Permalänk
Medlem
Skrivet av DeToXx:

Är det samma strul med HDMI>HDMI på MSI kortet som på Gigabyte?

För mig funkade det direkt mer befintlig bios.

Kör win 8.1

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur pass bra funkar det att röra sig i windows miljöer med denna htpc?

Hade tänkt bygga något liknande som surf/film och arbetsdator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Hur pass bra funkar det att röra sig i windows miljöer med denna htpc?

Hade tänkt bygga något liknande som surf/film och arbetsdator.

Får jag fråga hur du menar?

Jag har inte använt just dessa delar som TS har, men jag kan röra mig precis som en vanligt windows dator.

Går med mobil,tangentbord/mus och fjärrkontroll. Kör med WOL (smidigt vid uppstart):) Men det finns nästan oändliga sätt att styra datorn med typ Bökigaste är om man kör trådat till datorn (om man har datorn i vardagsrummet).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Får jag fråga hur du menar?

Jag har inte använt just dessa delar som TS har, men jag kan röra mig precis som en vanligt windows dator.

Går med mobil,tangentbord/mus och fjärrkontroll. Kör med WOL (smidigt vid uppstart):) Men det finns nästan oändliga sätt att styra datorn med typ Bökigaste är om man kör trådat till datorn (om man har datorn i vardagsrummet).

Jag tänkte mer om windows och vanligt surfanvändande känns tungdrivet med en sån här cpu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Jag tänkte mer om windows och vanligt surfanvändande känns tungdrivet med en sån här cpu?

Jaha

Då är jag med, kan tyvärr inte svara på just den cpu:n. Men provat lite apuer och det funkat bra för surf i alla fall.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jaha

Då är jag med, kan tyvärr inte svara på just den cpu:n. Men provat lite apuer och det funkat bra för surf i alla fall.

Okej, är inne på att köra den här kombon istället: http://www.inet.se/produkt/5308705/amd-a6-5400k-3-6-ghz-fm2

Och:http://www.inet.se/produkt/1902621/msi-a88xi-ac-fm2-a88x-mitx

Känns smidigt att ha inbyggt wifi i en htpc, är lite orolig om jag kommer få uppleva 24hz-buggen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av whimsy191:

Tror du oroar dig i onödan, min Asrock Q1900 känns väldigt rapp o pigg i Windows, kör 8.1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Tror du oroar dig i onödan, min Asrock Q1900 känns väldigt rapp o pigg i Windows, kör 8.1.

Wifi-kort kan du köpa till för ett par hundralappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Du har inte upplevt några problem med hdmi-portar som krånglar eller installation av operativsystem?

Verkar som vissa har haft det problem med dessa moderkort med integrerade cpuer.

Permalänk
Medlem

Inte några problem alls! Verkar varit mest problem med Gigabyte, i och för sig var det väl det som kom först ut på marknaden också.

Permalänk
Medlem

Kollade på sidan cpu benchmark, den processorn du tänkt köpa presterar likvärdigt med J eller Q 1900, hur det är med gpu prestanda har jag inte kollat men min Q1900 har klarat att spela upp allt jag provat inkl. okomprimerade Bluray rippar på 40gb.

Permalänk
Medlem

chassi

Någon som har tipps på ett annat lämpligt chassi? Verkar inte som det trådskaparen använde finns att få tag på..

Permalänk
Medlem

In Win i min signatur är helt ok.
l
l
V

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

In Win i min signatur är helt ok.
l
l
V

Jag drog iväg en beställningen av det här chassit som jag tror är identiskt med ditt.

https://www.komplett.se/in-win-bp671-mini-itx-svart/815163

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Intressant och inspirerande tråd!
Jag undrar hur mycket prestanda det behövs för att titta på en riktig Blu-Ray-skiva. Skulle http://www.sweclockers.com/nyhet/18731-asrock-q1900dc-itx-ger... klara det? Det behövs mer kräm va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Intressant och inspirerande tråd!
Jag undrar hur mycket prestanda det behövs för att titta på en riktig Blu-Ray-skiva. Skulle http://www.sweclockers.com/nyhet/18731-asrock-q1900dc-itx-ger... klara det? Det behövs mer kräm va?

Det går alldeles utmärkt med datorn i min signatur.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Det går alldeles utmärkt med datorn i min signatur.

Oj! Det trodde jag aldrig. Och temperaturerna håller sig på vettig nivå?

Permalänk
Medlem

Har en 80 mm fläkt som går på strax under 50% och är i stort sett ljudlös, temperaturen har aldrig gått över 50 grader.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jH0Ni:

Oj! Det trodde jag aldrig. Och temperaturerna håller sig på vettig nivå?

filmer kräver väldigt lite nu för tiden, min står på dygnet runt och blir inte så varm, är helt fläktlös

Permalänk

Även jag slängde ihop en htpc i liknande chassie och komponenter, dock ett lite äldre SOC-kort som moderkort som är passivt kylt. Temp låg på nästna 60 grader i idle vilket jag störde mig på. Köpte en Scythe SlipStream 800rpm från Inet för 65kr för att testa få lite lite fart på luften i chassiet, det blev en sanslös skillnad! Temp gick ned nästan 20 grader i ett naffs och man hör inte fläkten. Det behövs ofta så minimalt med luftflöde i passivt kylda system för att sänka tempen rejält. Mycket trevligt

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Hur fungerar 23.976 med denna? Har i dagsläget en BoxeeBox som gör jobbet men saknar finesser och börjar bli lite seg och vill alltså byta ut den mot en HTPC. Jag har aldrig lyckats få ut en smooth bild på min tv med min stationära dator (sign) genom HDMI. Testat XBMC och alla möjliga inställningar på den, har till och med 24fps läge på TV-n som inte gör någon skillnad. (sony w905). Är helt inne på att köpa dessa komponenter (har redan inhandlat ram) och vill bara inte sitta med en färdigbyggd låda som ger mig judder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

filmer kräver väldigt lite nu för tiden, min står på dygnet runt och blir inte så varm, är helt fläktlös

Men visst är det så att det krävs mer kräm för att avkoda än fysisk BD-skiva än en MKV.-fil?

Permalänk
Medlem

Har provat Blu-Ray Iso på 40Gb, det är helt okomprimerat, det fixar den utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Har provat Blu-Ray Iso på 40Gb, det är helt okomprimerat, det fixar den utan problem.

Samma här, 46,4 GB utan problem. Med samma moderkort, ssd och minne i mitt andra chassi med blurayläsare spelade jag upp BD50 utan problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Samma här, 46,4 GB utan problem. Med samma moderkort, ssd och minne i mitt andra chassi med blurayläsare spelade jag upp BD50 utan problem.

På tv? Hur funkar 23.976 framerate? Skippar det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

På tv? Hur funkar 23.976 framerate? Skippar det?

Jag är rätt känslig, men jag upplevde inga ryck ens i långa panoreringar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Jag är rätt känslig, men jag upplevde inga ryck ens i långa panoreringar.

Fan vad snyggt. Tack!

Permalänk
Medlem

Stram stream är bara att glömma eller?

Visa signatur

-3,4 ghz AMD , 6950, 8 gb, w7 ( 64)., - msi 462, i5, nvi 555, 8 gb. -HTPC q1900-4gb,OPENELEC@USB32gb .
- Slim RGH ,+ 500 GB ,360
- Nexus 5 root. Philips 42". - Yamaha a820. - Volvo s60 140 HK @ 188 ,Autotech.
En dag i taget.

Permalänk
Medlem

Har hittat denna låda som jag vill ha men undrar vad jag behöver köpa till för att få ström i den? Ser ingen DC kontakt någonstans och på insidan (psu) så har den en 24pins kontakt. Ser ett hål på baksidan som är till för DC kontakt men om detta är allt man får med så måste man fortfarande köpa en sådan här manick?

Närbild på vad jag pratar om.

Tacksam för hjälp