Permalänk
Medlem

O2 + ODAC

Jag funderar på att införskaffa O2 + ODAC-kombon, http://www.headnhifi.com/dac/o2-odac-combo för att vara exakt. Det enda jag undrar över om det är något jag borde veta innan jag beställer, exempelvis tillkommande tull om man kan undvika det etc. Tack på förhand!

Permalänk

Om jag inte minns helt fel så kan man välja "weekly mail" eller något dylikt så skickas de från Tyskland och man undgår därmed tull.

Men vill du vara på den säkra sidan så säljs den även från UK här: http://epiphany-acoustics.co.uk/products-page/dacs/ehp-o2di-d...

Då slipper du garanterat tull/momstillägg

Permalänk
Medlem

Tack för tipset men den kostar cirka 400kr mer på den där sidan:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runarian:

Jag funderar på att införskaffa O2 + ODAC-kombon, http://www.headnhifi.com/dac/o2-odac-combo för att vara exakt. Det enda jag undrar över om det är något jag borde veta innan jag beställer, exempelvis tillkommande tull om man kan undvika det etc. Tack på förhand!

Tjo, jag har för inte så länge sedan beställt samma kombo, och en gång i veckan så korsar Stefan gränsen till Tyskland och skickar posten därifrån. Gick hur bra som helst. Väldigt nöjd med min kombo också.

Permalänk
Medlem

Beställde samma kombo där i vintras fast DIY-kit. Dom glömde packa ner ODACen men ett mail senare så hade jag det hemma efter några dagar. Mycket bra service Jag glömde ta "Weekly mail" men klarade mig ändå undan tull, var nog bara röta dock.
Ta "Weekly Priority Mail" så är du säker, kan ju ta lite längre beroende på vilken veckodag du beställer men det kan det ju vara värt.

Permalänk
Medlem

Ett par (ca 5 om jag minns/läst rätt) swec användare har beställt O2 ifrån headnhifi och valt "tysklands frakten" och då sluppit moms tack vare att tyskland är med i EU.

Jag gjorde samma sak (innan dom övriga jag läste om beställde) dvs köpte O2+Odac och "tysk frakt" men åkte på moms (i övrigt så var allt i paketet tullbefriat) för att paketet INTE skickades ifrån tyskland utan bara ifrån "tyska postens inlämningsställe/butik/etc" i schweiz där det var inlämnat (i alla fall enligt kolli id och vad som sades när man sökte på det på tyska postens hemsida).
En heller två av dom andra som beställt "tysk frakten" har skrivit att deras paket VAR (enligt kolliid) inlämnat i tyskland (därav ingen moms).

Varför mitt paket lämnades in på tyska posten i schweiz har jag ingen aning om men gissar jag så blir det tidsbrits/för få paket för att orka åka till tyskland som kommer upp.
Jag mailade aldrig och frågade om det dock.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag antar att alla betalade med paypal? Banköverföring till Schweiz verkade jävligt skumt

Permalänk
Medlem

Ingen aning jag tror jag körde på paypal men är inte helt hundra.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag har beställt många gånger från Headnhifi och valt weekly priority shipping varje gång och aldrig betalat någon extra tull eller moms. Headnhifi har otroligt bra service, bästa jag någonsin varit i kontakt med.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Fyndjägare

O2+ODAC (i en enhet utan batteri) inom EU finns även på Headphoniaks för 225€. De är JDS varianten från USA.

http://headphoniaks.com/gb/home/97-jds-o2-odac-combo-headphon...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.