SLI problem, hur kollar jag det?

Permalänk

SLI problem, hur kollar jag det?

Hejsan, jag undrar hur jag ser att SLI fungerar korrekt som det ska, har sett videor på youtube och läst via google men, alla länkar/exempel är på en annan verision av Nvidia kontrolll panelen, för det ser inte alls likadant ut på min. Jag får inte fram möjigheten att välja att köra SLI, den känner igen båda korten men det finns inget SLI alternativ.

Har denna setup:

Moderkort: ASUS X79-DELUXE

Processor: Intel Core i7 4820K; Noctuakylare NH-D14 SE 2011, 140 mm fläkt

Grafik: Två stycken Geforce GTX 470 SLI,

Minne: 8 x 2 GB = 16 GB Kingstone Hyper 2400 Mhz

Corsair Neutron GTX 240 GB SSD+ Hitachi 160 GB HDD

Samsung DVD Multi

El: Cooler Master Silent Pro Hybrid 1300W

Låda: Cosmos II Ultra Tower, tre 140 mm och två 120 mm fläktar installerade

Windows 7 Home Premium, 64 bit

Permalänk
Visa signatur

6600k@4.7 gHz - 16 GB - Radeon 5700 XT - Corsair Force MP510 1 TB

Permalänk

Nej, jag har varit inne och kollat där det står där, men jag får inte ens upp alternativet att välja SLI det finns helt enkelt inte på kontroll panelen.

Permalänk
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Deadlighter:

Jag har kollat på sökningar om just detta och läst allt på google om det. jag har sökt på youtube och sett det där med.

Men jag skall testa det som stod i din senaste länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plenninge:

Nej, jag har varit inne och kollat där det står där, men jag får inte ens upp alternativet att välja SLI det finns helt enkelt inte på kontroll panelen.

Kan du lägga upp en bild och visa hur det ser ut när du väljer att öppna Nvidias Control panel på skrivbordet?

Permalänk

Görså!

Visa signatur

Permalänk

Hehehe, nu har jag AMD & säkert inte haft nVIDIA på många år, kan försöka hitta en bild. Jag kan se sen när jag kommer hem, hur det ser ut i min gamla dators panel!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Plenninge:

Jag har kollat på sökningar om just detta och läst allt på google om det. jag har sökt på youtube och sett det där med.

Men jag skall testa det som stod i din senaste länk.

Testat med annan SLI-brygga eller satt den på de andra fingrarna? Testat med olika drivare?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)