Val av Grafikort för 5760x1080 upplösning

Permalänk
Medlem

Val av Grafikort för 5760x1080 upplösning

Hej! på väg att beställa en ny dator men har beslutsångest över vilka grafikkort jag ska välja.

Står mellan 2 st EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked eller 2 st ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCuII OC

Säger bara hjälp!

Permalänk
Medlem

4GB eller mer helt klart i den upplösningen

Permalänk
Medlem

Bästa är ju att jag eventuelt har råd med 3st R9 290x om jag väljer det istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericr_85:

Bästa är ju att jag eventuelt har råd med 3st R9 290x om jag väljer det istället

http://www.sweclockers.com/nyhet/19114-gigabyte-geforce-gtx-8...

Skulle vänta en månad eller två och se hur det ser ut om du ändå lägger ut den summan.

Saker som kommer slutet 2014/början 2015.

- Intel Haswell-E (Mitten på September) ska vara stor prestandaökning
- Nvidia Geforce 800 serie Maxwell. (September)
- DDR4 Ram Minne (September/Oktober)
- Nya Moderkort och ny sockel (September/Oktober)
- Direct X 12 till julhandeln 2014 (Nya Nvidia GTX 880serien stödjer Dx12
- Många företag som släpper nextgen SSD till hösten

Permalänk
Medlem

2-3st r9 290 i dagsläget

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Skulle själv valt 2st 290 pga prestandan, skalningen i crossfire, prislappen samt videominnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Skulle själv valt 2st 290 pga prestandan, skalningen i crossfire, prislappen samt videominnet

Håller med här. X:et är inte värt det.
2xr9 290 = 7k
2xr9 290X = 10k

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair RM850X ATX 3.1 850W| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

2 St 290 är det mest prisvärda och har väldigt bra prestanda för priset.
Om du köper två stycken 290 så ska du köpa två stycken med eftermarknads kylare helst med Sapphire Tri-X kylare. Då det är den bästa kylaren för R9 290 serien.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2420786
Lycka till!

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Gröna laget, och vänta på GTX800 serien så ska du få valuta för pengarna.
ATI kommer ALLTID vara billigare än Nvidia.
Man får välja team helt enkelt. Men som jag ofta skriver har jag haft felfria erfaranheter med Nvidia korten av senare serie, så min röst ligger på Nvidia, och ett tålamod mot 2014 Q4.

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Puvve:

Gröna laget, och vänta på GTX800 serien så ska du få valuta för pengarna.
ATI kommer ALLTID vara billigare än Nvidia.
Man får välja team helt enkelt. Men som jag ofta skriver har jag haft felfria erfaranheter med Nvidia korten av senare serie, så min röst ligger på Nvidia, och ett tålamod mot 2014 Q4.

Då du inte kan köpa ATi längre ser jag det ganska meningslöst att ens titta åt dem.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ericr_85:

Hej! på väg att beställa en ny dator men har beslutsångest över vilka grafikkort jag ska välja.

Står mellan 2 st EVGA GeForce GTX 780 Ti 3GB Superclocked eller 2 st ASUS Radeon R9 290X 4GB DirectCuII OC

Säger bara hjälp!

Vänta tills nvidias 800-serie kommit, gör ny bedömning av läget då. Det är bara dumt att köpa så här nära releasen av en ny serie kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Då du inte kan köpa ATi längre ser jag det ganska meningslöst att ens titta åt dem.

Vet inte om du är ironisk över mitt yttrande, men jag har valt Nvidia.
Jag har ALLTID stöttat ATI för deras snabba kort och den biten, men den i slutändan har jag alltid varit missnöjd med någonting, om det är fläkten eller om det är utseendet eller mjukvara, alltid någonting.
Jag hade 2 St HD5850 Extreme från Sapphire, gick kanon förutom en del mjukvaramissar i.o.m Crossfire.
Bytte till ett ASUS DCUII HD7970, gick kanon ett tag, men även där problem med mjukvara.

Uppgraderade någorlunda till ett GTX770 MSI TwinFrozr istället, och har inte haft en enda konflikt med någonting överhuvudtaget sedan ett år nu.

Men tillbaka till TC:

Vänta på 800 Serien från Nvidia, det blir billigare med Nvidia, samt att ATI vill konkurera, så då blir även de korten billigare.

Mvh

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Puvve:

Vet inte om du är ironisk över mitt yttrande, men jag har valt Nvidia.
Jag har ALLTID stöttat ATI för deras snabba kort och den biten, men den i slutändan har jag alltid varit missnöjd med någonting, om det är fläkten eller om det är utseendet eller mjukvara, alltid någonting.
Jag hade 2 St HD5850 Extreme från Sapphire, gick kanon förutom en del mjukvaramissar i.o.m Crossfire.
Bytte till ett ASUS DCUII HD7970, gick kanon ett tag, men även där problem med mjukvara.

Uppgraderade någorlunda till ett GTX770 MSI TwinFrozr istället, och har inte haft en enda konflikt med någonting överhuvudtaget sedan ett år nu.

Men tillbaka till TC:

Vänta på 800 Serien från Nvidia, det blir billigare med Nvidia, samt att ATI vill konkurera, så då blir även de korten billigare.

Mvh

AMD heter de numera efter 5+ år så borde det vara allmängods? Men även jag säger att vänta tills efter släppet av de nya Geforcekorten.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)