Permalänk
Medlem
Skrivet av emilgf:

Fyller på med en annan nödvändig länk, guide för att ställa in sin bil.
http://www.racedepartment.com/forum/threads/comprehensive-set...

Den behövde jag, tack!

Permalänk

Nu finns det även en Assetto Corsa Sverige grupp på Steam som ni kan gå med i för enklare kontakt när ni väl är i spelet http://steamcommunity.com/groups/assettocorsasverige

Permalänk
Medlem

Kom ju på att jag hade min Microsoft Sidewinder *host*"PRECISION" Steering Wheel här, så grävde fram den å praccade lite AC.. riktigt skoj med ratt måste jag säga, E30'n Drift går ju som en dam runt kurvorna! .. Spelar ni nån gång så är jag på, fortf rätt ny men är väl helt ok imo.

kipka zE m1Ghty @ steam. Är även med i Gilla gruppen på fb, och Steam gruppen dock bara den öppna har för mig den finns en stängd också?!

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Skrivet av kamisama76:

Kom ju på att jag hade min Microsoft Sidewinder *host*"PRECISION" Steering Wheel här, så grävde fram den å praccade lite AC.. riktigt skoj med ratt måste jag säga, E30'n Drift går ju som en dam runt kurvorna! .. Spelar ni nån gång så är jag på, fortf rätt ny men är väl helt ok imo.

kipka zE m1Ghty @ steam. Är även med i Gilla gruppen på fb, och Steam gruppen dock bara den öppna har för mig den finns en stängd också?!

Det finns bara en grupp på Steam, alltså den öppna som du redan är med i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Det finns bara en grupp på Steam, alltså den öppna som du redan är med i

Jaha, nej tyckte brorsan sa att det fanns 2. Dåså, bruka lira på AC Sverige Drift som en snubbe lagt upp från FB gruppen. Har ni andra något tips på en server, helst drift då det är näst intill det enda som är skoj imo

Visa signatur

| Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: MSI B650 Tomahawk WiFi | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 24GB | RAM: Corsair Vengeance 2x16GB DDR5 6000MHz CL36 |

Permalänk
Medlem

Suttit å spelat hela natten. Var tvungen att beställa en playseat stol. Min ratt tappar greppet titt som tätt på mitt bord. Sjukt att den kostar mer än själva ratten, och det är typ det enda man kan ha den till (om man inte har den som en vanlig stol ).

Permalänk
Skrivet av Snuken:

Suttit å spelat hela natten. Var tvungen att beställa en playseat stol. Min ratt tappar greppet titt som tätt på mitt bord. Sjukt att den kostar mer än själva ratten, och det är typ det enda man kan ha den till (om man inte har den som en vanlig stol ).

Jag funderar också på att köpa en stol, finns en i samma stad som har en annons uppe på facebook, han vill ha 1400 kr inkl. stol, tror att det är ett hemmabygge men stolen är justerbar så det är ju bra. Vet dock inte om den är värd 1400 kr. Vad kostade din playseat du köpt?

Permalänk
Medlem

Om någon saknar ratt så vill jag tipsa om att om man har student konto på dustinhome och logga in nu så kostar en Logitech G27 endast 2098kr vilket är ca 400kr billigare än elektorworld.

Man måste logga in med ett studentkonto för att se det nya priset!

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

min stol å ratt finns på blocket .... tröttnade ur på bilsimulator ... får fan aldrig va riktigt i fred .... fasen ligger på ett supervarv på Nordschleife å alltid nån unge eller tant som vill nått å man bromsar ur nån kurva (åsså tar jag mig aldrig riktigt tid för att sätta upp simulator riggen )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Om någon saknar ratt så vill jag tipsa om att om man har student konto på dustinhome och logga in nu så kostar en Logitech G27 endast 2098kr vilket är ca 400kr billigare än elektorworld.

Man måste logga in med ett studentkonto för att se det nya priset!

Bra att veta! Jag är sugen på en Thrustmaster T500RS, vet du av nån hemsida med T500 där man har nytta av studentkortet?

Edit: hur skaffar man sig ett studentkonto? Kan inte hitta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Bra att veta! Jag är sugen på en Thrustmaster T500RS, vet du av nån hemsida med T500 där man har nytta av studentkortet?

maila dustin med ditt mecenat/studentkortet-nummer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filip_Ovik:

Har tyvärr ingen koll på T500RS eller vart den kan tänka finnas billigare.

Det är lite småkrångligt, men det är väl för att inte vem som helst ska kunna skaffa sådant konto, här kan du läsa hur man gör, man skickar helt enkelt ett mejl till dom med sitt kundnummer och personnummer.

EDIT: Too slow.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Tror jaghar fått det att lyckats! G27an kostar nu bara 2098 kr Men T500 är prissänkt från 4190 till 4149 vilket inte ens är en (1) %...

Permalänk
Medlem

Senaste uppdateringen la in Lotus 98T sikket jävla monster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Senaste uppdateringen la in Lotus 98T sikket jävla monster.

Den är helt brutal! Men jag älskar hur den hugger ifall man är lite oförsiktig!

Är det någon som har lite tips på drift tekniker i Assetto? Så fort jag svänger ut rumpan så hugger bilen tilllbaka och jag snurrar åt andra hållet. (Alltså om jag kommer in i en höger kurva så slutar det med att jag har snurrat till vänster)

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Den är helt brutal! Men jag älskar hur den hugger ifall man är lite oförsiktig!

Är det någon som har lite tips på drift tekniker i Assetto? Så fort jag svänger ut rumpan så hugger bilen tilllbaka och jag snurrar åt andra hållet. (Alltså om jag kommer in i en höger kurva så slutar det med att jag har snurrat till vänster)

Stäng av stability control? Har aldrig märkt av det du säger faktiskt, så måste vara stability control.

När jag driftar och får för lite "spin" så får jag bara understyrning eventuellt överstyrning. Inte så att bilen slungas till andra sidan utan anledning.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nu i helgen är det 50% rea på Aseeto Corsa på steam, så om ni inte har köpt det än eller har någon kompis som vill köpa men väntar skulle jag slå till nu.

AC @ steam 17,49€

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Nu i helgen är det 50% rea på Aseeto Corsa på steam, så om ni inte har köpt det än eller har någon kompis som vill köpa men väntar skulle jag slå till nu.

AC @ steam 17,49€

Står till 25e, håller det på under måndagen då också?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Står till 25e, håller det på under måndagen då också?

Gäller till 19.00 på måndag om jag inte är helt ute och cyklar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sjuhundratjugo:

Gäller till 19.00 på måndag om jag inte är helt ute och cyklar.

Tack för svar. Kan det vara så att vi har PCARS och gamescom att tacka för detta erbjudande?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag såg Assetto Corsa på Steam, och att döma av vart den här tråden ligger så antar jag att det är ett hardcore sim som kräver rätt?

Är sugen på något bilspel men inga sim.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Jag såg Assetto Corsa på Steam, och att döma av vart den här tråden ligger så antar jag att det är ett hardcore sim som kräver rätt?

Finns mängder med assists du kan sätta på. Vet däremot inte hur det går att köra med en kontroll, ta och youtuba lite och se hur det går för folk och vad dom säger. Är du däremot ute efter något som är mer byggt med kontroll i tankarna så kan du kolla upp Grid: Autosport.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Finns mängder med assists du kan sätta på. Vet däremot inte hur det går att köra med en kontroll, ta och youtuba lite och se hur det går för folk och vad dom säger. Är du däremot ute efter något som är mer byggt med kontroll i tankarna så kan du kolla upp Grid: Autosport.

Tackar!

Ska kolla lite Lets play på Assetto och undersöka Grid.

Visa signatur

En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Jag skäms lite för att erkänna det, men jag kör Assetto Corsa med en Playstation 3 Dualshock kontroller. Jag äger en Logitech G25, men en kombination av att jag är slö och aldrig orkar rigga ratten och att mitt skrivbord måste vara det sämsta tänkbara för ratt har gjort att jag kanske kört 2 av mina drygt 750 speltimmar Assetto Corsa med ratten, resten är med dosa. Jag är inte lika snabb som andra med ratt det är jag inte, men skillnaden är inte superstor och lyckas man hitta en bra balans med assisten så kan man köra fort.

Har dock kört med dosa både på i Forza 1-4 och Gran Turismo 4-6 så jag har vanan inne att köra med dosa, bara att lära sig hur simulatorn/spelet i sig fungerar och känns.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Jag skäms lite för att erkänna det, men jag kör Assetto Corsa med en Playstation 3 Dualshock kontroller. Jag äger en Logitech G25, men en kombination av att jag är slö och aldrig orkar rigga ratten och att mitt skrivbord måste vara det sämsta tänkbara för ratt har gjort att jag kanske kört 2 av mina drygt 750 speltimmar Assetto Corsa med ratten, resten är med dosa. Jag är inte lika snabb som andra med ratt det är jag inte, men skillnaden är inte superstor och lyckas man hitta en bra balans med assisten så kan man köra fort.

Har dock kört med dosa både på i Forza 1-4 och Gran Turismo 4-6 så jag har vanan inne att köra med dosa, bara att lära sig hur simulatorn/spelet i sig fungerar och känns.

Blev ett spontanköp igår Ska bara gräva fram en kontroll ur lådan någonstans så bär det av.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pope:

Blev ett spontanköp igår Ska bara gräva fram en kontroll ur lådan någonstans så bär det av.

Kul att höra! Kan tipsa om programet Xpadder som gör det möjligt att tilldela tangentbordsknappar på en kontroller. T.ex så har jag i Assetto Corsa bundit Q och E till att titta till vänster respektive höger, sedan i Xpadder så har jag gjort så att min högra analoga "thumbstick" är Q och E när jag drar den till vänster och höger. Detta då man i Assetto Corsa just nu inte kan binda titta omkring sig till en analog input.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

Kul att höra! Kan tipsa om programet Xpadder som gör det möjligt att tilldela tangentbordsknappar på en kontroller. T.ex så har jag i Assetto Corsa bundit Q och E till att titta till vänster respektive höger, sedan i Xpadder så har jag gjort så att min högra analoga "thumbstick" är Q och E när jag drar den till vänster och höger. Detta då man i Assetto Corsa just nu inte kan binda titta omkring sig till en analog input.

Xpadder måste vara det mest underskattade programmet någonsin. Nu stödjer ju de flesta spelen en xbox kontroll men har man inte en sån är xpadder guld. Jag blir lika glad varje gång jag ser folk rekommendera det.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har med gått med på fb sidan, hoppas på lite race snart.
Har bara spelat i någon timme än men kört Live for speed i typ 8 år så är inte helt noob iaf!
Dock fattar jag inte timetrail riktigt, körde med BMW 1M och kunde inte komma till första checkpoint utan att tiden tog slut och så illa kör jag inte?! Någon inställning?

Visa signatur

| Intel i9 14900K | RTX 4070ti |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obalaan:

Har med gått med på fb sidan, hoppas på lite race snart.
Har bara spelat i någon timme än men kört Live for speed i typ 8 år så är inte helt noob iaf!
Dock fattar jag inte timetrail riktigt, körde med BMW 1M och kunde inte komma till första checkpoint utan att tiden tog slut och så illa kör jag inte?! Någon inställning?

Hm, låter ju konstigt. Kanske var någon bugg du råkade ut för.. Det går ju att köra practice ifall du vill vara utan tidspressen.

Förövrigt måste jag säga att Shelby cobra och joux plane är två mods som passar som näven i handsken ihop. Har ni inte testat det än är det fan obligatoriskt.

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som kör med H-shifter som kunde svara på ett par frågor angående AC?

Visa signatur

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.