Mindre fps med min nya datorskärm, Hjälp!

Permalänk
Medlem

Kort off-topic fråga; finns det någon anledning att du kör 3 minnestickor på ett dual-channel system?

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Samsung 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Själv ligger jag runt 300-400 fps stabilt med datorn i signaturen men innan senaste updaten så låg jag runt 600-800 på en vanlig 5on5 match. Vet flera jag känner som fått märkbart lägre fps nu på senaste så tvivlar på att ditt skärm byte ska ge mer än 15% lägre fps.

Testa att byta till din gamla skärm igen annars och se.

notera dock att jag spelar på jag spelar på 1024*768 där av höga fpsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JD:

Kort off-topic fråga; finns det någon anledning att du kör 3 minnestickor på ett dual-channel system?

Ingen som helst anledning

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-A
Processor: Intel Core i5 4670K 3.40 GHz
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 MSI
RAM: Corsair Vengeance LP 3x4gb (12gb)
SSD: Samsung 840-EVO 120gb

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla CS:GO lirare vill ha 300fps? Har alla koreaskärmar som går att vrålklocka upp till 300hz?

Själv märker jag ingen skillnad efter 120fps på min 144hz..placebo?

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Förstår inte varför alla CS:GO lirare vill ha 300fps? Har alla koreaskärmar som går att vrålklocka upp till 300hz?

Nej, ligger man stadigt över 140 fps så märker man ju ingen skillnad, med eftersom jag inte ligger på en stadig fps utan att den går lite upp och ner så märker jag stora skillnader.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av cusah:

Spelmotorn/fysiken funkar annorlunda beroende på fps'en om jag fattat det hela rätt. Så i CS får man klar fördel av att ha riktigt hög fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retech__:

Nej, ligger man stadigt över 140 fps så märker man ju ingen skillnad, med eftersom jag inte ligger på en stadig fps utan att den går lite upp och ner så märker jag stora skillnader.

Skrivet av thereal_twisted:

Spelmotorn/fysiken funkar annorlunda beroende på fps'en om jag fattat det hela rätt. Så i CS får man klar fördel av att ha riktigt hög fps.

Dold text

Ah, då förstår jag! Tror jag...

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Skrivet av cusah:
Dold text

Ah, då förstår jag! Tror jag...

Någon som kan det där kan nog förklara mer ingående

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retech__:

Det är ju klart att skärmytan spelar roll, det blir fler pixlar och därför fler pixlar som måste uppdateras = mindre fps.

Fel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

”Wherever God erects a house of prayer, The Devil always builds a chapel there; And ’twill be found, upon examination, The later has the largest congregation.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReverenD:

Motivera

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Retech__:

Behövs ingen motivering, det funkar helt enkelt inte som du tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Behövs ingen motivering, det funkar helt enkelt inte som du tror.

Klart det behövs en motivivering , en person säger nåt , den andra säger "fel" , utan att säga varför det är fel så kan man lika gärna låta bli att svara alls.

Visa signatur

Fractal Define 7 | ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Noctua NH-D15 G2 | Kingston 2x32GB DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast | Asus RTX 5090 ROG Astral OC | Corsair RM1000X ATX 3.1 1000W | Kingston Fury Renegade M. 2 Gen 4 1+4TB + Samsung 860 EVO 1TB + 870 EVO 4TB | Samsung Odyssey G8 G80SD | APC
Back-UPS Pro Gaming UPS 2200VA 1320W | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_sQuinty:

Klart det behövs en motivivering , en person säger nåt , den andra säger "fel" , utan att säga varför det är fel så kan man lika gärna låta bli att svara alls.

Nja, vissa saker bara är och då behövs det ingen motivering.
En motivering gör man om man har en åsikt, men inte när en sak är på ett visst sätt.

Läs vad det handlar om så kanske du förstår.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Nja, vissa saker bara är och då behövs det ingen motivering.
En motivering gör man om man har en åsikt, men inte när en sak är på ett visst sätt.

Läs vad det handlar om så kanske du förstår.

Bara fjantigt att bara säga fel, speciellt då bara en del av påståendet i fråga faktiskt är felaktigt - för fler pixlar leder ju självklart till lägre fps. Tar inte många sekunder att skriva en förklaring om man faktiskt vet vad man pratar om och ämnar hjälpa istället för att vara dryg.

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 750 @ 4 GHz | PowerColor 290x | Corsair HX850 Gold | Samsung 840 Evo 240GB | Crossover 2795 QHD @ 105 hz |
Laptop: Apple MacBook Pro late 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl.J.Norberg:

Bara fjantigt att bara säga fel, speciellt då bara en del av påståendet i fråga faktiskt är felaktigt - för fler pixlar leder ju självklart till lägre fps. Tar inte många sekunder att skriva en förklaring om man faktiskt vet vad man pratar om och ämnar hjälpa istället för att vara dryg.

För det första var det inte jag som skrev bara "fel", för det andra är det redan förklarat tidigare.

Ja fler pixlar i frågan om upplösning, inte skärmyta.

Sist men inte minst, lev som du lär, för din post var inte mycket till hjälp.