Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.
Om det var fallet så skulle jag ha ett antal mail om det vilket jag inte har.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-
mation här. Det anses av mig som värdelöst av 3 anledningar.

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir
han beskylld för att vara min utsände/medarbetare/kompanjon. Helt obskyrt.

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den
karaktären att de förbrukar sitt liv i ett forum.

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och
kommer att ändra informationen så fort jag kommer det steget)

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar
till ett forum vilket inte var tanken med den idén.

Nu är du där igen.. Du slingrar dig och vägrar svara på frågorna. Vilket får flaggor att vaja. Även om det inte efterfrågats på mailen så borde du iaf vid det här laget insett att det har efterfrågats ganska rejält i denna tråd både före och efter dina svar. Sedan ligger bevisbördan på din sida.. Inte hos oss på Sweclockers. Sedan vadå inte trovärdig?! Kan du sluta försöka slingra dig och ge lite bevis istället? För just nu ser du bara ut som en av mängden lurendrejare som finns i tonvis på internet. Du har inte framför NÅGOT som stärker dina påståenden utan raka motsatsen så har dina svar gjort att man börjat ifrågasätta din erfarenhet inom branschen. För några 25 år har du då inte varit aktiv.. Inte baserad på de svaren du ger som får en att tro att du just startat. Sedan att företaget ska ha varit från 2011 är även det antagligen rent skitsnack från din sida. Finns inte ens några spår av det någonstans förrän tidigast i Mars detta år då din första annons dök upp. Hur vore det om du faktiskt visade upp lite bevis som du påstår dig sitta inne med?

Skrivet av Ferrat:

Kan ju tillägga att företaget som enligt Leif har 25år i branchen inte är registerat i Bangkok eller någon annanstans i Thailand där de påstår sig ha sitt huvudkontor (inte vad jag kan se efter att gått igenom alla med ordet computer i namnet).
http://www.dbd.go.th/corpsearch_test/main.phtml

Det existerar inte heller något liknade företag i England där de ska ha sin UK avdelning
http://wck2.companieshouse.gov.uk//companysearch?disp=1&frfsh...

Vidare existerar det ingen bolag i Sverige i V-ås med rätt namn eller ens något som arbetar inom rätt område och adressen är en postbox på en hamn/industri-adress från vad jag kan se.
http://allabolag.se

Vill man vara mer noga kan man alltid maila Thai och UK myndigheter och få det helt bekräftat men jag kan som sagt inte hitta ett enda tecken på att företaget ens existerar vilket är lite udda efter att de varit på marknaden under 25år?

EDIT:
En polisanmäla för bedrägeri mot sidan skulle ju ganska snabbt visa om den är seriös eller inte.

EDIT2:
Enligt thai gulasidorna är även Thai numret ett mobilnummer? Ett DTAC nummer, deras näst största leverantör av mobiltele som tillhör Telenor, borde ju gå att ringa Telenor och genom lite avvägar få reda på vem som äger numret?
http://www.searchyellowdirectory.com/reverse-phone/6685777002...

För att det ska vara en landlina i bangkok ska det vara +66 2 XXXXXXXXX
+66 8X/9X XXXXXXXXX är mobiler.

EDIT3:
Det brittiska numret har varit oförändrat sedan 2006 och är även det ett mobilnummer hemmahörande i Jersey inte i London

Jersey är ett paradis för lurendrejare. Inte ovanligt att nummer och konton går till Jersey, Bahamas, Thailand etc. pga. att dessa oftast har väldigt bristande lagar på uppföljning av folk som faktiskt skapar dessa nummer och man kan garanterat köpa ett nummer för ett par pund. Sedan så finns det inte en chans i helsefyr att han varit aktiv i 25 år. Ta bara en titt på hans kommentarer.. De är amatörmässiga som bäst. Sedan tar man i beräkningen att hemsidan bryter mot svensk lag om bolag, hans företag har på pappret inte existerat i mer än ett par dagar, Hans ovilja för att ge ut information som kan bekräfta vad han uttalar sig om och hotar om stämning och på så sätt även visar att han saknar insikt i det svenska lagsystemet gör ju att man börjar ana ugglor i mossen och rent utav se dessa ugglor. Denna kille är en bedragare och det är ganska uppenbart. Att han ens försöker påstå något annat är ju patetiskt.

Skrivet av Bad Habit:

Inte för att detta kanske verkar så seriöst, MEN jag vet att det kan vara brutalt mycket billigare i Asien då jag för drygt 2 år sedan och köpte en sprillans ny Galaxy S2 för 3000kr i Kuala Lumpur (Malaysia) när den i Sverige vid lansering kostade runt 6000kr. Ska tillägga att telefonen fungerar ypperligt och numera tillhör min morsa.

Köpte även då jag var där vid den tiden 3 st helt nya GTX 580 för halva priset, likaså 2 st 6970 för halva priset. Slog även till på 8 gig ram till min lilla laptop för 150kr som kostade närmare 500 i Sverige.

Med detta menar jag att jag med egna ögon sett dessa enorma prisskillnader. Ska tillägga att kameror också var billiga där, likaså objektiv och andra tillbehör (dock inte iPhones som tillverkas i Kina).

Om det dessutom är konkursbon i Asien så är det INTE OMÖJLIGT att det kan vara 80% av Svenska priser. Det låter ganska otroligt, men eftersom jag sett att elektronik i exempelvis Malaysia med egna ögon (där den många gånger tillverkas), så är jag inte super skeptisk som jag förstår att andra som kanske inte varit i Malaysia/Kina är.

Nu handlar det inte om halva priset utan OM 1/5 av priset! PÅ SPRILLANS NYA VAROR. Det är omöjligt. Billigt i Asien? Absolut.. Få kan förneka detta. Halva priset? Visst om du hittar rätt affär (risk för stulna eller fejkade varor är stora) MEN INGENSTANS KAN DU HITTA varor för 1/5 av priset. Och sedan att killen vägrar lägga fram fakta för att bevisa att han är seriös bevisar bara motsatsen till vad han säger. Hans bolag existerar inte ens på de adresser han ger ut. Han vägrar ge ut sitt organisationsnummer vilket det är lag på i Sverige.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har nu pratat med Leif om det var möjligt att få faktura på köpet, då även jag blivit mer skeptisk efter vad som skrivits i tråden. Detta gick inte då han är inriktad på företagskunder och redan lagt mycket tid på mig och sweclockers.

Folk jag hade med mig i köpet drog sig ur vilket resulterade i att testordern som den skulle bli nu är väldigt låg.
Den nya testordern skickade jag mail om till Leif och om han godkänner den så betalar jag in förskottsbetalning för den nya ordern.

Permalänk
Medlem

Denna av Leif tillämpade metod för att försvara sin sk "verksamhet" är helt ju helt genial. "Leif" lägger upp varor på internet till fullkomligt orimliga priser och kontrar sedan påföljande skepsis i svidande ordalag genom att insistera att det ankommer på Sweclockers medlemmar att "bevisa" vad som är helt befogade spekulationer.

Åh Leif, det kan inte vara lätt för dig.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Jag har nu pratat med Leif om det var möjligt att få faktura på köpet. Detta gick inte då han är inriktad på företagskunder och redan lagt mycket tid på mig och sweclockers.

Folk jag hade med mig i köpet drog sig ur vilket resulterade i att testordern som den skulle bli nu är väldigt låg.
Den nya testordern skickade jag mail om till Leif och om han godkänner den så betalar jag in förskottsbetalning för den nya ordern.

Och företagskunder väljer i 99% av fallen? Jo, faktura. Han snackar så mycket skit att det är skrämmande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem

Mailade honom angående faktura och detta var svaret..

Hej Alexander

De olika betalnings former vi erbjuder finns beskrivna på Secure Payment.
Fakura är tyvärr inte ett av dem i dagsläget.
Vi kommer inom en snar framtid att lägga om vår verksamhet, och även
erbjuda paypal och kreditkortsbetalning, men faktura kommer aldrig att
bli ett alternativ då det skulle medföra internationella kreditkontroller vilket
ger oss både merarbete samt extrakostnader och att samtidigt ändå ej sitta
med en säkerhet att betalning verkligen blir gjord.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Permalänk
Avstängd

ska försöka beställa minnen . 200kr har jag råd att bli av med.

men när jag försöker checka ut så får jag upp det här.

"There is 1 error
A minimum purchase total of 0 is required in order to validate your order."

WTF...

Edit: såg nu vad "Leif" hade skrivit under Terms and conditions.

"we have had to set the minimum order value of US1000 or currency equivalent. This limit applies to both companies as individuals."

Det är att göra lätt för sig att lura folk på höga summor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag har nu pratat med Leif om det var möjligt att få faktura på köpet, då även jag blivit mer skeptisk efter vad som skrivits i tråden. Detta gick inte då han är inriktad på företagskunder och redan lagt mycket tid på mig och sweclockers.

Lägg ner bara. En bluff är en bluff.
Hade bluffaren lagt ut ett orgnr så hade jag gjort en polisanmälan på en gång. Men det finns såklart inget orgnr.

Permalänk
Skrivet av Gubbkroppen:

"There is 1 error

WTF...

finns en minimum gräns för hur liten beställningen kan vara.
Köp med Kreditkort inte vanligt visa/mastercard så är du försäkrad om du blir blåst.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gubbkroppen:

"There is 1 error

WTF...

Edit: såg nu vad "Leif" hade skrivit under Terms and conditions.

"we have had to set the minimum order value of US1000 or currency equivalent. This limit applies to both companies as individuals."

Det är att göra lätt för sig att lura folk på höga summor.

Det är aldrig en bra idé att tänka som du gör. "200kr har jag råd att bli av med." Jo, visst...men det är också så bedragare tjänar pengar. Många-bäckar-små-metoden. Oftast för små summor för att köparna ska orka bry sig att driva ett rättsligt ärende, men för bedragaren blir det snabbt rätt mycket pengar.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

Mailade honom angående faktura och detta var svaret..

Hej Alexander

De olika betalnings former vi erbjuder finns beskrivna på Secure Payment.
Fakura är tyvärr inte ett av dem i dagsläget.
Vi kommer inom en snar framtid att lägga om vår verksamhet, och även
erbjuda paypal och kreditkortsbetalning, men faktura kommer aldrig att
bli ett alternativ då det skulle medföra internationella kreditkontroller vilket
ger oss både merarbete samt extrakostnader och att samtidigt ändå ej sitta
med en säkerhet att betalning verkligen blir gjord.

Mvh. Leif Karlsson, Säljavd. Sverige
Computer Stocklots
Tel: 021-495 0029 Må-Sö: (08oo - 13oo)

Med andra ord.. Skitsnack. Fakturor kan man bestrida. Och detta vill ju inte Leif.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Lägg ner bara. En bluff är en bluff.
Hade bluffaren lagt ut ett orgnr så hade jag gjort en polisanmälan på en gång. Men det finns såklart inget orgnr.

Måste man ha organisationsnummer om företaget är registrerat i thailand? Jag kan inget om företagsjuredik...

Den nya testordern är spittat mellan mig och en till och är på 2 st 4960x processorer. Klart mindre summa än innan, och både jag och han jag köper med är med på noterna. Bara att hålla tummarna med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

Det är aldrig en bra idé att tänka som du gör. "200kr har jag råd att bli av med." Jo, visst...men det är också så bedragare tjänar pengar. Många-bäckar-små-metoden. Oftast för små summor för att köparna ska orka bry sig att driva ett rättsligt ärende, men för bedragaren blir det snabbt rätt mycket pengar.

Precis så är det, många bäckar små, och folk i allmänhet orkar inte bråka om 2-300 kronor...Det är exakt så som du nämner.

Men ok, det finns ju faktiskt fortfarande folk som går på Nigeria Brev (min farbror tex)
så jag slutar aldrig att förvånas

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Måste man ha organisationsnummer om företaget är registrerat i thailand? Jag kan inget om företagsjuredik...

Den nya testordern är spittat mellan mig och en till och är på 2 st 4960x processorer. Klart mindre summa än innan, och både jag och han jag köper med är med på noterna. Bara att hålla tummarna med andra ord.

Otroligt.

Permalänk
Medlem

Kan man inte ta kolla upp ett serienummer på en produkt som leif eller vad ha nu heter har i sitt lager,sedan fråga tillverkaren vart produkten är såld osv ?

t.ex ett chassi eller liknande och fråga bitfenix ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Så trots allt som har skrivits så hoppas du fortfarande få dina processorer?

Som killen ovan sa..

Skrivet av Agile:

Otroligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Men herregud... Att folk går på sånt här år 2014. Klart som fan att ni blir lurade.

Facepalm to infinity and beyond

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

finns en minimum gräns för hur liten beställningen kan vara.
Köp med Kreditkort inte vanligt visa/mastercard så är du försäkrad om du blir blåst.

Tror det gäller att läsa villkoren lite noggrannare.. i alla fall för en del. Här är för mitt kreditkort..

Försäkringen gäller för hushållsmaskiner* och
hemelektronik** som köpts för privat bruk, nedan
kallad varan.

• Varans inköpsvärde ska vara minst 1 000 kr
• Varan ska vara inköpt i Sverige
• Varan ska vara köpt hos auktoriserad återförsäljare
• Varan ska omfattas av sedvanliga garantier
• Varan ska vara fabriksny vid köpet
• Försäkringen ersätter ej förbrukningstillbehör såsom batterier och dylikt

* med hushållsmaskin menas maskin avsedd
för klädvård, disk, städning, förvaring eller
tillagning av livsmedel
** med hemelektronik menas t ex radio, stereo,
TV, video, DVD-spelare, Dekoder, TV-spel,
dock ej persondatorer, mobiltelefoner eller
kameror med tillbehör

Ser rätt kört ut...

Edit: Läste lite till i villkoren och hittade denna..

INTERNETKÖPFÖRSÄKRING
Ersättning upp till maximalt 20 000 kronor. Varans
inköpsvärde ska vara minst 1 000 kr.

14.1 Vem gäller försäkringen för?
Försäkringen gäller för kortinnehavaren såsom
ägare till varor köpta via Internet till 100 % med
Kortet. Försäkringen gäller endast för personer som
är bosatta i Norden och som är försäkrade i nordisk
allmän försäkringskassa.

14.2 När gäller försäkringen
Försäkringen gäller för utifrån kommande skada
och/eller förlust på/av varan från det den köpts via
Internet tills den levererats till kortinnehavarens
hemadress via postpaket eller auktoriserat
transportföretag/budfirma.

14.3 Hur gäller försäkringen
Försäkringen gäller för vara köpt via Internet
av företag registrerat inom EU, Island, Norge,
Schweiz och Liechtenstein
, avtalad att levereras till
kortinnehavarens hemadress i Sverige.

Sista paragrafen gjorde att den inte fungerade ändå, då Leif håller till i Thailand.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

Ang. organisationsnummer så har det enbart efterfrågats i detta forum, och ej via mail.

Det finns 2 st mail som efterfrågat det i samband med order, och de har fått informationen.

Jag bedriver inte mitt företag i detta forum och kommer inte att lämna någon form av infor-

1. Ingen i detta forum har inkommit med uppgifter som styrker vad ni talar om i faktiska bevis.

2. Skulle någon köpa och sedan talar om att han skulle lägga upp information om det. Då blir

3. Skulle någon gå in och säga något positivt i detta läge, så kommer ni naturligtvis att kontrollera
om personen just registrerat sig. Enligt er stil då alltså inte trovärdig. Mina kunder är inte av den

För övrigt så kommer jag atthelt avsluta denna diskussion i detta forum. De som vill kontakta mig
kan göra det via de kanaler som jag finns anträffbar på. Då finns det även möjlighter att få den
information man söker. Dagens tid har dock gått ut då vi bara har support alla dagar mellan 08oo-13oo.
(Nu kommer någon att påpeka att det står till 14oo i butiken. Jag har ändrat det på engen hand och

I övrigt så kommer vår annonsering att avslutas i Sverige, då detta enbart leder till att min butik flyttar

Det är visst så att användarna på detta forum har belägg för det de säger. Vid flera tillfällen har folk angett trovärdiga argument om varför din hemsida/företag inte verkar "legit". Det är även så att detta är ett av Sveriges största datorforum vilket härleder till att en stor del av användarna innehar en viss kunskap inom området hårdvara (och annat) detta gör ju att en stor del av användarna kan skapa egna trovärdiga belägg för deras egna åsikter och argument. Jag har inte sett ett argument i forumet där användaren saknar trovärdighet för det dom säger.

Som du tidigare har nämnt så tror du att forumet smutskastar ditt "företag" hur? Om det nu visar sig att din sida är "legit" ger dig väll då jättemånga nya kunder? Det den här tråden försöker antagligen åstadkomma är bara att ge ditt företag ett bättre rykte. Hur kan det vara att smutskasta?

För övrigt så är det du som gräver dig ner i skiten djupare. Genom att be folk "tysta ner" denna tråd så sänks din trovärdighet något brutalt, allafall för mig.

Permalänk
Skrivet av CStocklots:

Så medlemmen som beställde en order på prov här har alltså fått org. nummer?

Skrivet av CStocklots:

Nej naturligtvis bedriver du inte företaget här men om det nu är pengar du är ute efter att tjäna så hade du ju fått kunder om du från börjat visat att du bedriver laglig verksamhet, att inte göra det är rent ut sagt dumt, något en med 25 år i branschen borde ha listat ut.

Skrivet av CStocklots:

Det finns ju inget att gå på, inga tidigare kunder eller koppling till annat än skalföretag, anonyma postboxar och tveksamma telefonnummer. För dig är det busenkelt att visa att du är seriös, men du vägrar det gång på gång. Vill du ha kunder eller inte?

Skrivet av CStocklots:

Klart konspirationsteorier uppstår när en person beställer från en sida ingen annan vågar riskera att beställa.

Skrivet av CStocklots:

Nehe var spenderar dina kunder sina liv då?

Skrivet av CStocklots:

Ett telefonnummer, en postbox och en gmailadress, imponerande.

Så istället för att ge ut ett organisationsnummer väljer du att slå igen hela versamheten i Sverige eller hur ska vi tolka det? Du har gått från ursäkter till att bokstavligt talat börja springa för glatta livet.

Vi tackar Leif för att han med varje inlägg han skriver lyckas gräva sitt hål djupare och djupare, två inlägg till och han är igenom jorden och tillbaka i Thailand.

Permalänk

Jag försökte vara smart här och få fram en till varningsflagga, men i detta fall så gick det inte.

Jag frågade Computer Stocklots(Leif) om han kunde få fram EVGA grafikkort samt Asus Rampage IV Black och tänkte att om detta är en bluff så ser han till att han får in dessa väldigt snart om inte direkt. Till min förvåning svara han att det som är på hemsidan är det han har i lager.

Detta bevisar tyvärr inget åt något håll. Jag tycker dock ingen skall köpa från denna sida förrän varningsflaggorna har försvunnit och bättre betalningsalternativ finns.

Till Leif: Om du vill ha kunder så måste du lära dig att bemöta folk på ett vettigt sätt och ge information som kan styrka att du har en laglig verksamhet.

Visa signatur

Intel Core i7-7700K | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair Dominator Platinum 32GB 3600MHz | MSI Z270 Xpower Gaming Titanium | 2x Samsung 960 Pro 512 GB (Raid 0) | Samsung 850 EVO 1 TB | 6 TB HDD | EVGA SuperNOVA 1200 P2 | Case Labs STH10 | Acer X34A Predator | LG 40UF675V |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CStocklots:

Jag kan ju tycka det hade varit intressant att veta vilken sorts "annonsering" detta varit?

Permalänk
Medlem

-Ja jösses säger jag bara, och jag säljer flygade mattor...

-Det här är ren komik.

Vem vet Leif kanske är bästa polare med Joachim Posener...

Permalänk
Skrivet av winY:

Jag kan ju tycka det hade varit intressant att veta vilken sorts "annonsering" detta varit?

Blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Aha okey tackar, hur som haver är tråden riktigt rolig läsning !

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bad Habit:

Inte för att detta kanske verkar så seriöst, MEN jag vet att det kan vara brutalt mycket billigare i Asien då jag för drygt 2 år sedan och köpte en sprillans ny Galaxy S2 för 3000kr i Kuala Lumpur (Malaysia) när den i Sverige vid lansering kostade runt 6000kr. Ska tillägga att telefonen fungerar ypperligt och numera tillhör min morsa.

För 2 år sedan, d v s runt mitten av 2012 kostade en S2 runt 4000 Kr i Sverige och under andra halvan av året sjönk den kontinuerligt. Så att köpa den för 3000 Kr är inte riktigt samma sak som de priser som det pratas om här.

Och när det gäller konkursbon. Jag antar att även i andra delar av världen så är syftet med försäljning av konkursbo att få in så mkt pengar som möjligt till konkursbot så varför skulle dessa nya moderna varor, som en konkursförvaltare lätt kunde få mkt mer pengar för gå för en spottstyver ..?

Och sist men inte minst. Varför skulle en ägare till en site som säljer datorprylar totalt dissa en av de viktigaste forumen som finns i Sverige när det gäller just datorkomponenter om han hade rent mjöl i påsen? Övertyga Sweclockers medlemmar och du kommer garanterat att få massor av beställningar. Är du en scam så är det dock viktigt att ligga under Sweclockers radar då man inte vill att trådar härifrån börjar dyka upp i Google.

Om Blub får sin order eller inte tycker jag är irrelevant. En smart scammare ser till att lägga ut pengar och skicka produkten för att visa att man har rent mjöl i påsen. Jag litar mer på om någon härifrån utan att berätta hade gjort en test-beställning för att se vad som händer om strålkastarljuset inte är på. Vi minns alla den där Kamera-siten för några år sedan. Först skickar man ut varor och sen när det börjar rulla in orders så bam - sticker man med pengarna.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd

Finns ju inte en sportslig chans att det är en seriös snubbe efter de där svaren han gav. Tyvärr.

Men jag hoppas att Bulb hinner få sina saker innan snubben inser att han aldrig kommer bli tagen för en riktig återförsäljare. Vem vägrar ge ut org nummer liksom...

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på det bästa såklart, jag har pratat med Leif över telefon 4 gånger nu och via mail otaliga gånger. Min order som ska skickas är på knappt 2500 sek totalt med allt.
Jag förstår inte vitsen med att en scammare skulle hålla på i 4 dagar och med telefonsamtal för att få tag i 2500sek.
Visst, han kanske ger mig varorna men blåser er, men vafan, i butik i sverige hade dom 2 processorerna jag beställt kostat över 16000:-
Visst, kalla mig girig, kalla mig dum, men vem vet, om 2 veckor kanske jag sitter här med 2st 4960x. Hur känner ni er då?:)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blub:

Jag hoppas på det bästa såklart, jag har pratat med Leif över telefon 4 gånger nu och via mail otaliga gånger. Min order som ska skickas är på knappt 2500 sek totalt med allt.
Jag förstår inte vitsen med att en scammare skulle hålla på i 4 dagar och med telefonsamtal för att få tag i 2500sek.
Visst, han kanske ger mig varorna men blåser er, men vafan, i butik i sverige hade dom 2 processorerna jag beställt kostat över 16000:-
Visst, kalla mig girig, kalla mig dum, men vem vet, om 2 veckor kanske jag sitter här med 2st 4960x. Hur känner ni er då?:)

Det har redan tagits upp. Om du tog dig tid att läsa dessa svar så skulle du inse snabbt att om du får dina produkter eller inte är helt irrelevant till om han är en lurendrejare eller inte. Han kanske väljer att köpa komponenterna på separat ort för att sända till dig i hopp om att bli tagen som seriös? Bara för att han hållit kontakt med dig beror dels. på denna tråd men även pga. att han vill få dig att allt påstå att han är seriös. Hur jag känner mig om du får dina produkter? Skulle vara lika skeptisk och dessutom inse att killen är ganska seriös i sina försök att lura folk. För du kan ju inte påstå att han visat sig vara seriös med sina på gränsen till idiotiska försök att hota folk? Om han vore seriös.. Varför ger han då inte ut informationen folk vill ha? En seriös försäljare hade gjort det i ett nafs för denne hade insett att kundbasen på Sweclockers är enorm.. Men istället förolämpar han och hotar folk.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Blub:

Visst, kalla mig girig, kalla mig dum, men vem vet, om 2 veckor kanske jag sitter här med 2st 4960x. Hur känner ni er då?

Tja, glada för din skull (de flesta av oss hoppas jag) men fortfarande precis lika misstänksamma emot butiken som nu skulle jag tro.

Permalänk
Avstängd

Organisationsnummer

Finns inget att slingra sig om. Jag gör det inte heller. Det finns en vettig människa nu klockan 01.46 som skickade ett mail
och fått svar av mig. Det var skickat från en person som skriver här, så informationen kommer nog snart.

Det är bara jag som inte vill vara med att leka era lekar. Men frågar man den rätta vägen så får man svar.