Problem vid klassificering av datorns prestanda (Windows experience Index)

Permalänk
Medlem

Problem vid klassificering av datorns prestanda (Windows experience Index)

Hej!
Har precis installerat windows 7 på min dator. Alla drivrutiner är fixade. Inga delar i datorn är nya förut SSD disken jag installerade på.
Så, nu ville jag gå in och titta på "Prestandainformation och verktyg" aka. klassificering, ni vet där man kan se datorns "poäng". Det stod att jag behövde uppdatera programmet som alltså mäter poängen eller hur man ska säga. Så, mot slutet av installationen av den uppdateringen får jag blåskärm med varningstext att nåt fel hände (Hann inte läsa så mycket innan den försvann och datorn startade om). Det verkade inte vara några konstigheter när jag startade upp. Gick in på prestandainformation och verktyg igen. Nu var uppmaningen att uppdatera borta och istället står det "Klassificera den här datorn" på en knapp och "windows experience index för datorn har inte bestämts ännu" som undertext. Så jag klickade på knappen men verkligen inget händer. Ingen ruta som kommer upp, no nothing. Det är som jag inte ens skulle klickat på knappen. Vad är det för fel?

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

Den där klassificeringen kan du glömma. Den är bara ett spel för galleriet. Det är därför den är borttagen i windows 8. Dessutom kan man gå in i registret och ändra siffrorna till vad man vill.

Permalänk
Medlem

Löste precis problemet! Hittade lösningen att skriva in "%systemroot%\performance\winSAT\DataStore" i sök (Sök funkade dock inte för mig så navigerade dit "manuellt" genom att söka på bara "winSAT") och sedan ta bort alla filer där utom den senaste filen.
Hittade lösningen genom flera andra källor på nätet bla microsoft community. Funkade för mig och nu funkar allt fint!

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan:

Den där klassificeringen kan du glömma. Den är bara ett spel för galleriet. Det är därför den är borttagen i windows 8. Dessutom kan man gå in i registret och ändra siffrorna till vad man vill.

Det är jag medveten om men tänkte ändå att det är ju en funktion i windows och om det inte funkar är det ju bevisligen något som är fel, och då vill man ju återgärda det, även om funktionen i sig är värdelös.

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm