Värt att vänta i dagsläget?

Permalänk
Medlem

Värt att vänta i dagsläget?

Hej

Min dator har slutat fungera och tänkte köpa en helt ny. Undrar när nästa generation av grafikkort kommer och om det är värt att vänta på dem.

Har ett 570 soon jag kan använda I den nya burken så länge.

Permalänk
Medlem

För nVidias del har Maxwell redan lanserats. Nästa generation, Pascal väntas under 2016.
AMD talar inte lika högt om kommande nyheter, men nuvarande generation förväntas hänga med hela 2014. Nästa generation förmodligen 2015.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Men varför finns inte 800 serien att köpa i butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

För att den inte finns?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

För nVidias del har Maxwell redan lanserats. Nästa generation, Pascal väntas under 2016.
AMD talar inte lika högt om kommande nyheter, men nuvarande generation förväntas hänga med hela 2014. Nästa generation förmodligen 2015.

Skrivet av LemonIllusion:

För att den inte finns?

Så den har lanserats men finns inte alltså? Hmm...

Permalänk

Visst Maxwell har redan lanserats men det gäller bara två budgetkort som är helt ointressanta för den som vill ha skapligt bra prestanda. Nästa serie med toppkort med Maxwell arkitektur kommer troligen först nästa år. Pascal lär dröja bra mycket längre än till 2016.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klocker:

För att Maxwell hamnat i 700-serien
http://www.sweclockers.com/nyhet/18275-nvidia-geforce-gtx-750...
swecs snabbtitt http://www.sweclockers.com/artikel/18298-snabbtitt-geforce-gt...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara