Hög fps men ändå laggar jag.

Permalänk
Medlem

Hög fps men ändå laggar jag.

Hejsan!

Det har varit så här så länge jag kan minnas i CSGO, och det spelar ingen roll vilken upplönsning eller grafik inställning jag kör på, jag får alltid samma fps. Men det här är problemet, jag ligger alltid över 60 fps men ändå laggar det, jag har provat allt jag har hittat på internet men det har inte funkat, så min fråga är kan ni hjälpa mig att fixa detta, det har stört mig så länge nu.

Tack på förhand!

Permalänk

Samma här

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Är det microstuttering eller hög ping du har som problem?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

vad för specs har du på din dator? Då du säger att du har samma fps hela tiden testa att stänga av Vsync i spelet om du har det aktiverat. Annars så har jag för mig att någon av de senaste patcherna har börjat skapa microstuttering för vissa spelare, kan annars vara på grund av detta.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dracc:

Är det microstuttering eller hög ping du har som problem?

Vet inte riktigt vad microstuttering är men när jag har hög fps så känns det ändå som att det hackar i spelet då och då, ligger runt 5-10 ping så det ska väl inte vara nå problem ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

vad för specs har du på din dator? Då du säger att du har samma fps hela tiden testa att stänga av Vsync i spelet om du har det aktiverat. Annars så har jag för mig att någon av de senaste patcherna har börjat skapa microstuttering för vissa spelare, kan annars vara på grund av detta.

Amd fx 8350 @ 4.0 ghz
Gtx 760 amp
8 gig ram
Jag har ej vsync igång, jag har haft problemet sedan jag hade min 6950 när jag började med csgo.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har haft ett liknande problem sista månaden där jag i onlinespel fryst i bråkdelen av en sekund och sen dykt upp en bit bort från där jag var, detta hände i smite, cs och liknande spel nån gång lite då och då.
Det som verkar ha löst det för min del var att avinstallera microsoft security essentials.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnlennonx:

Har haft ett liknande problem sista månaden där jag i onlinespel fryst i bråkdelen av en sekund och sen dykt upp en bit bort från där jag var, detta hände i smite, cs och liknande spel nån gång lite då och då.
Det som verkar ha löst det för min del var att avinstallera microsoft security essentials.

Det har jag inte ens instalerat så det kan inte vara det för mig.

Permalänk
Medlem

Har du testat en ominstallation? Mitt spel körde på bra, tills jag började slänga i massa grejer i configen, då märkte jag till slut att det blev som du beskriver. Ominstallationen och mindre skit i configen, funkar bättre nu.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Har du en webbläsare igång med flash eller nån sorts videospelare?
Stäng av allt sånt o testa igen, mitt CSGO laggar jättemycket så fort jag har en twitch stream igång.

Visa signatur

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Vet inte riktigt vad microstuttering är men när jag har hög fps så känns det ändå som att det hackar i spelet då och då, ligger runt 5-10 ping så det ska väl inte vara nå problem ?

Skickades från m.sweclockers.com

Microstuttering är att vissa bildrutor tar mycket längre att rendera än normalt.

Exempel: Du har 100 FPS. Vid bra flyt ska de ha en renderingtid på ~10 ms. Ibland kan det ta säg 100-200 ms att rendera bilden, alltså motsvarande 5-10 FPS, du har dock fortfarande hög FPS eftersom resten av bilderna renderas i "rätt" hastighet.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uniko:

Har du testat en ominstallation? Mitt spel körde på bra, tills jag började slänga i massa grejer i configen, då märkte jag till slut att det blev som du beskriver. Ominstallationen och mindre skit i configen, funkar bättre nu.

Jag har installerat om det flera gånger utan resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nojdh:

Har du en webbläsare igång med flash eller nån sorts videospelare?
Stäng av allt sånt o testa igen, mitt CSGO laggar jättemycket så fort jag har en twitch stream igång.

Jag har alltid Twitch på när jag spelar, och när jag stängde av streamen så blev det faktist mycket mer smooth men allt är inte borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Microstuttering är att vissa bildrutor tar mycket längre att rendera än normalt.

Exempel: Du har 100 FPS. Vid bra flyt ska de ha en renderingtid på ~10 ms. Ibland kan det ta säg 100-200 ms att rendera bilden, alltså motsvarande 5-10 FPS, du har dock fortfarande hög FPS eftersom resten av bilderna renderas i "rätt" hastighet.

Hur kan jag fixa microstuttering då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Hur kan jag fixa microstuttering då?

En snabb fråga, du kör möjligtvis inte de senaste Beta drivarna ifrån Nvidia och har 2 monitors inkopplade?

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av svampae:

Hur kan jag fixa microstuttering då?

Du kan testa slå igång adaptive vsync i nvidias kontrollpanel.

Sedan kan du också låsa fpsen på 1 över din skärms hz. Låt säga 61 på 60 och 145 på 144hz. Ingen har någon användning av mer fps än vad skärmen klarar.

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk

Glapp i sladd eller kontakt? Känns inte så troligt, men kan ha något med problemet att göra.

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Medlem

Mitt har börjat choppa lite nu igen, som jag nämnde ovan. Blir man av med det så tittar det fram till slut ändå.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers