Asus ROG Swift PG278Q 27" 1440p 144Hz

Permalänk

Nere på 13 nu på komplett efter att jag beställde.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

11 st kvar nu, jääklar den säljer sjukt mycket, säker på att dem sista kommer att gå innan helgen!
Tur jag hann med där, klarar inte av att vänta längre, aldrig varit så taggad någonsin på någonting typ, helt galet haha!

Permalänk
Skrivet av JnLoader:

11 st kvar nu, jääklar den säljer sjukt mycket, säker på att dem sista kommer att gå innan helgen!

7 nu, är nog bara några timmar tills de är slut.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | be quiet! DARK POWER PRO 10 1000w | ASUS Maximus VI Hero | Intel i7 4770k @ 4.3ghz | 2x8GB Corsair Vengeance 2133Mhz | MSI GTX 1080 Gaming X |Samsung 840 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av limaxophobiac:

7 nu, är nog bara några timmar tills de är slut.

Presis, och nu nere på 5st hehe.
Selling like hotcakes passar verkligen in på denna skärmen, fast den är så pass dyr!

Snacka om stark köpgrupp vi pc gamers är

Permalänk
Medlem

Tänker köpa en, men får bli lite senare. Blir kul höra vad ni har för omdömen.

Permalänk

Hela dagen har jag funderat på om jag ska köpa eller inte.. blir tokig snart

Permalänk

Nu är första partiet slut. nästa är 50st på väg in 17 augusti

Visa signatur

MB ASUS X99-S CPU I7 5930K Minne Corsair Vengeance DDR4 2800MHz 16GB GPU EVGA GeForce GTX 980 4GB 2st SLI PSU Corsair AX 1200i, 1200W SSD Samsung 850 PRO 1TB Chassi Corsair Obsidian 750D Skärm Acer 27" XB270HU Predator
Lagring WD Green 2T 2X,Seagate Barracuda 1T Tbord Corsair K70 Mus Logitech G502

Permalänk
Medlem

Någon som läst hur backlight bleeding är på denna skärm?
i jämförelse med Asus VG278HE 144Hz tex ??

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Någon som vet varför g-sync och ULMB inte fungerar samtidigt, är det en teknisk begränsning eller pga mjukvara? Eftersom det inte fungerar samtidigt samt att ULMB bara fungerar upp till 120hz så är det möjligt att BenQs Z-skärmar har bättre flyt förutsatt att man kan behålla 120+ fps, om man kan leva med tearing.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av Schackmannen:

Någon som vet varför g-sync och ULMB inte fungerar samtidigt, är det en teknisk begränsning eller pga mjukvara?

Skulle tro teknisk, vad jag förstår fungerar ULMB genom att pulsa ljuset i takt med uppdateringsfrekvensen vilket antagligen varit svårt att synka då g-sync konstant varierar tiden mellan uppdateringarna efter när den får en ny frame från grafikkortet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle tro teknisk, vad jag förstår fungerar ULMB genom att pulsa ljuset i takt med uppdateringsfrekvensen vilket antagligen varit svårt att synka då g-sync konstant varierar tiden mellan uppdateringarna efter när den får en ny frame från grafikkortet.

Det är vad jag också uppfattat, att det är extremt svårt att kombinera de två olika teknikerna. Kanske i framtiden?

Permalänk

Om jag inte helt är ute och cyklar så fungerar ULMB och liknande tekniker genom att man låter backlightet (bakljuset?) bara lysa upp skärmen när den uppdateras med en ny bild och för att sedan vara släckt tills nästa bild istället för att vara tänd hela tiden. Det är därför skärmen tappar mycket i ljusstyrka. Så det borde inte vara några problem med varierande uppdateringsfrekvens.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem

Inet verkar ha fått in den idag. 50st i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Tack för tipset, avbokade från Dustin och la en beställning på Inet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

41 kvar nu. Inga i butik, bara webblagret.

Asus gnuggar händerna och skrockar lätt.

Permalänk
Medlem

har komplett skeppat några än?

Permalänk
Medlem

Står i valet mellan denna eller en AOC q2770pqu och är inte helt övertygad om att denna är värd de extra pengarna den kostar ännu, har jag fel?

Permalänk
Skrivet av sphinx:

har komplett skeppat några än?

Jag frågade Komplett om min skärm för en stund sen, de hade fått dem men de hade inga leveranser idag, nästa går på söndag.

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 7900XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då var ordern lagd.
Trodde inte Inet skulle få in sina skärmar idag. Priset tog emot lite grann måste jag ändå erkänna..
Men men, fan va härligt det ska bli att slippa tearing.. är så satans trött på det att jag knappt finner ord..

Permalänk
Medlem

¨vill ha till sammans med dröm datorn

Permalänk
Avstängd

Jag la min order på komplett ibörjan på Juli. När jag kontaktade dem idag så verkade det som de glömt min order, jag uppgav mitt order nr och frågade om den hade skickats nu men fick som svar "nja..eller nje..vi har haft 50st inne men dem är slut" och när jag frågade om min var en av de 50 eftersom jag la ordern samma dag som de la upp skärmen på deras hemsida. På det svarade han "nja..din blir nog nästa sändning då ja..."

Så om förbokade på komplett.se så kanske eller kanske inte man får skärmen. Jag avbokade direkt och nu har Inet.se skickat skärmen till mig, fick kolli nr nu precis

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

Min har skickats från Inet iallafall

Permalänk
Medlem

La en order 2014.07.03 hos webhallen. Dom hade 25/7 som datum dom skulle få in skärmen. Idag ser man inget datum alls :(.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Z490 Maximus XII Formula (WI-FI) | ASUS TUF RTX 3090 OC | ASUS ROG Swift 27" 4K PG27UCDM | Corsair Dominator Platinum RGB 32GB / 4000MHz / DDR4 | Samsung 970 EVO Plus SSD 1TB M.2 | Corsair Cooling Hydro H100X / 240mm | Corsair HX1000i | Logitech PRO X Superlight | Fractal Design Meshify S2 | Windows 11 x64 Pro |

Permalänk
Skrivet av SweCarl:

Jag la min order på komplett ibörjan på Juli. När jag kontaktade dem idag så verkade det som de glömt min order, jag uppgav mitt order nr och frågade om den hade skickats nu men fick som svar "nja..eller nje..vi har haft 50st inne men dem är slut" och när jag frågade om min var en av de 50 eftersom jag la ordern samma dag som de la upp skärmen på deras hemsida. På det svarade han "nja..din blir nog nästa sändning då ja..."

Så om förbokade på komplett.se så kanske eller kanske inte man får skärmen. Jag avbokade direkt och nu har Inet.se skickat skärmen till mig, fick kolli nr nu precis

Ruggigt dåligt av dom

Permalänk
Medlem

Avbeställde från komplett nyss så lär bli 1 ledig från de som kom in till deras lager idag.
Insåg att hur lockande det än är med Gsync så blir 2560x1440 alldeles för svårhanterat tyvärr.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Såg denna skärm för första gången idag och tyckte det skulle bli en fin uppdatering från min 23,5 1080p skärm när jag ändå byggde en ny dator. Beställde direkt från Inet som skickade 30 min senare

Hoppas mitt MSI 780Ti Gaming kommer kunna hantera upplösningen.

Permalänk
Skrivet av blackis:

La en order 2014.07.03 hos webhallen. Dom hade 25/7 som datum dom skulle få in skärmen. Idag ser man inget datum alls :(.

Jag hade också beställt från webhallen. Jag ringde och frågade vad som hade hänt och då sade de att leveransen inte hade kommit som planerat och att de inte visste när det skulle komma. Jag avbeställde och beställde från inet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inspid2000:

Jag hade också beställt från webhallen. Jag ringde och frågade vad som hade hänt och då sade de att leveransen inte hade kommit som planerat och att de inte visste när det skulle komma. Jag avbeställde och beställde från inet istället.

Plockade Komplett åt sig hela leveransen kanske? Vet inte hur det funkar nu när Webhallen är en del av Komplett.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med Webhallen/komplett/dustin osv.. varför beställer ni inte en skärm av Inet som för nuvarande har 24st i lager med fri frakt ?