Permalänk
Inaktiv

Extern fläkt

Här har jag gjort en homemade fläkt av delar jag har hittat hemma.

Mina delar:
*Iphone adapter, kan även vara andra adapters så länge den funkar med en usb kabel
*Usb kabel, jag hitta en sony ericsson usb kabel från 2005.
*En fläkt, min är en 12v fläkt från en compaq dator från 1999 talet.

Så här bygger man ihop den:
Ta din gamla fläkt och skär bort stiften/Pin:en som sticker ut från sladden
Beroende på vilken fläkt du har så kan den har fler sladdar, du ska bara i detta fall använda röda och svarta sladdarna som är plus(röd) och minus(svart).

När du har hittat din Usb kabel ska du ta bort stiften och skära kabeln så du får ut en röd och svart sladd , om du hittar andra sladdar kan du bara klippa bort de.

Nu ska du bara sätta ihop Usb kabeln och fläkten, röd mot röd osv..
Sedan in med adaptern / om du inte vill använda datorns usb ingång. Men då försvinner meningen med extern fläkt.

Extern fläkt

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Inaktiv

Nice, visste inte om att det fanns, hur som helst är det bara delar jag har hittat som jag inte har användning för.

Permalänk
Medlem

Känns som ett fett onödigt galleri...

Känns som att de passar bättre i nåt av forumen.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Andiders:

Känns som ett fett onödigt galleri...

Känns som att de passar bättre i nåt av forumen.

Synd att du tycker så. Jag gjorde den klar och så glömde jag ta kort på varje steg jag gjorde.

Permalänk
Medlem

1.7V chassiefläkt som du matar med 5V?

Permalänk
Medlem

hmm, hade varit bättre med eltejp? samt hade kunde snyggat upp det lite.
kanske lite sleeve på eller liknande, då kanske galleriet hade varit sevärt.

Permalänk
Medlem

Krympslang > Eltejp > Silvertejp
Estetiskt sett

Permalänk

Vill också slå ett slag för att det inte är ett onödigt galleri, kul att folk delar med sig av vad dom kan!
TIL

Visa signatur

Här vare tomt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

1.7V chassiefläkt som du matar med 5V?

Gnd-12v-sense-(control)
Är pinnarna för 3/4-pin fläktkontakt.

Vad får du 1,7v från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Gnd-12v-sense-(control)
Är pinnarna för 3/4-pin fläktkontakt.

Vad får du 1,7v från?

Stod 1.7V innan, TS har redigerat sitt inlägg.

Permalänk

Förstår inte allt hate här på Swec. Själv tycker jag att det är ett helt okej projekt, men som du sa så skulle du tagit kort på alla steg och inte bara innan-efter.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av ppoolliiss:

Förstår inte allt hate här på Swec. Själv tycker jag att det är ett helt okej projekt, men som du sa så skulle du tagit kort på alla steg och inte bara innan-efter.

Håller med, man börjar från små saker ju! Han är ung killa (18år) och provar sina krafter, det är inget fel. Lycka till Hajar!

När det gäller projektet, du får 2 * Mer detaljerad beskrivning/bilder hade varit bra.

Visa signatur

/erWin