iPhone 4s recovery mode hjälp!

Permalänk

iPhone 4s recovery mode hjälp!

Kollade lite i min iPhone 4s och var väldigt försiktigt, tog ur batteriet och lade tillbaka det. Startade mobilen och längst upp i vänstra hörnet står det "söker". Den höll på så hela tiden, jag ändrade tiden manuellt som tydligen skall fixa detta problem, jag har startat om mobilen, tagit ur sim kortet m.m. Jag satte i min iPhone i recovery mode för att göra en återställning i hopp att problemet skulle bort, det funkade inte utan jag får error koden 1, har testat flera gånger. Så mobilen är alltså fast i recovery mode, min powerknapp är sönder så kan inte gå ur på det sättet. Jag har blivit tipsad om tinyumbrella men programmet startas inte när man klickar på det, har senaste versionen av Java och har testat tinyumbrella på 4 datorer och samma problem sker, har även testat program som har en exit recovery knapp som recboot, reiboot och redsnow men får det inte att funka därifrån heller då apple logon syns och sen går det tillbaka till bilden där det är en iphone kabel och en pil upp mot itunes logon, vet någon hur jag skall få min mobil att starta igen? Tacksam för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protaktinium:

Kollade lite i min iPhone 4s och var väldigt försiktigt, tog ur batteriet och lade tillbaka det. Startade mobilen och längst upp i vänstra hörnet står det "söker". Den höll på så hela tiden, jag ändrade tiden manuellt som tydligen skall fixa detta problem, jag har startat om mobilen, tagit ur sim kortet m.m. Jag satte i min iPhone i recovery mode för att göra en återställning i hopp att problemet skulle bort, det funkade inte utan jag får error koden 1, har testat flera gånger. Så mobilen är alltså fast i recovery mode, min powerknapp är sönder så kan inte gå ur på det sättet. Jag har blivit tipsad om tinyumbrella men programmet startas inte när man klickar på det, har senaste versionen av Java och har testat tinyumbrella på 4 datorer och samma problem sker, har även testat program som har en exit recovery knapp som recboot, reiboot och redsnow men får det inte att funka därifrån heller då apple logon syns och sen går det tillbaka till bilden där det är en iphone kabel och en pil upp mot itunes logon, vet någon hur jag skall få min mobil att starta igen? Tacksam för svar..

Problem med basband .. Inte alls kul, speciellt när du inte har en powerknapp som fungerar .. utan den så finns det dock inte en chans att fixa problemet, så det är det första problemet du måste lösa.

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Problem med basband .. Inte alls kul, speciellt när du inte har en powerknapp som fungerar .. utan den så finns det dock inte en chans att fixa problemet, så det är det första problemet du måste lösa.

Får ta och byta ut den, vad är nästa steg att göra när man bytt ut powerknappen?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle öppna den igen och kontrollera kopplingen till antennen. Fram till steg 5 på denna guide: https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Cellular+Antenna+Repla...
Du kan även prova att koppla ur och koppla in den igen, se steg 11.

Notera speciellt den "pressure contact" som omnämns i steg 4.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Jag skulle öppna den igen och kontrollera kopplingen till antennen. Fram till steg 5 på denna guide: https://www.ifixit.com/Guide/iPhone+4S+Cellular+Antenna+Repla...
Du kan även prova att koppla ur och koppla in den igen, se steg 11.

Notera speciellt den "pressure contact" som omnämns i steg 4.

Tack för svaret, har testat och det fungerar tyvärr inte :/
Pressure contacten, kan den skapa problem om den inte sitter riktigt?

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma fel på min gamla iPhone 4. Försökte alla möjliga knep jag hittade på nätet, men lyckades aldrig lösa detta.
Om du lyckas så skriv gärna hur du gjorde

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Protaktinium:

Tack för svaret, har testat och det fungerar tyvärr inte :/
Pressure contacten, kan den skapa problem om den inte sitter riktigt?

OM inte den sitter ordentligt på plats så har inte moderkakan en inkommande antenn, så den måste sitta som den ska.

Visa signatur