Permalänk
Medlem

Strul med Astro a50

Hejsan!

Har haft mina Astro A 50 i drygt ett halv år nu och funkat utan problem tills härromdan.
När jag slog på datorn efter jobbet så ville det inte funka, Får helt enkelt inte ljud till lurarna samt mikrofonen funkar inte.
Sitter en Dolby digital knapp på Mix ampen som normalt sett skall lysa men denna är svart.
Har testat att koppla in->ut allt och det sitter som det skall, installerat om drivrutinerna men inget resultat.

Någon erfaren person som vet hur man kan lösa detta? Vill ge det en chans innan ja skickar tillbaka dom till Inet,

Tack!

Permalänk
Inaktiv

Provat att köra utan mixampen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Provat att köra utan mixampen?

Vet att jag försökt göra detta innan, men aldrig lyckats. Vet inte om det går eller om ja kopplat fel på något sätt

Permalänk
Skrivet av hitboxer:

Hejsan!

Har haft mina Astro A 50 i drygt ett halv år nu och funkat utan problem tills härromdan.
När jag slog på datorn efter jobbet så ville det inte funka, Får helt enkelt inte ljud till lurarna samt mikrofonen funkar inte.
Sitter en Dolby digital knapp på Mix ampen som normalt sett skall lysa men denna är svart.
Har testat att koppla in->ut allt och det sitter som det skall, installerat om drivrutinerna men inget resultat.

Någon erfaren person som vet hur man kan lösa detta? Vill ge det en chans innan ja skickar tillbaka dom till Inet,

Tack!

Headsetet kan ha tappat kontakt med mixampen. Håll ner av/på- knappen på mixampen tills den blinkar vit och gör samma sak på headsetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathNinja:

Headsetet kan ha tappat kontakt med mixampen. Håll ner av/på- knappen på mixampen tills den blinkar vit och gör samma sak på headsetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Även testat detta ett fler tal gånger, köpte en ny Optisk kabel men inget som hjälpte heller, goolat runt lite och ingen verkar ha några lösning på det så får bli att skicka tillbaka det till Inet så får dom kolla på saken.