köpråd bluetooth hörlurar

Permalänk
Medlem

köpråd bluetooth hörlurar

Hej,
Jag har spanat runt lite ett tag nu och känner mig verkligen vilse när det gäller hörlurar med bluetooth funktion.

- Fördelar med bluetooth (enligt mig)
(++) ingen kabel som kommer i vägen
(+) mer kontroll över ditt musik lyssnande
(+++) Portabel

- Nackdel med bluetooth
(-----) ljudkvalité
(-) Batterier

Hörlurar som jag kollar på

Sennheiser MM 450-X (gillar att de är öppna, men ljudet kan vara dåligt?)

Sennheiser MM 550-X (känns som lite för stor)

sms studio 50 cent (känns som att dessa är old nu när år 2014 är inne?)

Parrot Zik (För stora, annars vore dessa nr1)

Harman Harkar-BT (vill inte vara den som säger det men tycker dessa är riktigt ugly)

Beats Wireless On-Ear Headphone (tror verkligen inte dessa kan leverera den kvalité jag önskar den kunde)

Det lutar mot MM450-x men vet inte om ljudet är dåligt i dessa, sedan vet jag inte hur dessa nya Beats Wireless fungerar, dessa kanske är bättre än föregående modeller?

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

<Bump>

Vill även lägga till dessa (vilken är bättre av dessa 2?):

Philips Fidelio M1BT

Jabra Revo Wireless

Permalänk
Medlem

I min mening låter MM 450X bra. Dock är de inte öppna som du har skrivit

Permalänk
Medlem

Hur fungerar brusreduceringen för MM 450-X? Har läst lite recensioner där folk påstår att den inte duger nämligen :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hur fungerar brusreduceringen för MM 450-X? Har läst lite recensioner där folk påstår att den inte duger nämligen :S

Upplevde den som helt okej. Mycket bättre än beats...fast beats är ju beats och bör undvikas sålänge man inte bara bryg sig om "swag".

Möjligt att MM 550 är bättre eftersom den sitter runt örat.

Bästa du kan göra är att prova runt

Permalänk
Medlem

Har själv MM550-X, jag valde dessa för den totala funktionaliteten. Som nämnts tidigare är brusreduceringen helt ok, inte på nivå med ex Bose eller AKG. De har dock bra ljud både med eller utan tråd. Låter även helt ok som rena hörlurar utan batteridrift.

Jag köpte mina framförallt för tåg (trådlöst) och flyg (tråd), samt att kunna använde dem som handsfree vid behov. Jag har som referens provat, parot, bose, creative och AKG. Eftersom du vill köra trådlöst hade jag i ditt fall valt Sennheiser eller AKG lite beroende av vilken funktionalitet du är ute efter.

Permalänk
Medlem

Det var en kille här på forumet som köpte ett par SONY MDR1-B (har jag för mig är Bluetooth versionen). han gillade dem skarpt. Jag personligen gillar inte riktigt SONY's ljud -men MDR1 serien sitter så djädra skönt på huvudet att jag nästan behöll mina än då...

Permalänk
Medlem

Jag har Sonys MDR-1BT och skulle inte byta dom mot nåt annat, skönaste lurar jag har provat, grym byggkvalitet, snygga, bra ljud (varmt med bas) blutooth-kopplingen har bra räckvidd, kör dom 10 meter med väggar emellan hemma.
Dom har vinklade drivers och nfc, den känns dock rätt meningslös. Batteriet är av uppladdningsbar typ och räcker 30h+
Dom går att köra trådat också om man vill.

Beats wireless skulle jag avråda från, har dom också (2013), låter bara burkigt och sitter iaf på mig väldigt oskönt.
Isf skulle jag säga Beats Studio Wireless som låter mkt bättre men kostar därefter, i dom hörlurarna går dock inte den hemska ANCn att stänga av... så, vitt brus konstant.

Street by 50 over ear har ett ganska neutralt ljud, inget speciellt, bra ljud men inget märkvärdigt. Dom är plastiga men tål hur mycket stryk som helst, dom har memory foam earpads som är grymt osköna första 5min sen har dom format sig och man glömmer bort luren, det är även en väldigt stor hörlur.
Jag har bara wired versionen men antar att "Sync by 50" är samma lur med bt-funktionalitet.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

@lenlye: Sonys MDR-1BT, är ett par bra lurar utifrån vad jag kan se men dessa verkar vara lite för stora för min smak om jag ska vara ärlig. Antar att batteritiden på 30h gör att lurarna blir så stora? Lyssnar kanske i snitt 4 till 6 timmars musik varje dag (jobbet och gymmet) och jag kan ladda lurarna båda på jobbet och hemma så det är nog inga problem.

@ulumulu Jag har kollat på dessa lurar och ska faktist åka iväg och försöka känna på dessa lurar idag efter jobbet (el-giganten). Hoppas verkligen inte att de känns för stora för att annars ligger det mellan MM450X och Jabra Revo Wireless.
Jag gillar skarpt den kontroll som Jabra Revo Wireless tycks ge över musikspelandet med sina lurar men brusreduceringen som MM450X erbjuder kan också vara riktigt bra när det finns massa störande ljud i omgivningen…

Jag är såååå kluven

Det bästa vore nästan att köpa båda lurarna, använda dom och sedan lämna tillbaka den som jag inte gillar men det går ju inte det heller

Permalänk
Medlem

Måste det vara hörlurar av större typ? Kan annars rekommendera Jaybird Freedom Sprint, är mer sportinriktade, men hänger med lite småsaker (t.ex riktigt trevligt case, 3 olika öronpluppar, vingar för att sätta bakom öronen, + deras egna små vingar i öronen som håller lurarna på plats). Riktigt bra ljud, kontroller direkt på ena snäckan, det enda som är lite synd att den får något typ av playback-problem ibland så media repeteras och då måste man pausa en liten stund. Annars är de grymma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

@lenlye: Sonys MDR-1BT, är ett par bra lurar utifrån vad jag kan se men dessa verkar vara lite för stora för min smak om jag ska vara ärlig. Antar att batteritiden på 30h gör att lurarna blir så stora? Lyssnar kanske i snitt 4 till 6 timmars musik varje dag (jobbet och gymmet) och jag kan ladda lurarna båda på jobbet och hemma så det är nog inga problem.

@ulumulu Jag har kollat på dessa lurar och ska faktist åka iväg och försöka känna på dessa lurar idag efter jobbet (el-giganten). Hoppas verkligen inte att de känns för stora för att annars ligger det mellan MM450X och Jabra Revo Wireless.
Jag gillar skarpt den kontroll som Jabra Revo Wireless tycks ge över musikspelandet med sina lurar men brusreduceringen som MM450X erbjuder kan också vara riktigt bra när det finns massa störande ljud i omgivningen…

Jag är såååå kluven

Det bästa vore nästan att köpa båda lurarna, använda dom och sedan lämna tillbaka den som jag inte gillar men det går ju inte det heller

Ett tips om du faller för dessa är att titta på exempelvis amazon: http://www.amazon.de/Sennheiser-550-X-Travel-Bluetooth-Headse...

Det var det billigaste stället när jag köpte mina.

Permalänk
Medlem

Har ett par Philips Fidelio M1BT och kan rekommendera dom. Provlyssnade säkert 30-40 lurar innan jag köpte dom Sitter riktigt bra och lång batteritid. Ljudet är dock lite mer åt det neutrala, så vill du ha fläskig dr dre bas är det helt fel lurar. Dom stödjer dessutom apt-x så har du en telefon som gör det så får du lika bra ljud som med kabel. Bra köp!

Permalänk
Skrivet av lenlye:

Jag har Sonys MDR-1BT och skulle inte byta dom mot nåt annat, skönaste lurar jag har provat, grym byggkvalitet, snygga, bra ljud (varmt med bas) blutooth-kopplingen har bra räckvidd, kör dom 10 meter med väggar emellan hemma.
Dom har vinklade drivers och nfc, den känns dock rätt meningslös. Batteriet är av uppladdningsbar typ och räcker 30h+
Dom går att köra trådat också om man vill.

Kan inget annat än hålla med, tittade runt länge innan jag valde att köpa dessa och har inte ångrat det alls..Verkligen bra ljud kvalitet spec när man använder BT.

Brukar använda dom påväg till skolan när man har 1 timme på tåget, isolerar bra

Permalänk
Medlem

@gremlings, Dessa verkar väldigt bra när man frågar runt och många är verkligen super nöjda verkar det som men it is just to big for me :S

@smurfb, Lyssnade du på lurar som var lite dyrare då? det kändes som att Philips Fidelio M1BT var av den billigare modellen om jag ska vara ärlig, testade dom igår och de kändes lite för "billiga" men då igen har jag inte testat ljudet i dessa :S

@ulumulu, Hur fungerar det med garanti när jag beställer från amazon? och hur mycket ligger frakten på?
253 EUR ~ 2400 KR om jag inte misstar mig och det är fan en röding man sparar in på då

@vompen, jag har länge haft ett problem med öronen (är öronbarn) och så fort jag har ett par in-ear lurar inne längre än 2 timmar så får jag obehag i öronen och ibland kan jag t.o.m. få öroninflammation :S

Försäljaren igår tyckte att jag kan köpa ett par lurar med BT och ett par utan, vilket jag funderar på nu, men de flesta lurarna med BT har ju även valmöjligheten att koppla in sladd med så

BTW: försäljaren tyckte jag skulle köpa BEATs and I was just like "...LooL....."

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Jabra Revo Wireless och detta är min uppfattning.

Jabra Revo Wireless
Dessa hörlurar är väldigt fina men men MEN dessa är väldigt tunga (metall) och basen är grötig (lerig) och ljudet är lite av skärande i öronen och inget att använda...
som tur så köpte jag dessa på NetonNet så jag gick bara tillbaka och sa att jag inte var nöjd...
tror jag köper ett par MM450-x istället.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kan varmt rekommendera ett par Nokia Purity Pro (by Monster).
Väldigt bekväma med bra ljud och brusreducering.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1544275

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimarn:

Hej!

Jag kan varmt rekommendera ett par Nokia Purity Pro (by Monster).
Väldigt bekväma med bra ljud och brusreducering.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1544275

Ja jag vet men är inget fan av slutna lurar :S