Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse_:

Version 0.9 skulle släppts idag egentligen men kommer istället nästa fredag (den 2:a maj). Värt att vänta på dock då den ska innehålla multiplayer Hoppas verkligen att de gjort ett bra jobb...

http://www.assettocorsa.net/one-week-delay-for-0-9/

Oj, mp.. då kanske det är dags för för oss att bestämma en kväll vi ska spela?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot MP, hoppas bara att det får en bra implementering och inte dras med hög latens. Sedan hoppas jag även att dom släpper mjukvara så att spelarna själva kommer kunna hosta servrar, annars blir det nog kortlivat.

Om någon vill köra sedan när det släpps så är jag på, kör dock med dosa så jag kanske inte är lika snabb som er med ratt men jag kommer garanterat inte köra ut folk med flit och kollar mina backspeglar hela tiden.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Rackarns rabarberpaj, här satt man och väntade på multiplayer, hade till och med bytt mitt GTX260 mot mitt "gamla" GTX480 för lite mer umpf. Så ser jag detta:

Skrivet av Assetto.Corsa@FB:

Dear AC followers, we are encountering an unknown and unpredictable issue that causes random crashes with single-player race events, probably due to some additional implementations that single-player thread shares with the multiplayer build. We are working to identify the cause and to solve it, but we can't commit the new build within today. We apologise for this inconvenient, we'll keep you informed as soon as our development team will be able to make the new build available, hopefully within tomorrow.
Thank you for your patience and your kind support.

Men lika bra att dom fixar någon stor bugg på en gång tycker jag, än att trycka ut uppdateringen bara för att hålla deras schema och så funkar det inte och dom får en massa skit för det.

Om någon vill lira när MP kommer så adda steam: steamcommunity.com/id/nofear351/

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jag har gjort en sida på facebook som heter "Assetto Corsa Sverige" där vi enkelt skulle kunna sammanstråla och köra lite multiplayer race när det släpps Syftet med sidan är att vi som gillar Assetto Corsa ska kunna umgås tillsammans, prata om setups eller om ni ska köra online ikväll etc...

Här är en länk till sidan: https://www.facebook.com/assetto.corsa.sverige

Permalänk

V0.9 inklusive Multiplayer finns ute nu att ladda ned!! Joina min facebook sida så att vi kan dra ihop några race tillsammans vi svenskar, vore kul om vi kunde använda oss av skype också så att vi kan prata mellan racen

https://www.facebook.com/assetto.corsa.sverige

Permalänk

Kan man köpa bilar i spelet?

Kan man köpa bilar i spelet? Kan man köpa bilar i spelet eller låser man upp det med xp eller något liknande eller kostar det riktiga Kr för att köpa olika bilar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUPERMACKAN:

Kan man köpa bilar i spelet? Kan man köpa bilar i spelet eller låser man upp det med xp eller något liknande eller kostar det riktiga Kr för att köpa olika bilar?

Som spelet är just nu i Early access så går det inte att låsa upp bilar, alla bilar som finns i spelet finns med från början att köra med, hur det blir efter spelet släppts vet jag inte. Sedan vet jag att det ska komma ett "Dream Pack" DLC med någon bana och troligtvis några bilar och det kommer kosta vad jag läst, gissningsvis 5-10€.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Vet ni vaaaad...

spelet e ju faktiskt rätt jäkla bra...

känslan e super... iaf nu när jag laddade ner den senaste versionen.. ändrade inga inställningar eller dylikt å det var nästan rena drömmen att köra... lite oscillation när man släpper ratten när man kör standard inställningar men annars helt mega super fantastic. speciellt när man kör mclaren mp14 racebilen... helt magiskt.... nu vill jag ha en oculus rift så e jag nöjd... eller ja.. multiplayer e nice men rätt många problem med bilar som dyker upp här å där... men e nästan enda spelet där man kan väja för andra(byta spår fritt) och hålla avstånd i sidled å så....

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av DST:

Vet ni vaaaad...

spelet e ju faktiskt rätt jäkla bra...

känslan e super... iaf nu när jag laddade ner den senaste versionen.. ändrade inga inställningar eller dylikt å det var nästan rena drömmen att köra... lite oscillation när man släpper ratten när man kör standard inställningar men annars helt mega super fantastic. speciellt när man kör mclaren mp14 racebilen... helt magiskt.... nu vill jag ha en oculus rift så e jag nöjd... eller ja.. multiplayer e nice men rätt många problem med bilar som dyker upp här å där... men e nästan enda spelet där man kan väja för andra(byta spår fritt) och hålla avstånd i sidled å så....

Jo vi vet Det är det bästa, mest realistiska bilspelet du kan få tag i just nu

Är själv också intresserad av att köpa Oculus Rift, vore sjukt häftigt!

Permalänk

Jag är väldigt sugen på det här spelet. Spelar rFactor2 till och från och gillar det spelet men tröttnar riktigt fort, det är ju knappt några som kör online på det spelet.

Hur är onlinedelen än så länge?

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Jag är väldigt sugen på det här spelet. Spelar rFactor2 till och från och gillar det spelet men tröttnar riktigt fort, det är ju knappt några som kör online på det spelet.

Hur är onlinedelen än så länge?

Har inte kört så mycket online så kan inte säga så mycket om den, vissa säger att den är riktigt bra, andra att den inte är så bra. Bara man vet hur man skapar ett rum med lösenord åsså är man en grupp svenskar som kör tillsammans så är det sjukt kul, speciellt om man kan chatta över skype också.

Du borde i vilket fall köpa spelet direkt, finns ingen tvekan på ett sådant bra (bäst) och billigt spel!

Permalänk
Medlem

Spelsällskap sökes på detta underbara spel.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Skrivet av SweCarn:

Spelsällskap sökes på detta underbara spel.

Om du har facebook så gilla gärna min facebook sida Assetto Corsa Sverige: https://www.facebook.com/assetto.corsa.sverige

Min vision är att få ihop så många svenska Assetto förare så att vi kan fylla ett rum och snacka och ha det allmänt roligt ute på racerbanorna i detta grymma spel På fb sidan kan du skriva om du planerar att öppna ett rum (skriv namn och lösenord) så kanske fler svenska förare joinar

Permalänk
Medlem

Vilket tror ni kommer bli årets bilspel? Assetto eller project cars? Känns rätt otaggat att spela assetto nu tycker jag, vet inte riktigt varför. Vill ha lite stadskörning!
Eftersom det kommer bli modsupport, tror ni detta kan bli något för richard burns moddarna att sätta tänderna i? Så vi kanske kan få något nice rallyspel på köpet.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Är väl inte säkert att AC kommer bli färdigt i år. Sen kommer ju även Grid Autosport och The Crew ut i år om man endast beaktar spel till PC. Så vilket som blir årets bilspel återstår att se.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Är väl inte säkert att AC kommer bli färdigt i år. Sen kommer ju även Grid Autosport och The Crew ut i år om man endast beaktar spel till PC. Så vilket som blir årets bilspel återstår att se.

Ja fan, det har du rätt i. Hade jag helt glömt av. Dessutom tror jag dom hintat lite om ett nytt dirt.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

Assetto Corsa är planerat att vara färdigt inom en månad, och ett DLC med extra bilar och Nordslingan kommer i September.

Om det kommer att bli årets bilspel beror på vem som är domaren, är den en riktig racerförare eller en vanlig kille som spelar alla möjliga spel/inte ser tjusningen med att bilen uppför sig som den borde göra. Project Cars har grym grafik, men körkänslan är inte så bra.

För mig är det Assetto som gäller!

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Vilket tror ni kommer bli årets bilspel? Assetto eller project cars? Känns rätt otaggat att spela assetto nu tycker jag, vet inte riktigt varför. Vill ha lite stadskörning!
Eftersom det kommer bli modsupport, tror ni detta kan bli något för richard burns moddarna att sätta tänderna i? Så vi kanske kan få något nice rallyspel på köpet.

Det finns många moddare som redan har satt in banor i spelet, som denna från RBR: https://www.youtube.com/watch?v=65BxREDXb0E

Tror det finns 10-20 banor som moddare har gjort nedladdningsbara åt oss spelare.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul med en racekväll någon gång, deltar gärna om möjlighet finns.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Håller med om racekväll, vore trevligt med en ett race eller två. Jag är inte speciellt snabb, men kör för att det är kul. Använder inte facebook längre så kan tyvärr inte gå med i gruppen.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Jag ska försöka komma ihåg att skriva här om jag öppnar ett rum, men piro 1 är att skriva det i facebookgruppen

Permalänk

Är sugen på att köpa en ny dator till det här spelet, någon som är kunnig inom området (är själv inte det)? Behöver inte köra spelet på men iaf nära max, prisklass 8-10k

Permalänk
Skrivet av Filip_Ovik:

Assetto Corsa är planerat att vara färdigt inom en månad, och ett DLC med extra bilar och Nordslingan kommer i September.

Om det kommer att bli årets bilspel beror på vem som är domaren, är den en riktig racerförare eller en vanlig kille som spelar alla möjliga spel/inte ser tjusningen med att bilen uppför sig som den borde göra. Project Cars har grym grafik, men körkänslan är inte så bra.

För mig är det Assetto som gäller!

Vart får man tag i project cars?

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Inaktiv

Hur står sig assetto corsa mot Gran turismo och underbara Forza? (orkar inte läsa hela tråden).

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Vart får man tag i project cars?

Project CARS är under utveckling och går därmed inte att få ta i, lansering förmodligen kring årsskiftet eller en bit in på 2015.

Permalänk
Skrivet av anon228747:

Hur står sig assetto corsa mot Gran turismo och underbara Forza? (orkar inte läsa hela tråden).

Rent körmässigt och realismen i körningen är assetto corsa mycket bättre än de båda konsolspelen, inget snack om saken. assetto corsa är även hyllat för att vara det mest realistiska bilspelet på pc så det är i princip det mest realistiska bilspel du kan få ta i just nu på marknaden! Om man kolla ur andra synvinklar som t.ex. innehåll av banor/bilar etc. är det en annan historia (inte för att assetto är dåligt) för gran turismo har t.ex. 1200 bilar...

Permalänk
Skrivet av Filip_Ovik:

Är sugen på att köpa en ny dator till det här spelet, någon som är kunnig inom området (är själv inte det)? Behöver inte köra spelet på men iaf nära max, prisklass 8-10k

Någon som kan hjälpa mig med det? Har sett att man kan bygga ihop datorer på Inet och komplett så om någon kan göra det och göra en länk så vore det super

Permalänk
Medlem

Billigaste moderkortet med 1150 socket, en i5 4560 eller en i7 4770 med eller utan K i slutet. Beror på om du ska trimma eller ej men oftast e det typ väldigt liten prisskillnad. 8gb pc 12800(1600mhz) gärna med cl 9 å 1.5 v i spänning. ett billigt corsair nätagg på ca 600+ watt, en samsung, intel, crucial eller plextor ssd på 128 eller 256 gb å en vanlig hdd på ca 1-2TB. Graffet då, för ett nvidia 780 som lägts hade jag tagit i dagsläget. ska man spara lite cash så tar man la ett ati kort typ 290. å ett valfritt chassi för ca 700kr... så kan du spela assetto corsa i lugn å ro

Det som e grymt i assetto corsa e iaf att rattrörelsen motsvarar riktiga bilens rattrörelser. me like very much

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Någon som kan hjälpa mig med det? Har sett att man kan bygga ihop datorer på Inet och komplett så om någon kan göra det och göra en länk så vore det super

http://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-koprad...
om du går in där finns det väldigt många hjälpsamma personer!

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag kan lägga till en kanal i min mumble fall ni vill ha någonstans att tjöta.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |