CS stängs av och Steam startar om helt random

Permalänk

CS stängs av och Steam startar om helt random

Som titeln...... Har hänt typ tre gånger och irriterar mig som faaan när jag ska köra competitive. Det som händer är att plötsligt börjar ljudet loopar sig och allt fryser, sedan kommer det fram att CS:GO har slutat svara. Samtidigt stängs Steam ner och måste startas om.

Permalänk
Avstängd

PRECIS SAMMA FÖR MIG IDAG, hänt massa gånger, minst 2 gånger per game.

Permalänk
Medlem

Hände en gång för mig idag, sedan slutade CS-servrarna att svara under en period också. Förmodligen någonting som gick snett i den senaste patchen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

Hände för mig med, frös efter att jag fick en kill.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Händer mig också, fast i Chivalry: Medievel Warefare samt Red Orcherstra. Alla Unreal engine 3 spel. Kan det vara något med steam, Windows 8.1 eller Nvidia själv? Har haft samma 337:50 patch sedan april. Började hända idag.

Visa signatur

Chassi: Be Quiet! Silent Glass 802 | Moderkort: ROG STRIX X670E-E Gaming | CPU: AMD Ryzen 9 7950X3D | CPU Kylning: Arctic Liquid Freezer II 420 | GPU: MSI RTX 4090 SUPRIM X | PSU: MSI MEG AI1300P 1300W | RAM: G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo | Lagring: Kingston FURY Renegade Gen4 2TB | Skärm: Dell 32" G3223Q 4K IPS 144hz| Headset: Philips Fidelio X2HR + Sennheiser GSX 1200 PRO AMP | Tangentbord: G915 X LIGHTSPEED Tactile | Mus: Logitech G Pro X Superlight 2

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Hände en gång för mig idag, sedan slutade CS-servrarna att svara under en period också. Förmodligen någonting som gick snett i den senaste patchen.

Aa Jag har detta plus att går inte att queua till comp ibland :/

Permalänk
Medlem

Testa köra csgo.exe i kompatibiletsläge för Windows XP (Service Pack 3).

C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe

Permalänk

jag har också samma problem :S

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Avstängd

samma problem fortfarande sjukt störigt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som inte har Windows 8.1 som får detta? Jag har märkt att en polare som har W7 inte crashar, men en med 8.1 crashar ofta, precis som jag.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Jag har w7,inte hänt mig.

Permalänk
Medlem

Det är w8 som spökar.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Jag har faktiskt ett liknande problem.

Spelet stängs ner utan varningar efter ca 1 timma, kan sedan starta spelet direkt efteråt och börja om igen utan problem.

Har windows 7 samt provat kompabilitetsläge utan framgång. Inga fel på temperaturer heller.

Något som har en lösning ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroubleBaker:

Är det någon som inte har Windows 8.1 som får detta? Jag har märkt att en polare som har W7 inte crashar, men en med 8.1 crashar ofta, precis som jag.

jag kör win8.1 och för mig har det aldrig kraschat.

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Avstängd

Jag har win 8.1 och det måste hänt något snett i senaste patchen, för mig hackar ljudet till när jag byter vapen eller något, kan inte få upp aktiviteshanteraren eller något så kan bara lösa de genom att logga ut och in igen.

Permalänk
Medlem

Ganska exakt 1år senare så finner jag denna tråden...

Jag har exakt samma problem! Kör Win7, och detta har varit ända sen jag installerade CS:GO på den burken för flera år sen.
Köpte den MSI GT70 laptopen som det var kampanj på under någon vinter för flera år sedan.
Intel i7, NVIDIA GTXM kort etc.

Detta händer för mig ENDAST i CS:GO & CS 1.6.
Har testat en rad av andra spel och dessa fungerar utan några som helst problem.
Enbart i bägge versionerna av CS som det inträffar.
Och det är helt random när det sker, kan vara efter 5min eller 1tim men det är 100% av gångerna som det sker, jag har aldrig haft en felfri spelrunda.

Har uppdaterat drivrutiner, ominstallerat steam/cs, uppdaterat windows. Ja allt sådant.
Det enda som jag inte har gjort är att formatera datorn.

Har någon fått fram en lösning på detta ännu? Är ju ändå flera stycken som verkar ha/haft problem med det.
VAD kan detta bero på? Jag vill verkligen kunna lira det igen.

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon liten idé eller hjälp om detta?

Skickades från m.sweclockers.com