Permalänk
Medlem

Stora fps issues med G74sx

LÖSNING: blåste ren fläktarna med tryckluft från Alina för ca 100kr, datorn är som ny.

Hejsan!

Har en drygt två år gammal asus g74sx, specsen är Gtx 560m, i7 2670QM, 8gb RAM och OS är windows 7.
Jag spelar bara league of legends på den men det spelar ingen roll hur mycket jag än mixtrar med grafikinställningarna är det samma visa.

I början har jag bra konstant 60fps men ju längre jag spelar och ju mer "action" det är på skärmen så droppar det äckligt mycket.

Inte helt ovanligt är att det är typ 2-5fps i teamfights late och då är det ospelbart.

Kan det vara skit som fastnat i fläktarna och hur får jag bort det?
Tack på förhand!

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

ja det kan juh vara så att den blir för varm efter ett tag. och då klockar ner sig.

kolla vad du ligger i för temps när du spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

ja det kan juh vara så att den blir för varm efter ett tag. och då klockar ner sig.

kolla vad du ligger i för temps när du spelar.

Citerar istället
Vart kollar jag det?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagheter:

Vart kollar jag det?

du kan tex använda ASUS Ai suite gratis att ta hem också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byss:

du kan tex använda ASUS Ai suite gratis att ta hem också.

Okej tack, det går inte att göra det i t.ex aktivitetshanteraren?

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

GPU-Z för grafikkortets temp samt real temp för cpu.

Visa signatur

| Intel i7 4790k :: EVGA GeForce GTX 980TI :: Samsung 850 EVO 500GB :: EVGA Supernova G2 750W 80+ :: Asus z97-a :: Corsair Carbide Air 540B :: Corsair Dominator Platinum 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dLuux:

GPU-Z för grafikkortets temp samt real temp för cpu.

Tack

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Inaktiv

1. Som poster ovan har skrivit, kolla temperaturen om den blir för varm. Fläktarna är stora på den datorn och man kan behöva rengöra dem ibland.

2. Kolla så du inte har glapp i strömkontakten(att datorn markerar att den är inkopplad med strömsladd). Om Datorn går på batteri klockar den automatiskt ned sig.

3. Se om de ligger något annat program och snor resurser eller virus, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

1. Som poster ovan har skrivit, kolla temperaturen om den blir för varm. Fläktarna är stora på den datorn och man kan behöva rengöra dem ibland.

2. Kolla så du inte har glapp i strömkontakten(att datorn markerar att den är inkopplad med strömsladd). Om Datorn går på batteri klockar den automatiskt ned sig.

3. Se om de ligger något annat program och snor resurser eller virus, etc.

Får se till att göra der. På fredag ska jag in till alina och köpa tryckluft.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Medlem

Glömde helt bort att posta en lösning men det var som jag och andra trodde, smuts i fläktarna. Jag blåste bort det med tryckluft och datorn är som ny.

Visa signatur

Citera för snabbt svar.