Permalänk

Ska skaffa ny telefon!

Tjenare!

Är helt enkelt nyfiken på vad som är de bästa och mest stabila telefoner som finns nu?
Har inga direkta preferenser, jag lyssnar inte direkt på musik med telefonen dock, och jag vill nog inte ha Apple!
Kom med förslag! =D

Är inte det minsta insatt i telefoner så vänder mig till er jag vet har lite mer koll!

Mvh
Tommy

Permalänk

Bästa telefonen är lätt HTC One M8.
Nexus 5 är betydligt billigare men mycket nice.

Permalänk
Medlem

Windows Phone 8 (8.1):
Lumia 930
Lumia 1020
Lumia 1520

Android:
LG G3
Sony Z2
HTC One M8

Helt ärligt är det inga större skillnader på alla, skiljer sig litegrann.. men det syns mest på pappret. Tycker jag.
Fråga dig om du vill ha Android eller Windows Phone, två väldigt olika operativsystem, men båda är väldigt bra. Fördelen med Android är större urval av appar och mer möjlighet till customization. Fördel med Windows Phone är att det är väldigt snabbt och cleant, även otroligt bra syncronisering med andra Microsoft produkter som outlook, windows och xbox.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

LG G3 med WQHD skärm som kommer i slutet av Juni/början av Juli.
HTC One M8 gjord av metall.
Nexus 5 med alltid senaste stock android.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Entusiast

Vet dock inte om det är en fördel med WQHD skärm i dagsläget. Snapdragon 801 behöver arbeta så pass hårt att prestandan sjunker i botten, och likaså batteritiden. LG är före sin tid, WQHD kommer dyka upp iom S810/805, som kommer vara anpassade för denna sortens upplösning.

Hög värmeutveckling, hög strömförbrukning, och lägre prestanda är saker man får gratis tack vare WQHD med S801

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Skrivet av erik4boss:

Bästa telefonen är lätt HTC One M8.
Nexus 5 är betydligt billigare men mycket nice.

Skrivet av ronz:

Windows Phone 8 (8.1):
Lumia 930
Lumia 1020
Lumia 1520

Android:
LG G3
Sony Z2
HTC One M8

Helt ärligt är det inga större skillnader på alla, skiljer sig litegrann.. men det syns mest på pappret. Tycker jag.
Fråga dig om du vill ha Android eller Windows Phone, två väldigt olika operativsystem, men båda är väldigt bra. Fördelen med Android är större urval av appar och mer möjlighet till customization. Fördel med Windows Phone är att det är väldigt snabbt och cleant, även otroligt bra syncronisering med andra Microsoft produkter som outlook, windows och xbox.

Tackar!
Har faktiskt funderat på om jag ska ha Android eller Windows men jag vet inte riktigt än..
Men alla verkar var överens om att HTC One M8 "is the shit"? Hur är stabiliteten på den?

Och hur är stabiliteten på Windows jämfört med Android? Frysningar och prestanda svängar och liknande!

Vilken av alla dessa mobiler skulle ni personligen rekommendera, om man ser till prisvärdhet osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vet dock inte om det är en fördel med WQHD skärm i dagsläget. Snapdragon 801 behöver arbeta så pass hårt att prestandan sjunker i botten, och likaså batteritiden. LG är före sin tid, WQHD kommer dyka upp iom S810/805, som kommer vara anpassade för denna sortens upplösning.

Hög värmeutveckling, hög strömförbrukning, och lägre prestanda är saker man får gratis tack vare WQHD med S801

Något bevis för att det stämmer? Vad jag hört så sjunker bara prestandan marginellt, och eftersom dagens CPUer för mobil är kraftigt overkill mot vad man behöver så borde det varken göra från eller till. Även värmeutveckling och batteri är jag lite frågande kring?

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Skrivet av Nivlo:

LG G3 med WQHD skärm som kommer i slutet av Juni/början av Juli.
HTC One M8 gjord av metall.
Nexus 5 med alltid senaste stock android.

Vad exakt är WQHD? ;o Aldrig hört!

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC One M8 och jag kan VERKLIGEN rekommendera den, bl.a. för att:
* Metallchassit äger och känns väldigt premium, det gör att hela telefonen känns "solid" att hålla i handen
* Skärmen är otroligt bra. I klass med Samsungs bästa.
* Prestanda, CPU etc är också i topp.
* Batteritiden äger alla andra liknande androider. Kanske finns det nån jättetjock android som har längre batteritid men..
* Det inbyggda gränssnittet HTC Sense äger över touchwiz etc.

Sammantaget så tycker jag chassit och batteritiden gör One M8 svårslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag har en HTC One M8 och jag kan VERKLIGEN rekommendera den, bl.a. för att:
* Metallchassit äger och känns väldigt premium, det gör att hela telefonen känns "solid" att hålla i handen
* Skärmen är otroligt bra. I klass med Samsungs bästa.
* Prestanda, CPU etc är också i topp.
* Batteritiden äger alla andra liknande androider. Kanske finns det nån jättetjock android som har längre batteritid men..
* Det inbyggda gränssnittet HTC Sense äger över touchwiz etc.

Sammantaget så tycker jag chassit och batteritiden gör One M8 svårslagen.

I klass med Samsungs bästa? Det var fan det sämsta jag någonsin hört någon säga om skärmen på M8. Skulle vilja påstå att den är bra mycket bättre än allt Samsung har att erbjuda när det kommer till bildkvalitet. Dessutom är det den snabbaste skärmen på marknaden.

Jag är själv inne på att skaffa en M8, flera bekanta har själva denna mobil och den är helt underbar att använda.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har visserligen bara ägt min Nexus 5 i 2 dagar men lägger en röst för den, är sjukt nöjd med det köpet.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av shogun-r:

Något bevis för att det stämmer? Vad jag hört så sjunker bara prestandan marginellt, och eftersom dagens CPUer för mobil är kraftigt overkill mot vad man behöver så borde det varken göra från eller till. Även värmeutveckling och batteri är jag lite frågande kring?

Eh, det är ju dock GPU som stressas extra i det här fallet. Titta bara på Sweclockers GPU tester, samma gäller där, fler pixlar är tyngre att rendera än få, inget konstigt med det öht?

http://www.gsmarena.com/lg_g3-review-1086p3.php Där kan du kolla runt lite, du kan även kolla runt massvis på internet på andra recensioner. LG har även själva tagit upp det, och de har sagt att de försökt motverka de negativa aspekterna med t.ex dynamisk uppdateringsfrekvens på skärmen, samt sänkning av skärmens ljusstyrka under användning.

Förövrigt så är Android OEM:er sjukt dåliga på att optimera sin mjukvara, så den höga prestandan behövs, den är inte overkill.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Vad exakt är WQHD? ;o Aldrig hört!

1440p

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Sony alla dagar i veckan!
Kvittar om du köper en liten billigare telefon eller ett flaggskäpp, kvalité rakt igenom!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

I klass med Samsungs bästa? Det var fan det sämsta jag någonsin hört någon säga om skärmen på M8. Skulle vilja påstå att den är bra mycket bättre än allt Samsung har att erbjuda när det kommer till bildkvalitet. Dessutom är det den snabbaste skärmen på marknaden.

Jag är själv inne på att skaffa en M8, flera bekanta har själva denna mobil och den är helt underbar att använda.

Hur menar du med snabbaste skärmen??

Skrivet av shogun-r:

Aah okey, men, ger det någon egentlig skillnad? Jag menar ser man faktiskt skillnad på 1080p och 1440p på en sån liten skärm??

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KRQKAN:

Sony alla dagar i veckan!
Kvittar om du köper en liten billigare telefon eller ett flaggskäpp, kvalité rakt igenom!

Kvalitet? Tillåt mig att skratta.

http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=272
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=111343
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=110408
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=111886
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=110773
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=110645

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hur menar du med snabbaste skärmen??

Aah okey, men, ger det någon egentlig skillnad? Jag menar ser man faktiskt skillnad på 1080p och 1440p på en sån liten skärm??

Http://www.androidauthority.com/display-touch-response-365800...

Skillnaderna är minimala och det är i stort sett bara LGs appar och olika wallpapers som faktiskt utnyttjar upplösningen, och text i webbläsaren mm.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Tackar!
Har faktiskt funderat på om jag ska ha Android eller Windows men jag vet inte riktigt än..
Men alla verkar var överens om att HTC One M8 "is the shit"? Hur är stabiliteten på den?

Och hur är stabiliteten på Windows jämfört med Android? Frysningar och prestanda svängar och liknande!

Vilken av alla dessa mobiler skulle ni personligen rekommendera, om man ser till prisvärdhet osv!

Stabiliteten i Windows Phone är underbart. Alrdig haft frysningar eller någon app som låst sig eller liknande. Med mina förra android lurar var detta lite för vanligt tyvärr. Är väl bättre med nya "top" mobiler.
Annars har jag hört att Nexus ska vara väldig stabil

Själv rekommenderar jag Windows Phone om du inte vill ha ett överdrivet stort apputbud som Android erbjuder. Tyvärr saknas vissa "viktiga" appar ännu, men fler o fler börjar skaffa WP appar också. Handelsbanken finns, men tyvärr inte Swedbank tex
Är det ända jag irriterar mig på med Windows Mobiler, stora företag är lata och vill inte utveckla en app till WP som är så pass stort som det ändå är.

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Avstängd

Har nu bytt till en sommar-mobil en Samsung Young+, den är liten och fickvänlig och med ett pris under 700kr (+300kr för ett 32GB klass10 mSDHC-minneskort).

Annars har jag min gamla Note/urNoten/SGN1 från 2012 kvar men tycker att den, med sin 5,3 tums skärm är för stor att släpa med sig överallt.
Note-mobilen kommer nog åter tas till heders, när höstrusket och jack-bärar säsongen återkommer.

Vilket var anledningen till att jag valde att köpa ännu ett minneskort bara för Young+, spel och program som funkar utmärkt med Note, är inget man vill ha på Young+s lilla skärm och klena processer, så när hösten kommer har jag Note fullt redo igen med sitt gamla minneskort...

Finns väl inga Note1 att köpa längre då den lanserades redan 2011 och sedan länge ersatts av Note2, Note3 och på senhösten Note4.
Samsung Note-serie är bra grejer, då jag inte hittat några appar på Google Play som inte fungerat med Note1 eller Android 4.1.x.

Fast ganska sliten i plasten har den blivit under de två år jag haft den (varje dag på jobbet), det är främst kromlisten runt mobilen som har tagit stryk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad använder du din telefon till först och främst? alla bara rekommenderar high-end telefoner men de flesta klarar sig med en telefon för mellan 1000-2000kr

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Http://www.androidauthority.com/display-touch-response-365800...

Skillnaderna är minimala och det är i stort sett bara LGs appar och olika wallpapers som faktiskt utnyttjar upplösningen, och text i webbläsaren mm.

Tackar!

Skrivet av Christoffer1989:

Stabiliteten i Windows Phone är underbart. Alrdig haft frysningar eller någon app som låst sig eller liknande. Med mina förra android lurar var detta lite för vanligt tyvärr. Är väl bättre med nya "top" mobiler.
Annars har jag hört att Nexus ska vara väldig stabil

Själv rekommenderar jag Windows Phone om du inte vill ha ett överdrivet stort apputbud som Android erbjuder. Tyvärr saknas vissa "viktiga" appar ännu, men fler o fler börjar skaffa WP appar också. Handelsbanken finns, men tyvärr inte Swedbank tex
Är det ända jag irriterar mig på med Windows Mobiler, stora företag är lata och vill inte utveckla en app till WP som är så pass stort som det ändå är.

Det var det jag misstänkte! Lite surt med nackdelarna bara..
Hmm, känns lite dumt ifall WP inte använder sig utav flash? För det gör väl Andriod också eller?
Och det är just instabiliteten hos Android som får mig att tvivla lite, man vill ju inte köpa en ny svindyr telefon som sen ger en intrycket av att något är fel pga instabilitet.. Det är nog det enda positiva med apple (har en 4a nu), att dom faktiskt är ganska stabila

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Vad använder du din telefon till först och främst? alla bara rekommenderar high-end telefoner men de flesta klarar sig med en telefon för mellan 1000-2000kr

Är väl det som är grejen egentligen, jag skulle faktiskt klara mig med en billigare telefon..
Det jag använder den först och främst till är några väl valda appar, så som Twitter, mailen lite olika spel, TwitchTV ibland och lite så!

Det är väl mest det att det vore kul att ha något lite flashigare som räcker ett tag också!

Men jo du har nog rätt egentligen, det BEHÖVS ju direkt inte tror jag!

Det jag direkt vill ha är en stabil telefon med bra skärm, schysst upplösning och gärna snabb då, och en skaplig kamera!

Permalänk
Medlem

Och vad för mobil har du då?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Vad exakt är WQHD? ;o Aldrig hört!

1440p, aka 2560*1440. Det är antalet pixlar på skärmen. De flesta premium Android lurar på marknaden just nu har 1080p, aka 1920*1080.
1440p har 80% mer pixlar än 1080p, vilket gör att skärmen blir betydligt skarpare, men den blir även mycket tyngre att driva, vilket drar ner batteritid och prestanda.
G3 har även ganska dålig ljusstyrka och kontrast, så medan det är en ganska bra skärm så är det inte en av de bästa på marknaden just nu.

De bästa Android lurarna på marknaden tycker jag är HTC One M8 och Nexus 5 (samt Oneplus One, men den är svår å få tag i, så du får nog vänta några månader på den).

HTC M8 har i princip bara en stor nackdel: kameran, vilken är halvdan. Den tar bilder väldigt snabbt och har ett trevligt kamera interface, men kvaliteten på bilderna är ganska låg för en premium mobil år 2014. Jag tycker även att placeringen av power-knappen är dålig, men det är inte hela världen.
Fördelar med den är: den bästa högtalaren på en telefon någonsin, den lägsta touch-responsen på en telefon någonsin, en av de bästa skärmarna på marknaden, ett ergonomiskt chassi och bra batteritid & prestanda. Den har även lovats 2år Android uppdateringar, och HTC ser ut att hålla detta bättre än de flesta andra.

Nexus 5 är Googles flaggskeppsmobil (Google gör Android), vilket innebär att den får de senaste Android uppdateringarna direkt när de kommer. Den får även många säkerhetsuppdateringar och buggfixar som många andra tillverkare struntar i helt. Jag tror Nexus och Motorola telefoner är de enda som har Android 4.4.3 just nu, och det dröjer nog någon månad innan någon annan tillverkare kommer med det. Kortfattat så blir det inte bättre än Nexus när det kommer till uppdateringar.
Telefonen har en av de bästa skärmarna på marknaden (jag tror jag skulle säga att M8 och den ligger högst upp, iPhones har riktigt bra skärmar också, men de är enormt mycket mindre skarpa, vilket är en nackdel), en bra kamera, smart och enhetlig design på mjukvara samt hårdvara och ett ergonomiskt chassi som är skönt att ta på.
De största nackdelarna är väl egentligen högtalaren, som är ganska dålig, och batteritiden som är medioker. Batteritiden är väl ungefär jämförbar med iPhone 5S och är bättre än Samsungs S3 och S4, men sämre än nuvarande flaggskepp som Z2, S5 och M8.
Det sitter en Snapdragon 800 i Nexus 5, medan det sitter en 801 i de nyare telefonerna, men det är ingen stor skillnad. 801 är bara en mindre uppdatering av 800, som namnet indikerar. Så prestandan är fortfarande i topp.

Skrivet av MSIOCGenie:

Vet dock inte om det är en fördel med WQHD skärm i dagsläget. Snapdragon 801 behöver arbeta så pass hårt att prestandan sjunker i botten, och likaså batteritiden. LG är före sin tid, WQHD kommer dyka upp iom S810/805, som kommer vara anpassade för denna sortens upplösning.

Hög värmeutveckling, hög strömförbrukning, och lägre prestanda är saker man får gratis tack vare WQHD med S801

Jo, tyvärr. Jag är riktigt besviken att den inte väntade in Snapdragon 805 :/
Det hade gjort telefonen betydligt mer intressant.

Permalänk
Skrivet av Sears:

1440p, aka 2560*1440. Det är antalet pixlar på skärmen. De flesta premium Android lurar på marknaden just nu har 1080p, aka 1920*1080.
.

Jag är fortfarande en (inte helt uppdaterad dock!) datornörd så jag vet var upplösningarna är! ;p
Väldigt bra information dock det tackar jag extremt för!

Med andra ord så låter det som att Nexus 5an är det jag bör satsa på, tråkigt som fan med batteritid och högtalare dock.. Jag menar båda aspekterna känns ganska viktiga i en telefon... Hrrm..
Hurpass dålig är högtalaren? Skorrar den när du pratar som vanligt med folk också? I värsta fall går det väl använda handsfree men det känns väl jävligt surt..
Vet du hur det funkar med det förresten? Mitt headset funkade inte som det skulle till min andra telefon (kommer inte ens ihåg vad det var nu..) utan bara till min iphone? Vet inte om det är något som är vanligt men ah..

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353699 för en fin budgetlur.

Nästa steg blir ju oftast Nexus 5 och därefter High-end så som HTC M8, Sony Z2, LG G3 etc.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Skrivet av laudanum:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353699 för en fin budgetlur.

Nästa steg blir ju oftast Nexus 5 och därefter High-end så som HTC M8, Sony Z2, LG G3 etc.

Byter ju gärna inte ner mig! ;p
Sitter på en iPhone 4 nu som börjar dö ut lite sakta, men det lutar starkt åt Nexus 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Är väl det som är grejen egentligen, jag skulle faktiskt klara mig med en billigare telefon..
Det jag använder den först och främst till är några väl valda appar, så som Twitter, mailen lite olika spel, TwitchTV ibland och lite så!

Det är väl mest det att det vore kul att ha något lite flashigare som räcker ett tag också!

Men jo du har nog rätt egentligen, det BEHÖVS ju direkt inte tror jag!

Det jag direkt vill ha är en stabil telefon med bra skärm, schysst upplösning och gärna snabb då, och en skaplig kamera!

Nexus 5 låter som telefonen för dig den är snabb, stabil 1080p upplösning och har skaplig kamera

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Hur menar du med snabbaste skärmen??

Aah okey, men, ger det någon egentlig skillnad? Jag menar ser man faktiskt skillnad på 1080p och 1440p på en sån liten skärm??

Jag tror han refererar till touch-respons. Skärmars responstid har en stor del i detta. Touch-respons är hur lång tid det tar för mobilen att registrera att du trycker på den. Snabbare touch-respons kan ofta upplevas som bättre flyt.
iPhones har genrellt legat bra till när det kommer till detta. iPhone 5 och 5S har 75ms, Nexus 5 har även den 75ms. HTC M8 har 46ms, vilket är långa vägar bäst.
Galaxy S5 har 91ms och Z2 har 100ms.
Många äldre Android mobiler har 150ms, medan iPhone 4 har runt 95ms, hade jag för mig.

Skrivet av Dark_Widget:

Och det är just instabiliteten hos Android som får mig att tvivla lite, man vill ju inte köpa en ny svindyr telefon som sen ger en intrycket av att något är fel pga instabilitet.. Det är nog det enda positiva med apple (har en 4a nu), att dom faktiskt är ganska stabila

Stabilitet är generellt inte ett problem med de tre största mobila operativsystemen.
En studie visar att appar kraschar mindre i Android än iOS, men detta betyder ju inte att själva operativsystemet är stabilare.

Skrivet av Dark_Widget:

Med andra ord så låter det som att Nexus 5an är det jag bör satsa på, tråkigt som fan med batteritid och högtalare dock.. Jag menar båda aspekterna känns ganska viktiga i en telefon... Hrrm..
Hurpass dålig är högtalaren? Skorrar den när du pratar som vanligt med folk också? I värsta fall går det väl använda handsfree men det känns väl jävligt surt..

Oj, haha, nä såå dålig är den inte. Det är mest att den har dålig bas och brusar ganska mycket på låga ljudnivåer. Det går fortfarande att höra ljudet klart, så att prata via högtalare på ska inte vara ett problem. Dessa problemen finns heller inte via ljuduttaget, vilket producerar bra ljud med väldigt låga brusnivåer.

Det är ju lite lustigt att jag glömde nämna det att Nexus 5 bara kostar 3000kr, men det har du nog listat ut själv vid detta laget.
Du kan även få 32GB(27GB ledigt) lagring för 3500kr på Googles hemsida, om de 11.5GB du får med 16GB versionen inte räcker till.

Angående batteritiden så ska den väl vara ungefär samma som du är van vid med din iPhone eller kanske lite bättre om batteriet är slitet. Det är upp till dig att bestämma om detta räcker eller inte.

Citat:

Vet du hur det funkar med det förresten? Mitt headset funkade inte som det skulle till min andra telefon (kommer inte ens ihåg vad det var nu..) utan bara till min iphone? Vet inte om det är något som är vanligt men ah..

Är inte riktigt säker på vad du menar här.

Permalänk
Medlem

Köp Nexus 5. Dom andra Androidlurarna med skräp UI är för folk som inte fattar... Såvida man inte kör in en customrom.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb