Counter Strike startar men stängs snabbt igen!
Hejsan! Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med detta!
Jag har spelat Counter Strike väldigt mycket från 1.6 till Source och nu har jag skaffat Global Offensive. Men för ett tag sedan så slutade Source att fungera. Jag tryckte på starta spel inne i steam och skärmen blinkar till men sen händer ingenting mer. Om jag trycker på starta spel igen så kommer det bara upp att spelet redan körs. Inne i aktivitetshanteraren ligger det under processorer och kör. Men spelet körs inte, inte så att jag kan spela det i alla fall.
Jag har sökt som en galning för att hitta en lösning på detta problem och jag ser att fler har detta problem men ingen skriver någon lösning som fungerar. Jag har provat att installera om Steam 2 gånger, Verifierat integriteten hos spelcache osv.
Först när jag skulle uppdatera drivrutinerna till mitt grafikkort så gick jag in på Intels hemsida (har Intel(R) HD Graphics 4000) men när jag försökte uppdatera senaste drivrutin så får jag upp att den filen jag försöker installera inte är validerad av datorn. Så eftersom jag har en Acer Aspire E1-571 så måste jag göra det via deras hemsida men det är inte samma version. Nu har jag version 9.0 någonting och på Intels hemsidan finns det 11.någonting om jag inte minns fel.
Så jag har ingen aning om vad jag ska göra för att det ska fungera. Vet någon en lösning på detta problem? Jag älskar er om ni kan hjälpa mig!
TACK!