Input om Turtle Beach Seven headsetet

Permalänk
Medlem

Input om Turtle Beach Seven headsetet

Halloj!

Hade tänkt att inhandla ett nytt headset. Mer specifikt Turtle Beach Earforce Z Seven då jag har sett att flertalet streamers använder det men jag kände att jag ville få lite input så att jag inte kör en;
"OMG pros använder det då är det säkert bra".

Vad är era tankar kring detta headset? Bra/dåligt? Finns det andra headset som är mer värda (budget upp till 3000 men man är ju lite snål om man kan)?Motivering?

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat något från Turtle Beach, men för dom pengarna får du ju något som har erkänt bra ljudkvalitet som t.ex. QPAD QH-1339, som är ett par rebrandade Beyerdynamic MMX-300, som är en variant av Beyerdynamic D-770 + mikrofon fastsatt, som är väldigt prisvärda hörlurar med förhållandevis bra ljud. Du kommer alltså billigare undan om du skaffar hörlurar och mic skilt, men det är ju inte lika smidigt förstås.

Finns även Sennheiser PC363D om du vill ha/behöver USB anslutning (inbyggt ljudkort), Sennheiser gör bra hörlurar i allmänhet.

Permalänk
Medlem

Alright, tack för lite sidoinfo! Kollade faktiskt på QPAD QH-1339 förut och de såg helt klart bra ut!

Sen jag la upp detta har jag även märkt att Turtle Beach hörlurarna inte släpps fören september så ganska dumt att fråga folk om de har testat dem.