Permalänk
Skrivet av yusuke40:

nej men den finns inte kvar att köpa ju

Skickades från m.sweclockers.com

hitta nåt annat märke Lenovo. asus. msi där kylningen kanske är bättre ?
läs omdömen / reviews på http://www.notebookcheck.se/

compaq presario.. om datorn är från början av 2000 talet så förstår ja. många äldre datorer går aldrig sönder.
dagens datorer har "konstruerat åldrande"

Skrivet av yusuke40:

jag har hittat en asus laptop med win 7 som verkar tydligen bättre och billigare

http://www.billigteknik.se/dator-for-familj/11076-asus-x54hr-sx018v-rfbd.html

vad tycker ni?

Skickades från m.sweclockers.com

nej Intel Core i3-2350M 2.3 GHz man är nu inne på 4:de genarationen i3:or
grafikkortet hd7470m är för surf inte "spel"

Skrivet av gabinono:

Hahahahahaha!!!!
Tycker själv dom gör perfekta datorer.
Min har klarat allt, ramlat från soffan och fått vatten i sig och den lever fortfarande från 2010!
Bara hårddisken som inte klarat sig så bra.
Kanske dom nya är sämre men det tror jag inte.

tror gör man i kyrkan. tro är nånting du inte vet men du är övertygad om att det är rätt. likväl är det bara att du "tror"

jobba på nån reparations firma så lär du se många HP datorer.
tur att just din dator håller men fortfarande mindre än en promille av vad som säljs / går sönder.
jämfört om man får in 10 datorer / dag i flera år.

dator med Windows 7 var det just det.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

bra byggkvalité ? pffff!
nu får du nog förklara dig en smula. att blanda HP. byggkvalité, & sen kanske slänga in "billigt" går inte ihop.
probook & pavilion har oftast samma moderkort bara annat chassi
pavilion är nog en av dom sämsta datormodellerna någonsin. dom säljer bra för att "köttberget" / svenska folket är dumsnålt.
du kan lätt överleva som reparationsverkstad inne i nån storstad bara reparera HP

hahahah, låt mig skratta!

Jag har en pavilion som problemet är mer processorn (det är en AMD och dem blir varma) och inte datorn. Sedan har vi en HP 550 som har rullat på hur bra som helst, inga problem och inte ens i närheten av att ha några som helst överhettningsproblem. Jag har nu också en Probook och den har bra kylning. Dem hade problem för några år sedan. En vän till mig har köpt en pavilion och den har bra kylning så du kan först prova dem nyare versionerna innan du uttalar dig!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

hitta nåt annat märke Lenovo. asus. msi där kylningen kanske är bättre ?
läs omdömen / reviews på http://www.notebookcheck.se/

compaq presario.. om datorn är från början av 2000 talet så förstår ja. många äldre datorer går aldrig sönder.
dagens datorer har "konstruerat åldrande"

nej Intel Core i3-2350M 2.3 GHz man är nu inne på 4:de genarationen i3:or
grafikkortet hd7470m är för surf inte "spel"

tror gör man i kyrkan. tro är nånting du inte vet men du är övertygad om att det är rätt. likväl är det bara att du "tror"

jobba på nån reparations firma så lär du se många HP datorer.
tur att just din dator håller men fortfarande mindre än en promille av vad som säljs / går sönder.
jämfört om man får in 10 datorer / dag i flera år.

dator med Windows 7 var det just det.

det är inte fjärde generation spel jag är ute efter, det kvittar om grafikkortet är för surf eller för spel

det är bara andra och tredje generation spel jag vill spela

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

det är inte fjärde generation spel jag är ute efter, det kvittar om grafikkortet är för surf eller för spel

det är bara andra och tredje generation spel jag vill spela

Skickades från m.sweclockers.com

...va? Vad är tredje generationens spel?

Det jonatan80 sade var att PROCESSORN är 2 generationer gammal.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av occe94:

...va? Vad är tredje generationens spel?

Det jonatan80 sade var att PROCESSORN är 2 generationer gammal.

tredje generationens spel är mw2, dead space 2, left 4 dead 2 och black ops.

dessa spel klarar datorn av utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

tredje generationens spel är mw2, dead space 2, left 4 dead 2 och black ops.

dessa spel klarar datorn av utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror väl på vad definitionen av utmärkt är. Tycker du 25 FPS i 1366*768 high quality settings är utmärkt så visst, då stämmer det.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

tredje generationens spel är mw2, dead space 2, left 4 dead 2 och black ops.

dessa spel klarar datorn av utmärkt

Skickades från m.sweclockers.com

Dom datorerna jag länkade är långt bättre.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabinono:

Dom datorerna jag länkade är långt bättre.

ja men dom är dyrare

socialstyrelsen ger mig inte mer än 4800 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

ja men dom är dyrare

socialstyrelsen ger mig inte mer än 4800 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Såg denna.
http://www.sweclockers.com/annons/96261-lenovo-thinkpad-edge-...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av jnsson:

hahahah, låt mig skratta!

Jag har en pavilion som problemet är mer processorn (det är en AMD och dem blir varma) och inte datorn. Sedan har vi en HP 550 som har rullat på hur bra som helst, inga problem och inte ens i närheten av att ha några som helst överhettningsproblem. Jag har nu också en Probook och den har bra kylning. Dem hade problem för några år sedan. En vän till mig har köpt en pavilion och den har bra kylning så du kan först prova dem nyare versionerna innan du uttalar dig!

hej jnsson & vän

och återigen har vi 2-3 ynka datorer av miljontals sålda. att dom håller ser ja inte som relevant.
jobba ett tag med rep så ser du vilka märken som kommer in.
HP gör väl 20-30 olika modeller varje år som säljs i olika butiker. självklart har ja stenkoll på varje modell vet exakt vilka som håller (sarkasm)

ska en bra dator hålla 1år 2år 5år eller 10år ? inte att den ska klara av nya program utan att den håller. stor skillnad!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

hej jnsson & vän

och återigen har vi 2-3 ynka datorer av miljontals sålda. att dom håller ser ja inte som relevant.
jobba ett tag med rep så ser du vilka märken som kommer in.
HP gör väl 20-30 olika modeller varje år som säljs i olika butiker. självklart har ja stenkoll på varje modell vet exakt vilka som håller (sarkasm)

ska en bra dator hålla 1år 2år 5år eller 10år ? inte att den ska klara av nya program utan att den håller. stor skillnad!

Den HP datorn jag skriver ifrån nu är mer än 4 år gammal, pavilion datorn är också 4 år gammal och HP 550 är 5,5 år gammal! Jag har flera vänner som har HP datorer som inte har några som helst fel. En HP 635 som är 2,5 år rullar på utan problem. Bara en undran, räknar du som ett fel att fläkten får in mycket dam och behöver rensas eller?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg sammanfogade*

Jag har sammanfogat en del inlägg så tråden blir lite mer lättläst. Observera att det går bra att lägga till information i sitt förra inlägg, bara klicka på "redigera".
Sedan kan jag bara uppmana dig till att ta emot synpunkter och förslag med öppna armar.. alltid trevligt med hjälp från välmenande medlemmar.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Den HP datorn jag skriver ifrån nu är mer än 4 år gammal, pavilion datorn är också 4 år gammal och HP 550 är 5,5 år gammal! Jag har flera vänner som har HP datorer som inte har några som helst fel. En HP 635 som är 2,5 år rullar på utan problem. Bara en undran, räknar du som ett fel att fläkten får in mycket dam och behöver rensas eller?

ja räknar på vad ja ser. vilka märken som kommer in för vad. & varför.

ja tvivlar inte på att dina datorer fungerar. men det är en piss i havet jämfört otaliga HP datorer som man fått skruva isär
HP 635. HP 550. har ja aldrig skruvat i.
nej att dom dör helt enkelt, behöver göra omlödning av gpu/cpu.
överhettning där det inte går att fixa. spelar inge roll vad man gör osv

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

men kommer denna asus laptopen som jag länkade fungera på icke krävande spel som world in conflict och mw2?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av yusuke40:

men kommer denna asus laptopen som jag länkade fungera på icke krävande spel som world in conflict och mw2?

och left 4 dead

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

men kommer denna asus laptopen som jag länkade fungera på icke krävande spel som world in conflict och mw2?

Skickades från m.sweclockers.com

och left 4 dead

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, inte så bra.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE