Asus ROG Bundle Mek+Mus / Webhallen.exclusive

Permalänk

Asus ROG Bundle Mek+Mus / Webhallen.exclusive

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198687-a...

Vad tror ni om detta? Priset ligger ju lågt just nu iaf.

Ser ju ut att vara ett Rebranded qpad mk50 och en GX900 mus. Allt med ROG-stämpel.

Efter att ha testat sakerna lite måste jag säga att jag är riktigt nöjd! Inga problem med "raka linjer" vad jag har märkt av. Ytorna känns bra och inga konstiga ljud. Glidytorna på musen fungerar riktigt bra på min Steelseries4HD-musmatta.

Musen har en mjukvara som kan laddas ner, denna fick jag ingen skiva till eller information om. Musen kan ha 4 profiler med 2 DPI-lägen styck. Kör musen på x800 y 800, "funkar för mig!"

Jag har självklart testat bättre saker, men inte för 690 kr totalt.

Mycket nöjd.

Visa signatur

Komponenter.

Permalänk
Medlem

Som du säger ett qpad mk50 bara och en mus.
Visst om du behöver en ny mus och tangentbord så är det väl okej.

Men i mina ögon är det ett mk50 för 690 vilket är dyrt när jag kan köpa ex ett func kb460 699. Musen är vaporware och inget jag skulle använda iaf.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att bara mitt tangentbord kostar dubbelt så mycket som hela det kitet, så känns det som att det är sådär bra grejer.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Med tanke på att bara mitt tangentbord kostar dubbelt så mycket som hela det kitet, så känns det som att det är sådär bra grejer.

Det roliga är att det där tangentbordet är i samma klass om inte bättre än ditt, just sayin'. :$

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Det roliga är att det där tangentbordet är i samma klass om inte bättre än ditt, just sayin'. :$

det är ett rebrandat skitbord så tvekar jag starkt på.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

det är ett rebrandat skitbord så tvekar jag starkt på.

De flesta, mig inkluderad, tycker nog att QPad/Func är bättre än Razer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

De flesta, mig inkluderad, tycker nog att QPad/Func är bättre än Razer...

Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla, Qpad och absolut Func är riktiga skitmärken som inriktar sig på att lura gamers. Func har fått otroligt mycket kritik för sin bristande kvalité!

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla, Qpad och absolut Func är riktiga skitmärken som inriktar sig på att lura gamers. Func har fått otroligt mycket kritik för sin bristande kvalité!

Ta en titt runt på Sweclockers så kommer du förstå varför många här inte gillar Razers produkter. Med tanke på vad du säger har du knappast läst allt skit din älskade Razer har gjort när det gäller kundsupport som folk har skrivit om här på SweC.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla, Qpad och absolut Func är riktiga skitmärken som inriktar sig på att lura gamers. Func har fått otroligt mycket kritik för sin bristande kvalité!

Razer är riktiga skit tangentbord som inte är något att skryta om. Absolut sämsta mekaniska tangentborden jag provat. Tunna keycaps av dålig kvalité. Dålig stomme som flexar. Qpad, func, steelseries, corsair och andra mainstream är medelmåttiga. Betydligt bättre än razer dock. Razer har ju dessutom lämnat cherry för dåliga Kina kopior av switchar.

Ducky, filco, torde osv där har du riktiga premium tangentbord! Du borde prova något av dem. Du kommer inte kunna använda ditt razer tangentbord efter det.
Razer är ju kända som det företag som säljer skit till p12or genom sitt märke på samma sätt som beats by dre gör.

Här kan du läsa mer http://geekhack.org/index.php?topic=37670.0

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Razer är riktiga skit tangentbord som inte är något att skryta om. Absolut sämsta mekaniska tangentborden jag provat. Tunna keycaps av dålig kvalité. Dålig stomme som flexar. Qpad, func, steelseries, corsair och andra mainstream är medelmåttiga. Betydligt bättre än razer dock. Razer har ju dessutom lämnat cherry för dåliga Kina kopior av switchar.

Ducky, filco, torde osv där har du riktiga premium tangentbord! Du borde prova något av dem. Du kommer inte kunna använda ditt razer tangentbord efter det.
Razer är ju kända som det företag som säljer skit till p12or genom sitt märke på samma sätt som beats by dre gör.

Här kan du läsa mer http://geekhack.org/index.php?topic=37670.0

Jag hatar Razer och vet att de gör skitprodukter, dock köper jag inget för märket. Detta tangentbord jag har nu är jag riktigt nöjd med och tycker att det är super bra! Func har jag också haft och de har varit riktig skit. Qpad musen känns plastig och riktigt dålig enligt mitt tycke. Haft de flesta möss, lämnade DA13 för jag tyckte den var skit, kör med mionix naos 7000 som jag är rätt nöjd med för tillfället, dock slets padsen ut jääävligt fort på min 9HD musmatta så är inte nöjd med den delen. Asus vet jag har gjort riktig skit som kringutrustning, har deras asus rog swift skärm och den är jag riktigt nöjd med. Skäms över att de sätter rog märket på kringutrustning dock. Funderar på som nästa mus Roccat XTD optical när den kommer i stutet på månaden, får se ifall den är något att ha. Skall kolla in Ducky och filco som jag inte hört mycket om.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

De flesta, mig inkluderad, tycker nog att QPad/Func är bättre än Razer...

Jag håller med dig till 100%.
Razer är ett riktigt budget märke.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla, Qpad och absolut Func är riktiga skitmärken som inriktar sig på att lura gamers. Func har fått otroligt mycket kritik för sin bristande kvalité!

Att du ens kan skriva så på ett Razer tgb.. Att du också skriver "Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla," gör det hela bara så jäkla roligt! HAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Att du ens kan skriva så på ett Razer tgb.. Att du också skriver "Jag hoppas innerligen med hela mitt hjärta att du skämtar med mig nu? Sluta trolla," gör det hela bara så jäkla roligt! HAHA

Så du tycker func faktiskt håller bra kvalité? lol. Har du känt på en Qpad. Jag tycker razer är skit också! Men Black Widow 13 är faktiskt det enda som razer gjort bra någonsin.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kitz:

det är ett rebrandat skitbord så tvekar jag starkt på.

Min polare hade razer black widow ultimate eller vad det heter, kostade 1400 men det var ju skräp :/ Riktigt äckligt att skriva på och konstig layout. TKL ska det va!

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Så du tycker func faktiskt håller bra kvalité? lol. Har du känt på en Qpad. Jag tycker razer är skit också! Men Black Widow 13 är faktiskt det enda som razer gjort bra någonsin.

Det enda jag haft från func är en musmatta så kan inte uttala mig om det.
Ägt qpad tgb och mus dock tycker jag cooler master och corsairs tgb håller högre kvalitet. Razer ligger dock under steelseries på min lista.
Av dom jag provat:
Cm storm tkl
Corsair k90
Qpad mk80 eller om det var 85
Steelseries 7g

Ducky och filco ligger utanför min prisklass tyvärr
Razer skulle jag aldrig betala för.

Permalänk
Medlem

Låt killen tycka sitt blackwidow skräp är bra.
Razer har samma dåliga OEM som qpad dessutom.

Att lägga 1300 på ett Blackwidow är det dummaste man kan göra när andra mekaniska som ducky ligger i den prisklassen som utklassar BW så löjligt hårt så det är komiskt.
Och om man köper ett BW14 (som killen har i sign) kan man verkligen säga att man är lost.

Komiskt hur lite koll folk faktiskt har, dom tycker bara deras egen produkt är bäst i världen utan att veta ett skvatt <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Låt killen tycka sitt blackwidow skräp är bra.
Razer har samma dåliga OEM som qpad dessutom.

Att lägga 1300 på ett Blackwidow är det dummaste man kan göra när andra mekaniska som ducky ligger i den prisklassen som utklassar BW så löjligt hårt så det är komiskt.
Och om man köper ett BW14 (som killen har i sign) kan man verkligen säga att man är lost.

Komiskt hur lite koll folk faktiskt har, dom tycker bara deras egen produkt är bäst i världen utan att veta ett skvatt <3

Det är alltid så. Det folk har, det är bäst. Jag menar, man kan ju inte visa att man har köpt "fel" produkt!

Permalänk

Så, mellan de arga hatiska inläggen så är det fortfarande att anse som prisvärt? Får hem sakerna imorgon och ska testa, annars skickar jag tillbaka bara

Visa signatur

Komponenter.