MB spårar upp ett IP från Ukraina..!?

Permalänk
Medlem

MB spårar upp ett IP från Ukraina..!?

Som rubriken ovan så blockerar Malware Bytes, typ 1 gång i timmen ; ett ip som har i ursprung från Ukraina och då undrar jag om det kan verkligen stämma?

Det enda "lömska" som jag har gjort som relaterat till detta, vore i så fall att jag spelade Titanfall med den ryska versionen (via Origin) eftersom det gick att få tag på spelet betydligt billigare därifrån och efter det så har jag tyckt att det varit skumt hela vägen..

Jag kan skriva IP numret men vet inte om det skulle vara tillåtet.

Men min "dominära" fråga är, ska man vara orolig och genomföra en rad åtgärder, och i så fall: vilka?

(Förövrigt, jag har följt vissa råd från förra tråden och börjat med betydligt starkare lösenord, och inte varit några huvudsakliga problem tills nu)

Permalänk
Inaktiv

Har du en webbläsare eller torrentklient uppe? Eller kör du något annat program som kan tänka sig ansluta till internet? I så fall kan du ju prova att stänga av det.

Malwarebytes brukar även rapportera vilket program det är som försöker kontakta adressen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Har du en webbläsare eller torrentklient uppe? Eller kör du något annat program som kan tänka sig ansluta till internet? I så fall kan du ju prova att stänga av det.

Malwarebytes brukar även rapportera vilket program det är som försöker kontakta adressen!

Jo, först var det från Tixati, sen stod det från ingen källa alls, sen stod det att det var från Skype, varav alla hade liknande addresser :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Jo, först var det från Tixati, sen stod det från ingen källa alls, sen stod det att det var från Skype, varav alla hade liknande addresser :/

Att det kommer från Tixati är inget konstigt och inget att oroa sig för. Jag har själv bett Malwarebytes att sluta notifiera då det trasmar så mycket. Skype däremot vet jag inte riktigt varför det skulle bråka. Du kanske har någon vän där eller så försöker någon bot från utlandet muppa lite.

Hursomhelst skulle jag inte oroa mig, Malwarebytes är otroligt paranoid.