Minskad försäljning av grafikkort..?

Permalänk
Medlem

Minskad försäljning av grafikkort..?

Hej kära Grafikkorts älskare. Jag har faktist bara en simpel fråga idag. Är det någon som vet när butikerna kommer att sänka priserna på grafikkort? Med tanke på den minskade försäljningen och fulla lager..:)

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower | Gigabyte GA-970A-UD3 | AMD FX-8120 4.2GHz O.C | Noctua NH-C14 (Kylare) | Sapphire Radeon R9 280x Toxic | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8 GB (4GB x2 Sticks) | Cooler Master GX Lite 600W | Samsung SSD 830 128GB | Win. 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djiviak:

Hej kära Grafikkorts älskare. Jag har faktist bara en simpel fråga idag. Är det någon som vet när butikerna kommer att sänka priserna på grafikkort? Med tanke på den minskade försäljningen och fulla lager..:)

Ganska säker imorgon kl 09:00.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Ganska säker imorgon kl 09:00.

Du har missuppfattat det här. Jag är helt säker på 09:05.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Skrivet av Hattifnatten:

Du har missuppfattat det här. Jag är helt säker på 09:05.

Inet öppnar 10, (förutom Ringön). Jag tror på 10.00.

http://www.inet.se/vara-butiker

Visa signatur

Dator: i5 3570K, EVGA GTX 1060 SC 6GB, Gigabyte Z77M-D3H, 16GB Corsair Vengeance LP DDR3, 1TB WD Blue, Intel 530 120GB och FD Core 1000
F.d Supermusen: Microsoft USB wheel mouse cream white, 1999 års modell.
Nuvarande mus: Steelseries kana v2

Permalänk
Medlem

Inte omöjligt att det kommer senare men det är inte heller så mycket mega nytt på horisonten, teknikförsäljning allmänt har sjunkit globalt pga bristande framsteg, våra produktionssätt har börjat nå sina gränser för vad som är möjligt att göra i storleksmässigt, tills nästa stora skifte kommer kan det stå ganska stilla, mobila enheter kommer växa ett tag till dock pga energispar m.m. så utförsäljning är isf mest bara för att få omsättning på lagret iom att de måste köpa in nästan samma kort igen.

Dock brukar de ju alltid dyka upp massa sommarrea i slutet på ledigheten men hur mycket billigare det faktiskt blir är svårt att säga, 7900 serien t.ex. såldes ju ut i stora restpartier för att alla tillverkare skulle ha in nya 200 serien på order av AMD typ även fast det var mycket samma kort ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood