att betala på faktura när man lämnat privatkonsumentmarknaden, så än en gång 100% full av skit och inget annat.

En personlig, inte menad att vara elak fråga till dig Blub: Varför försöker du så in i det yttersta att ge bort dina pengar till bedragaren?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av CStocklots:

Finns inget att slingra sig om. Jag gör det inte heller. Det finns en vettig människa nu klockan 01.46 som skickade ett mail
och fått svar av mig. Det var skickat från en person som skriver här, så informationen kommer nog snart.

Det är bara jag som inte vill vara med att leka era lekar. Men frågar man den rätta vägen så får man svar.

Frågar den rätta vägen?
Varför bad du ens om att skapa ett konto hos Sweclockers om ni inte alls är intresserad av att föra en dialog?

Skrivet av Dimestam:

Vi har fått en förfrågan från cstocklots om möjlighet att svara i tråden, och det ska de givetvis ha.
Däremot tycker vi också att butiken ska betraktas som en misstänkt bluff med bland annat orimligt låga priser och vill passa på att uppmana eventuella spekulanter att vara extra försiktiga och inte betala i förskott. /SweClockers Moderatorer

Det är så oerhört enkelt om ni svarar på de enklaste frågorna:
Organisationsnummer. Finns det något svenskt bolag som tar ansvar för butiken?
Om om sådant inte existerar, vad er tanke är för att sälja produkter i Sverige (Och EU)
Om verksamheten är helt baserad utanför EU-land, så lägger ni alltså över importansvaret på kunderna? ... och att de gör rätt för sig när det gäller handel utanför EU-land?

Säkra betalningsalternativ?
Ni erbjuder inga som helst säkra betalningsalternativ så vitt jag kan se.
Kommer ni att ändra på detta?

Och framför allt:
Bristerna på er hemsida. De är många, och vissa rätt allvarliga. Andra löjeväckande.
Bristerna är så oerhört enkla att åtgärda och ger så mycket mer "seriösitet". Det ÄR trots allt bristerna på er hemsida som får de flesta att höja på "bedragar-yxan".
Jag är oerhört skeptisk till era betalningsmetoder. I synnerhet "Bank Wire", vilket också är ert enda betalningsalternativ när man lägger en order, trots att ni på andra ställen anger flera andra metoder. Se till att åtgärda detta.

Detta är en högst ofärdig sida med allvarliga brister. Speciellt med "betalningsmetoderna".

...och framför allt: Anslut er till en bank och erbjud direkt via internetbankerna istället för en uselt hemsnickrad "Bank Wire"-sida. Då skapar ni en smidig betalningskanal som är säker för kunden, och ni blir garanterad betalning för det ni säljer. Everybody wins.

PS: Jag har lagt en order på 10 513 kronor. Något "hände" med er Bank Wire sida.
Kan jag få betala via någon annan säker metod?
Förslagsvis: Paypal med köparskydd.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Sötast
Skrivet av Blub:

1. Jag förstår inte vitsen med att en scammare skulle hålla på i 4 dagar och med telefonsamtal för att få tag i 2500sek.
2. Hur känner ni er då?:)

1.
För att svara på din fråga utan att vara för elak så....

Är svaret för att det änsålänge bara är du som är dum nog att gå på det.

Om han tjänar 2500 kr på 4 dagar skattefritt så är det 625 kronor om dagen han tjänat bara på att svara på ett par telefonsamtal och mail, lever han i Thailand så är det en eller två månadshyror bara där...

Det räcker med att han får sina 2500kr så har han tjänat pengar på denna tråden, skönt för honom, bara att göra en ny sida och gå på nästa forum.

2. Vi kommer inte "känna" något "sen" alls, utan vi vet redan nu hur illa det står till, det är därför medlem efter medlem skriver dessa meddelande direkt riktade mot dig i ett försök att stoppa dig från att slänga bort dina pengar.

Tro mig, min släkt är full av idioter, 3stycken la ihop över 100.000 kr och tog flygstolar ner till Nigeria för att rädda en prinsessa och tjäna miljoner, det slutade med att en av dem BOKSTAVLIGEN både pissade och sket ner sig själv på plats då han satt på knä med en Ak47 mot pannan och de tog deras pengar.

Hoppas du läser detta Kia, hoppas du fortfarande drömmer mardrömmar om dagen du sket ner dig.

Fan vad folk är giriga, giriga förbannade idioter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

1.
För att svara på din fråga utan att vara för elak så....

Är svaret för att det änsålänge bara är du som är dum nog att gå på det.

Om han tjänar 2500 kr på 4 dagar skattefritt så är det 625 kronor om dagen han tjänat bara på att svara på ett par telefonsamtal och mail, lever han i Thailand så är det en eller två månadshyror bara där...

Det räcker med att han får sina 2500kr så har han tjänat pengar på denna tråden, skönt för honom, bara att göra en ny sida och gå på nästa forum.

2. Vi kommer inte "känna" något "sen" alls, utan vi vet redan nu hur illa det står till, det är därför medlem efter medlem skriver dessa meddelande direkt riktade mot dig i ett försök att stoppa dig från att slänga bort dina pengar.

Tro mig, min släkt är full av idioter, 3stycken la ihop över 100.000 kr och tog flygstolar ner till Nigeria för att rädda en prinsessa och tjäna miljoner, det slutade med att en av dem BOKSTAVLIGEN både pissade och sket ner sig själv på plats då han satt på knä med en Ak47 mot pannan och de tog deras pengar.

Hoppas du läser detta Kia, hoppas du fortfarande drömmer om dagen du sket ner dig.

Fan vad folk är idioter, giriga jävla idioter.

En eller 2 månadshyror i Thailand för 625kr? Ja, lever man i ett tält möjligen. Du kan leva lika billigt i ett tält i Sverige.

Citat:

Ja. Som jag sagt 100 ggr tidigare i den här tråden men dessa personer lyssnar inte, tragiskt.

Permalänk
Avstängd

Hade Läder-leffe inte varit en bedragare så hade han ju bevisat att han är ok. Lagt fram orginisations nr m.m tidigare. kanske hänvisat till företagen som han gör affärer med. Men istället hittar han på en massa för slippa bevisa.

Tänk så mycket gratis reklam han hade fått helt gratis här på SC och vad kunder han hade kunnat fått. om det hade varit ett ärligt företag. Istället pissar han på maten han ska äta. Vilken företagare hade gjort så ?

Permalänk
Sötast
Skrivet av Agile:

En eller 2 månadshyror i Thailand för 625kr? Ja, lever man i ett tält möjligen. Du kan leva lika billigt i ett tält i Sverige.

Ja. Som jag sagt 100 ggr tidigare i den här tråden men dessa personer lyssnar inte, tragiskt.

Heh, nej menade att han kunde fått en till två månadshyror för 2500kr

Permalänk
Medlem

Apropå priser.

Jag surfar runt lite på Alibaba.com vilket jag tycker verka som en riktigt seriös sida för importörer av surplusvaror m.m.

Hittar denna SSD på 1TB. Ingen superprestanda enligt uppgifterna som finns men ungefärligen motsvarande modell hos t.ex Inet går på ca 4000kr. Med priset som ligger på $50 som högst (antagligen om man beställer 1st upp till runt 10 lådor eller så) blir högt räknat 350kr/st plus frakt och avgifter.
Visst, även denna produkten kan vara en kopia eller en vara som inte håller specifikationen för att få kallas Samsung 840 XXX hos en godkänd återförsäljare.

Inte för att försöka legitimera Leifs "verksamhet" men för att bringa fram en poäng i tråden.

Rätta mig gärna om jag fått något om bakfoten...

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Sötast
Skrivet av perwine:

Apropå priser.

Jag surfar runt lite på Alibaba.com vilket jag tycker verka som en riktigt seriös sida för importörer av surplusvaror m.m.

Hittar denna SSD på 1TB. Ingen superprestanda enligt uppgifterna som finns men ungefärligen motsvarande modell hos t.ex Inet går på ca 4000kr. Med priset som ligger på $50 som högst (antagligen om man beställer 1st upp till runt 10 lådor eller så) blir högt räknat 350kr/st plus frakt och avgifter.
Visst, även denna produkten kan vara en kopia eller en vara som inte håller specifikationen för att få kallas Samsung 840 XXX hos en godkänd återförsäljare.

Inte för att försöka legitimera Leifs "verksamhet" men för att bringa fram en poäng i tråden.

Ang alibaba och just detta exemplet så är det mest troligt en felskrivning, kollar du vidare på andra leverantörer så ser du mycket mer realistiska priser

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Kan tillägga att man behöver inte vara IQ-befriad för att bli lurad. min Syster turistade i St:petersburg (Ryssland) träffade en "Snäll" polis som guidade dom runt i stan hela dan. när dom ska till hotellet så puttar han in dom i en T-banevangn & sliter åt sig deras väskor.
pengar, pass, Visakort tömdes på alla pengar.

hon har IQ för att vara med i Mensa, & är högt utbildad inom mikrobiologi. men hon är inte Street-smart för fem öre.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av perwine:

Apropå priser.

Vad du hittar på Alibaba säger ingenting, lika mkt bluff och båg som det finns seriösa där (jämför med Blocket fast 100ggr värre). Du beställer 128GB SSD och får 128MB USB-sticka i ett 2,5" SSD-chassi, lycka till. Finns seriösa där med, precis som på Blocket.

Skrivet av jonatan80:

Kan tillägga att man behöver inte vara IQ-befriad för att bli lurad. min Syster turistade i St:petersburg (Ryssland) träffade en "Snäll" polis som guidade dom runt i stan hela dan. när dom ska till hotellet så puttar han in dom i en T-banevangn & sliter åt sig deras väskor.

hon har IQ för att vara med i Mensa, & är högt utbildad inom mikrobiologi. men hon är inte Street-smart för fem öre.

IQ är inte samma sak som en smart människa (tvärtom ofta). EQ kanske berättar mer om en människa. Eller skit i Q öht.

Permalänk
Sötast
Skrivet av jonatan80:

Jo, nej, min idé var inte att förolämpa så många jag kunde, blev bara så arg när jag tänkte på hur människor kan bete sig så fort pengar är med i bilden.

Permalänk
Medlem

Frågan är varför det inte går att hitta på https://foretagsfakta.bolagsverket.se/fpl-dft-ext-web/home.se...

Nu är jag ju inte haj på företagsekonomi, men det vore logiskt att om man har en företags adress i Sverige(skillnad till att enbart kunna skicka till Sverige), även om huvudkontoret ligger i Thailand. Eller är det feltänk?

Permalänk
Skrivet av Agile:

IQ är inte samma sak som en smart människa. EQ kanske berättar mer om en människa. Eller skit i Q öht.

har man inte alla indianer i kanoten / hästar hemma så kan ja förstå att man kan gå på detta.
men är man smartare än 90% av befolkningen så gör man inte vissa saker.

blir man rånad i Ryssland så ringer man inte polisen. då blir man bara rånad igen.

maffian / organiserade brottsligheten rånar inte. då det är för mycket risk. + dom har tillräckligt med pengar ändå.
ja har själv blivit stoppad av "Militsiya"(polisen) det var en fördel att ha en "Russian businessman" som bekant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ang alibaba och just detta exemplet så är det mest troligt en felskrivning, kollar du vidare på andra leverantörer så ser du mycket mer realistiska priser

Du menar som denna? Kan bli en grym raid för några hundralappar i ssdinköp

Jag tror inte på felskrivning men det vore naivt och tro att man kommer undan med något billigare än $50 i detta exemplet och antagligen kommer man inte upp i närheten av uppgiven prestanda. Sen är omärkta SSD'er är svåra att sälja i vanlig butik till marknadspriser baserat på prestandan på disken. De flesta andra har någon form av fabikantmärke. Dessa kommer direkt från Kina dessutom (ingen dumpningstull på dessa produkter än). Så jag tror de kan vara billiga men kanske bara i riktigt stora volymer.

Men ta gift på det kommer jag inte göra... har inte erfarenhet av att köpa nonameprodukter från internationellt baserade företag

Visa signatur

Cosmos S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

IQ är inte samma sak som en smart människa (tvärtom ofta). EQ kanske berättar mer om en människa. Eller skit i Q öht.

IQ är visst smarthet. Dock är det inte samma sak som kunskap vilket många blandar ihop.
Ofta kan man bli kallad för smart bara för att man kan mycket historia eller fakta, när det
endast är kunskap inget annat. Smarthet/intelligens handlar om problemlösning och förståelse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

IQ är visst smarthet. Dock är det inte samma sak som kunskap vilket många blandar ihop.
Ofta kan man bli kallad för smart bara för att man kan mycket historia eller fakta, när det
endast är kunskap inget annat. Smarthet/intelligens handlar om problemlösning och förståelse

Smarthet? Finns det någon skala kring det? IQ = 0.
Har ingenting att göra med om man är blåst i skallen eller inte, så tillbaka till topic, tack.

Mindre begåvade människor blir blåsta, det kan jag hålla med om, men har inget med IQ att göra överhuvudtaget.

Så tillbaka till topic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Smarthet? Finns det någon skala kring det? IQ = 0.
Har ingenting att göra med om man är blåst i skallen eller inte, så tillbaka till topic, tack.

Mindre begåvade människor blir blåsta, det kan jag hålla med om, men har inget med IQ att göra överhuvudtaget.

Så tillbaka till topic.

Nej, men du sa att IQ inte är samma sak som smart, vilket det är.

PS: Om du är lättlurad har du inte så bra förståelse skulle jag vilja påstå, därmed inte så hög IQ

Permalänk

Företagskunder - Men ingen möjlighet till faktura betalning? Visst, företag kör i princip alltid faktura.

Är det inte lag på att ange organisations nr. på hemsidan när man bedriver E-handel? Leif kanske borde styra upp det, man bör ju följa lagen.

Inläggen från "Leif" är ju rena skämtet. Han är inte bara scammer, han är en dålig scammer. 25 års erfarenhet? Av inläggen att dömma så tvivlar jag på att han ens är 25år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Nej, men du sa att IQ inte är samma sak som smart, vilket det är.

PS: Om du är lättlurad har du inte så bra förståelse skulle jag vilja påstå, därmed inte så hög IQ

IQ räknas inte hur smart du är.. det räknas på ditt logiska tänkande och hur du kan lösa problem. Själv har jag högre IQ än 95% av Sveriges befolkning och är fortfarande dum som en sten.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Företagskunder - Men ingen möjlighet till faktura betalning? Visst, företag kör i princip alltid faktura.

Är det inte lag på att ange organisations nr. på hemsidan när man bedriver E-handel? Leif kanske borde styra upp det, man bör ju följa lagen.

Inläggen från "Leif" är ju rena skämtet. Han är inte bara scammer, han är en dålig scammer. 25 års erfarenhet? Av inläggen att dömma så tvivlar jag på att han ens är 25år.

Stämmer att det är lag på det för svensk e-handel. Osäker hur det gäller thailändsk e-handel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Vad du hittar på Alibaba säger ingenting, lika mkt bluff och båg som det finns seriösa där (jämför med Blocket fast 100ggr värre). Du beställer 128GB SSD och får 128MB USB-sticka i ett 2,5" SSD-chassi, lycka till. Finns seriösa där med, precis som på Blocket.

Finns i princip överallt. Därför ska man ta allt med en nypa salt innan man fått all fakta klarlagt.

Ett problem som finns i västländer är att produkter kan inte kosta mindre än XXX kr eftersom det då måste vara bluff/scam/fake osv.

Jag har ingen personlig erfarenhet av prisbilden för grossister inom datorbranshen men jag har någorlunda bra insyn i den branschen jag själv jobbar med och kan ge er ett exempel här.

Alla priserna i exemplet nedan är räknade med momsen inkluderad för enkelhetens skull.
En produkt som säljs över disk kostar slutkunden 933kr (rekommenderat marknadspris). Vi som är en liten aktör på just den produkten köper in den för 383kr (ganska bra rabatt redan där) direkt från tillverkarens svenska lager. En stor aktör (Den i exemplet har 105 butiker i norden) säljer samtidigt exakt samma produkt för 299kr (tvåhundranittionio kronor) ut till slutkund!! En kvalificerad gissning på vad företaget säljer varje individ till grossister och stora aktörer för kan vara ca 200kr. Sen kommer vi ner till fabriken som kanske tar så lite som 125-150kr/st. Då är den egentliga produktionskostnaden ännu lägre. Ska försöka luska lite mer på just detta.

Så produkter kan faktiskt bli ganska billiga om man hittar dom på rätt ställe. (Ja! jag är fullt medveten om att mitt exempel inte är direkt överförbart)

Visa signatur

Cosmos S

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Stämmer att det är lag på det för svensk e-handel. Osäker hur det gäller thailändsk e-handel.

Är han registrerad och säljer i Sverige så lär han gå under denna lag. Men tvivlar på att han har ett org. nr.

Någon som känner sig manad att dra iväg ett mail och fråga efter det, eftersom det inte är med på sidan?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Är han registrerad och säljer i Sverige så lär han gå under denna lag. Men tvivlar på att han har ett org. nr.

Någon som känner sig manad att dra iväg ett mail och fråga efter det, eftersom det inte är med på sidan?

Har mailat ett svar ett par inlägg upp står detta ORg.Nummer. Det är ett Thailänskt nummer och alltså saknas ett Svenskt. Det betyder att köparen ansvarar för importansvaret med deklaration och betalning av tullavgifterna.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Har mailat ett svar ett par inlägg upp står detta ORg.Nummer. Det är ett Thailänskt nummer och alltså saknas ett Svenskt. Det betyder att köparen ansvarar för importansvaret med deklaration och betalning av tullavgifterna.

Det är påpekat några gånger att det numret inte ens finns i Thailand.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Intelligens är nog ordet du söker efter.

Sedan är intelligens inte bara problemlösning och förståelse utan även kapaciteten att lära sig snabbt och utnyttja det sin fördel.

Skrivet av Selmalagerlöf:

IQ räknas inte hur smart du är.. det räknas på ditt logiska tänkande och hur du kan lösa problem. Själv har jag högre IQ än 95% av Sveriges befolkning och är fortfarande dum som en sten.

Och inte bara det. IQ är starkt länkad till din kunskapsnivå. Flera studier har visat att IQ är ett värdelöst sätt att mäta intelligens på eftersom det visat sig att folk i I-länder hamnar betydligt högre på skalan för att deras kunskaper är högre än folk från tex. tredje länder som knappt ens hört talas om skolor. Dessa däremot kan visa tecken på högre intelligens än vissa från I-länder men inte får en chans ens att utbilda sig och då hamnar de långt ner på IQ skalan. Sedan så är även IQ ganska ojämn hos människan. Beror helt på ämne.

Skrivet av Skrotnisse92:

Har man ett kontor (Sales office) i Sverige så bedriver man e-handel i Sverige. Och då måste man ha org. nummer på hemsidan (enligt svensk lag).

Han anger ett "org. nummer" ovanför i ett mail. Det numret finns dock inte hos bolagsverket.
33503 00042681

Skrivet av monster08:

Det är påpekat några gånger att det numret inte ens finns i Thailand.

Det gör inte heller företagsnamnet heller för den delen. Varken på adressen han uppgivit eller i Thailändska register.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Vi är alla ganska smarta, vi som hänger här, och vet lite mer än alla andra, Vi är street smarta, och skulle enligt konstens alla regler inte lägga en beställning till detta företag. För vi vet, vi vet att vi blir blåsta.

Men jag kan inte släppa tanken, på alla de, kanske INTE så jätte många, och kanske inte heller lika "street smarta" som oss andra ( sagt med lite självironi såklart) som sett tråden, absolut inte orkat läsa igenom den. men ändå så pass långt ner där länken till hemsidan finns och klickat sig vidare, Hittat den fantastiska sidan med alla de fantastiska priserna och köpt..

Jag hoppas såklart jag har fel, och att det i värsta fall i så fall bara är ett par stycken. Men har svårt att släppa de orden han yttrade i sitt första inlägg, tänkte inte så mycket på det just då om all gratis reklam han får, men nu 10 sidor senare får det en annan innebörd, för dem som kanske inte läser hela tråden, och jag känner mig nog lite delaktig i det hela.. då jag ändå varit med och byggt upp tråden...

Men fuskaren måste ju sänkas om han nu försöker att blåsa folk, det kan man ju inte förneka, så lite ont i det goda kanske man bara får ta:)
Colateral damage som det brukar heta så passande i Amerikat..

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Detta måste verkligen följas. Inte ofta man ser dem komma och försöka "försvara" sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| MSI B650 Tomahawk | Ryzen 7 9800X3D | ASUS RTX 3070 | 64GB DDR5 6000MHz | MSI MPG A1000G | Samsung 970 Evo M.2 1TB + 2x WD Black SN850X 2TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av perwine:

Du menar som denna? Kan bli en grym raid för några hundralappar i ssdinköp

Jag tror inte på felskrivning men det vore naivt och tro att man kommer undan med något billigare än $50 i detta exemplet och antagligen kommer man inte upp i närheten av uppgiven prestanda. Sen är omärkta SSD'er är svåra att sälja i vanlig butik till marknadspriser baserat på prestandan på disken. De flesta andra har någon form av fabikantmärke. Dessa kommer direkt från Kina dessutom (ingen dumpningstull på dessa produkter än). Så jag tror de kan vara billiga men kanske bara i riktigt stora volymer.

Men ta gift på det kommer jag inte göra... har inte erfarenhet av att köpa nonameprodukter från internationellt baserade företag

Den du visar anger en Förfrågad FOB pris. dvs inte det pris de säljer den för.
du måste alltid begära att få ett pris för en specifik kvantitet. Det de gör på Alibaba är att sätta 1-2$ då detta är det minsta de kan sätta,
så kommer de upp i listorna. Som du ser på sidan så kan du inte köpa för detta priset, bara göra en förfrågan på vad de har för aktuellt pris.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch