Permalänk
Proffsmoddare

Singularitet | Göm inget, visa allt!

Singularitet, originell, att vara en av sin sort, unik. Det är väl själva temat på det här bygget, eller iallafall den första tanken jag hade när jag började att sätta tänderna i den. Huruvida det har följt med genom hela nu fram till att det börjar bli färdigt är väl kanske upp till er att bestäma.

Jag kan säga det att jag känner mig väldigt nöjd med det mesta med den, känner mig rätt färdig om vi bortser från att kanske vrida och vända Scythe Himurona, att göra en lite mer strikt kabeldragning runt nätaggregatet och satakablarna. Jag hade gärna kört SLI också, jag har ju ändå fler MK-26 ligger och väntar. Skulle ni ha ett likadant grafikkort på hyllan så hör gärna av er..

Det här bygget är sponsrat av en hög med företag som gillar det jag gör, eller kanske går på det jag säger, jag vet inte. Jag har ju skrivit, 'göm inget, visa allt' och med det menar jag att det ska inte finnas någonting gömt bakom något. Inga täckande plåtar, inget undanskyfflande av sådant du inte vill visa. Jag har därför också sett till att börja med att lägga upp dessa bilder som visar så mycket som möjligt, med bra ljus och allt sådant, bilder på andra sidan av datorn kommer jag att uppdatera med så småning om. Den är färdig, men jag har inte bilderna tillgängliga än.

Kort och gott, här är en lista på det som är gjort.

Moderkort
- Mattsvart kylning med slipade ner till naket aluminiumdetaljer
- Övermålade tryck på PCB'n
- Putsade kondensatorer
- Svart PCB-kant.
- Svarta I/O Kontakter
- Inga klistermärken

Grafikkort
- Svart PCB-kant
- Putsade kondensatorer
- Prolimatech MK-26 med Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 fläktar.
- Inga klistermärken

Chassi
- I/O borttaget
- Lättad
- Moddad för att få plats med större nätagg
- Moddad vid 90mm fläktplatsen för att det var onödigt skrot.
- Borttagen 5.25" plats för att det är helt onödigt
- Borttagen HDD bur
- Slipad interiör
- Nya kabeldragningsmöjligheter.

Nätaggregat
- Mattsvartlackad
- Inga vita tryck
- Inga klistermärken
- Separerade kablar
- Osleevat
- Tagit bort onödiga kontakter

SSD
- Inga klistermärken
- Slipade till naket aluminium.

HDD
- Inga klistermärken
- Scythe Himuro

Hårdvarulista
Intel i7 3770K
MSI Mpower Z77
Asus GTX580 DCUII
Corsair Force GT
Corsair Dominator GT
Corsair AX1200W
Western Digital Black
Prolimatech Genesis Black
Prolimatech MK-26 Black
Prolimatech PK-3
Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12
Prolimatech Ultra Sleek Vortex 14
In Win 904
Scythe Himuro

Sponsorer
Intel
Corsair
MSI
Alina Systems
Prolimatech
InWin

Det här galleriet kommer att uppdateras med fler bilder under den här månaden. Bygget ska vara klart den 29 Maj, den kommer att ställas ut under Birdie i Uppsala den 30e Maj, kom gärna dit och titta på den om ni vill. Jag arrangerar också en moddningstävling/utställning på Birdie, mer information kan ni hitta hos Birdie.

Singularitet | Göm inget, visa allt!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt sack! Full pott.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk

Antar att du märkt att det redan fanns ett bygge som heter "Singularity" här på clockers? Ruskigt fint, 5 av 5 kamventiler.

Permalänk
Medlem

Mindre är mer, eller vad ska man säga? 5/5

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av niblA88:

Riktigt snyggt sack! Full pott.

tackar tackar!

Skrivet av Erkapekka:

Antar att du märkt att det redan fanns ett bygge som heter "Singularity" här på clockers? Ruskigt fint, 5 av 5 kamventiler.

Det visste jag inte, hittar inget när jag söker heller. Vet du vilket det är?

Skrivet av BrutalSwede:

Mindre är mer, eller vad ska man säga? 5/5

Ibland så!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Det visste jag inte, hittar inget när jag söker heller. Vet du vilket det är?

Märkligt, jag är helt bombsäker på att det funnits, hittar det inte heller nu... :S

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Erkapekka:

Märkligt, jag är helt bombsäker på att det funnits, hittar det inte heller nu... :S

Kan inte ha varit jag då? Haft namnet och bygget igång i typ 2år här. Annat chassi från början

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en svart bakgrund så det inte blir ett ljussken rätt i ansiktet.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Proffsmoddare

I will say it again Hannes, great work! And congrats on In Win naming and promoting your project on thier Facebook! i would imagine some awesome traffic coming your way

Best regards,
Justin

Permalänk
Medlem

Hur gör du för att lackera portarna på moderkortet? Sätter du i tex DDR-minnen som en sorts maskering så det inte kommer ner färg till pinsen eller hur gör du?

Häftigt bygge för övrig. Det ser väldigt rått och ofärdigt ut på ett planerat vis.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Andiders:

Hade gärna sett en svart bakgrund så det inte blir ett ljussken rätt i ansiktet.

Kan nog lösa det till nästa gång.

Skrivet av MetallicAcid:

I will say it again Hannes, great work! And congrats on In Win naming and promoting your project on thier Facebook! i would imagine some awesome traffic coming your way

Best regards,
Justin

I haven't really noticed yet, but I'm always happy to be aknowledged.

Skrivet av biorrith:

Hur gör du för att lackera portarna på moderkortet? Sätter du i tex DDR-minnen som en sorts maskering så det inte kommer ner färg till pinsen eller hur gör du?

Häftigt bygge för övrig. Det ser väldigt rått och ofärdigt ut på ett planerat vis.

Jag tog en svart filtpenna och målade det jag kom åt av kontakterna, samma sak på sidorna av pcberna som brukar kunna vara gulaktiga eller gröna.

Tack så mycket! Jag har mest tagit bort faktiskt, inte mycket som är extra.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Skrivet av sack:

Kan inte ha varit jag då? Haft namnet och bygget igång i typ 2år här. Annat chassi från början

Tror jag inte, det hette Singularity.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Erkapekka:

Tror jag inte, det hette Singularity.

precis.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

[ ... ]

Grafikkort
- Svart PCB-kant
- Putsade kondensatorer
- Prolimatech MK-26 med Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 fläktar.
- Inga klistermärken

[ ... ]

Hur kopplade du 4-pins pwm-fläktar på grafikkortet? Styr du dem från separat fläktkontroller och skippar grafikkortets kontroller? I min erfarenhet brukar grafikkortens egna kontakter vara 3- eller 4-pins i micro/miniformat som är mindre än chassifläktarnas honor...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Release:

Hur kopplade du 4-pins pwm-fläktar på grafikkortet? Styr du dem från separat fläktkontroller och skippar grafikkortets kontroller? I min erfarenhet brukar grafikkortens egna kontakter vara 3- eller 4-pins i micro/miniformat som är mindre än chassifläktarnas honor...

Man får med en adapter till kylaren, men jag har dem kopplade till moderkortet. Orkade inte sleeva, kanske blir bättring senare.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Man får med en adapter till kylaren, men jag har dem kopplade till moderkortet. Orkade inte sleeva, kanske blir bättring senare.

Du har inte sett någonstans man kan köpa sådana adapters fast 3-pins? jag har dåliga googleresultat på det, ghettomoddade en "passiv" kylare till mitt grafikkort med en noctua men blev också tvingad att koppla till moderkortet...

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Har du fler foton som inte är så innihelskotta överexponerade?
Ser riktigt bra ut annars

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Gurk:

Har du fler foton som inte är så innihelskotta överexponerade?
Ser riktigt bra ut annars

Tyvärr inga i samma kvalité.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Release:

Du har inte sett någonstans man kan köpa sådana adapters fast 3-pins? jag har dåliga googleresultat på det, ghettomoddade en "passiv" kylare till mitt grafikkort med en noctua men blev också tvingad att koppla till moderkortet...

Inte sett, men inte letat heller.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Fyfan va snyggt! Bäst av allt, dammet som samlas i den med tiden kommer typ inte synas!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Först och främst; riktigt snyggt bygge!

Sedan måste jag tillägga att det är riktigt uppfriskande att se en luftkyld maskin på denna nivån av moddning.
Fet vattenkylning är snyggt, men detta känns mera kreativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av vompen:

Fyfan va snyggt! Bäst av allt, dammet som samlas i den med tiden kommer typ inte synas!

Ingen av oss kommer ifrån det, speciellt inte jag som delar husrum med djur.

Skrivet av BigRedMachine:

Först och främst; riktigt snyggt bygge!

Sedan måste jag tillägga att det är riktigt uppfriskande att se en luftkyld maskin på denna nivån av moddning.
Fet vattenkylning är snyggt, men detta känns mera kreativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Sjukt kul att du gillar det, uppskattar det. Luftkylning är inte död!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kan inte ha varit jag då? Haft namnet och bygget igång i typ 2år här. Annat chassi från början

Det var du, ett av , många byggen som fick mig att börja modda datorer..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt men känns som att den inte ljuddämpar särskilt bra??

Visa signatur

MOBO: MSI Z97I-AC, CPU: Intel i7 4770k, RAM: Crucial BallistiX 2X8GB, GPU: Gigabyte R9 390 G1, PSU: EVGA supernova GS 650W, Chassi: Fractal Node 304, OS: Windows 10

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Det var du, ett av , många byggen som fick mig att börja modda datorer..

Alltid lika roligt att få höra det, även om det är från samma person.

Skrivet av Jontebert:

Jävligt snyggt men känns som att den inte ljuddämpar särskilt bra??

Ljuddämpning? Never heard of.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Alltid lika roligt att få höra det, även om det är från samma person. ;-).

Ja.. Jag har nog säkert nämnt det mer än 1 gång.. Kul att du är tillbaka.. Du hade ju ett litet break där ett tag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fin fint! Industriell look typ. Riktigt fet. Välbyggda datorer som är snygga och har ett tema är skitsnyggt! Fortsätt göra dessa fina produkter!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Ja.. Jag har nog säkert nämnt det mer än 1 gång.. Kul att du är tillbaka.. Du hade ju ett litet break där ett tag!

Ett litet break på sisådär två år, iallafall från nätet.

Skrivet av Extremaz:

Fin fint! Industriell look typ. Riktigt fet. Välbyggda datorer som är snygga och har ett tema är skitsnyggt! Fortsätt göra dessa fina produkter!

Tack så mycket!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Awesome bygge!

Vad är det för kylare som sitter bredvid CPU-kylaren? (På spänningsregulatorerna?)