Permalänk

Förbigå CTRL + ALT + DELETE?

Jag har hittat en gammal dator som har CTRL + ALT + DELETE inloggning och jag vet inte vad lösenordet är kan jag förbigå det på något sett och jag vill inte ominstallera allting.

Tack på förhand

//Raven

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gör så här i Windows XP:
Logga in på datorn som administratör.
Klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen och dubbelklicka sedan på Användarkonton.
Klicka på Ändra hur användare loggar in eller ut.
Markera kryssrutan Använd Välkomstskärmen om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.
Klicka på Start, klicka på Kör, skriv Control Userpasswords2 och tryck på RETUR.
Obs! Följande dialogruta kan visas:
Du måste vara medlem i gruppen Administratörer på den här datorn för att öppna Användarkonton. Du är inloggad som användarnamn och är inte medlem i gruppen Administratörer.
I det här fallet måste du ange användarnamn och lösenord när du uppmanas att ange datoradministratörens användarnamn och lösenord.
Klicka på fliken Avancerat.
I avsnittet Skyddad inloggning avmarkerar du kryssrutan Kräv att användare trycker ned Ctrl+Alt+Delete om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.

Gör så här i Windows Vista och Windows 7:
Klicka på Start, skriv Control Userpasswords2 i rutan Sök och tryck på RETUR.
Obs! Du måste att ange användarnamn och lösenord när du uppmanas att ange datoradministratörens användarnamn och lösenord.
Klicka på fliken Avancerat.
I avsnittet Skyddad inloggning avmarkerar du kryssrutan Kräv att användare trycker ned Ctrl+Alt+Delete om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.

Källa: http://support.microsoft.com/kb/308226/sv

Permalänk
Skrivet av tompanhuhu:

Gör så här i Windows XP:
Logga in på datorn som administratör.
Klicka på Start, klicka på Kontrollpanelen och dubbelklicka sedan på Användarkonton.
Klicka på Ändra hur användare loggar in eller ut.
Markera kryssrutan Använd Välkomstskärmen om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.
Klicka på Start, klicka på Kör, skriv Control Userpasswords2 och tryck på RETUR.
Obs! Följande dialogruta kan visas:
Du måste vara medlem i gruppen Administratörer på den här datorn för att öppna Användarkonton. Du är inloggad som användarnamn och är inte medlem i gruppen Administratörer.
I det här fallet måste du ange användarnamn och lösenord när du uppmanas att ange datoradministratörens användarnamn och lösenord.
Klicka på fliken Avancerat.
I avsnittet Skyddad inloggning avmarkerar du kryssrutan Kräv att användare trycker ned Ctrl+Alt+Delete om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.

Gör så här i Windows Vista och Windows 7:
Klicka på Start, skriv Control Userpasswords2 i rutan Sök och tryck på RETUR.
Obs! Du måste att ange användarnamn och lösenord när du uppmanas att ange datoradministratörens användarnamn och lösenord.
Klicka på fliken Avancerat.
I avsnittet Skyddad inloggning avmarkerar du kryssrutan Kräv att användare trycker ned Ctrl+Alt+Delete om du vill inaktivera CTRL+ALT+DELETE.

Källa: http://support.microsoft.com/kb/308226/sv

Hur ska jag kunna klicka på start om jag inte kan logga in?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tolka ditt inlägg precis som föregående gjorde. Men du menar att du inte ens kan logga in?? Då är väl inte problemet ctrl+alt+delete?? Eller?

Tryck på ctrl+alt+delete och sen använder du dina inloggningsuppgifter och loggar in på datorn...

Jag tror du får uppdatera första posten och förtydliga ditt problem. Just nu verkar den väldigt flummig. Om du inte kan logga in, får du nog formatera om hela datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Hur ska jag kunna klicka på start om jag inte kan logga in?

Hur menar du nu? Du ger oss inte mycket att gå på. Vad är det riktiga problemet?

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det du vill göra? Du har en dator som du vill komma in i men villl gå förbi ctrl-alt-del inloggning för att du inte har lösen, eller vill du, av bekvämlighet whatever, ta bort ctrl-alt-del steget i inloggningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

Hur menar du nu? Du ger oss inte mycket att gå på. Vad är det riktiga problemet?

Låter som att han "kommit över" en dator som är med i en domän. Annars skulle inte CTRL+ALT+DEL visas, baserar det på att svensson med en hem pc inte sitter och ändrar från standardalternativet i Windows XP och/eller 7.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket information som ges; tråden är placerad i Support och övriga trådar, inte Windows, men du säger inte ens vilken version; och som frågan först var formulerad kan det endast uppfattas som att ändra inloggningsalternativ.

Vet du inte lösenordet, som sägs i tillägget ovan, blir det svårt. Men du säger inte ens version.
Edit: Eller om du har tillgång till installationsmedia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Jag har hittat en gammal dator som har CTRL + ALT + DELETE inloggning och jag vet inte vad lösenordet är kan jag förbigå det på något sett och jag vill inte ominstallera allting.

Tack på förhand

//Raven

Kon-boot kan fungera tillsammans med safe mode

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Kon-boot eller ophcrack kan fungera

Eller Hirens Boot CD och sen blåsa lösenordet på lokal adminkontot?!

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Hiren's Boot CD är ett alternativ du kan använda för att nollställa lösenord i windows.
Finns diverse andra lösningar med samma metod, boota från CD/USB, ladda in ett program som redigerar lösenordsregistret och sätt det till obefintligt.

Kom dock ihåg att om du inte har rätt att använda kontot du försöker ta dig in på så klassas det som dataintrång och är straffbart med fängelse i upp till 2 år.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Gammal som i XP? Ladda ner XP Live CD.
Ännu äldre som Windows 2000? Tror att detta även funkar i XP, men är inte helt säker.
Boota på en windowsskiva och välj repair för att få en kommandoprompt. I windowsmappen hittar du logon.scr. Döp om den till exempelvis logon.scr.bak. Kopiera cmd.exe till logon.scr. Starta om datorn och vänta. När logonskärmsläckaren startar får du en kommandoprompt med administratörsrättigheter och kan byta lösenordet. Skriv net user /? för instruktioner hur kommandot ser ut.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av RavenBlue:

Hur ska jag kunna klicka på start om jag inte kan logga in?

Skickades från m.sweclockers.com

Förlåt men jag missförstod nog ditt första inlägg.