Bästa grafikkortet med PCB under 22cm

Permalänk

Bästa grafikkortet med PCB under 22cm

Efter många års användande av sweclockers samlade kunskap har jag för första gången inte lyckats söka mig fram till ett svar. Så jag får helt enkelt skapa ännu en "vilket-grafikkort-ska-jag-köpa-tråd".

Jag letar efter ett grafikkort som är max 22 cm långt utan kylare, det ska helst finnas fullkorts-vattenblock som passar då jag planerar att vattenkyla det i en burk utan särskilt bra luftflöde. (därför åker nog MSIs 760 gaming mini itx bort, av vad jag har förstått får man med det kortet köra universal-block med kylflänsar på minnen och mosfet, rätta mig om jag har fel)

I dagsläget planerar jag ingen överklockning men det kan det bli aktuellt.

Min fråga är alltså vilket grafikkort som ger bäst prestanda och uppfyller mina krav?
Har själv kommit fram till GTX 760 referensdesign men vill gärna höra efter om jag missat något.

Prismässigt är väl runt 2000-2500 att föredra, men inget spikat. Känns dock något omotiverat att betala väldigt mycker mer än så för ett grafikkort då jag inte spelar rätt sällan nu för tiden, vill dock ha möjligheten när lusten väl faller in

Övriga komponenter:
Corsair AX760
Intel I7 4770k
MSI Z97I Gaming (mini itx)
Corsair vengeance 1600 mhz 16gb
Lian Li PC-Q33

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Var påväg att köpa ett av dom men som jag har förstått det så finns inget fullkort-vattenblock till något av dessa, har jag fel?

Är det någon märkbar skillnad mellan dessa två och tex det här? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/178837-msi_ge...

Kanske var otydlig men hur stort kortet är MED kylare är rätt orelevant då den kommer att flyga bort ganska snabbt.

Får tacka för snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Deviousanton:

Var påväg att köpa ett av dom men som jag har förstått det så finns inget fullkort-vattenblock till något av dessa, har jag fel?

Är det någon märkbar skillnad mellan dessa två och tex det här? http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/178837-msi_ge...

Kanske var otydlig men hur stort kortet är MED kylare är rätt orelevant då den kommer att flyga bort ganska snabbt.

Får tacka för snabbt svar

Det är väl inga större skillnader mer än att man endast behöver en PCI-e extraström (8pin) jämfört med två (6pin) till det du länkade till.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)