Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

Ibland händer ingenting, men har kört 1,5h nu och det droppade hela tiden..
-naturligtvis bara skit dock..

Visa signatur

Sarkoth for prez.

Permalänk

Hittade äntligen en välrollad FotF. Kommer att spara den till 2.1 och använda ramaladnis gift. Frågan är om man ska rolla damage eller crd ist för attack speed?

Permalänk
Skrivet av Bacontree:

http://i.imgur.com/idB7DHA.png

Hittade äntligen en välrollad FotF. Kommer att spara den till 2.1 och använda ramaladnis gift. Frågan är om man ska rolla damage eller crd ist för attack speed?

Är det inte bättre att rolla as% --> Socket? Har tappat koll på vad som är bäst atm men har fått för mig att det är så?

Permalänk
Skrivet av dagonhite:

Är det inte bättre att rolla as% --> Socket? Har tappat koll på vad som är bäst atm men har fått för mig att det är så?

Normalt sett så är det så men det blir annorlunda när 2.1 patchen kommer. Det kommer ett nytt item vid namn Ramaladni's Gift som man kan använda för att lägga till en socket på vapen.

Permalänk
Skrivet av Bacontree:

Normalt sett så är det så men det blir annorlunda när 2.1 patchen kommer. Det kommer ett nytt item vid namn Ramaladni's Gift som man kan använda för att lägga till en socket på vapen.

Ah, se på fan!

Borde nog theorycrafta lite innan laddern startar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

http://i.imgur.com/idB7DHA.png

Jag hade kört på CRD istället för AS, så skönt att kunna ta något annat på ring tex, kan ju ge bra mycket mer totalskada än Attackspeed.

/Erik

Permalänk
Skrivet av The Door:

Jag hade kört på CRD istället för AS, så skönt att kunna ta något annat på ring tex, kan ju ge bra mycket mer totalskada än Attackspeed.

/Erik

Jo det lutar åt det. Kan jag få 10% CDR och ha permanent champion så väger det upp att damagen inte är maxrollad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av __Marcus:

Ibland händer ingenting, men har kört 1,5h nu och det droppade hela tiden..
-naturligtvis bara skit dock..
http://www.ladda-upp.se/files/2014/b112620.png

Nice! Mara´s Kaleidoscope, bra roll?

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Nice! Mara´s Kaleidoscope, bra roll?

Det är inte Mara's

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tesked:

Det är inte Mara's

Nej juste, den är ju grön. My bad

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk

Titta va kul!

Blir en reroll på dmg tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Blir en reroll på dmg tror jag

Tror det vore bättre att rolla socket->CDR.

Permalänk

Dagens bästa.

Permalänk

Hittade så äntligen en Darklight. Vart tvungen att rolla om dmg till socket, toughness hamnade annars för lågt. Så det blir nog att behålla baleful remnant tills jag hittar en sköld med +toughness, 7+ cdr och crit chance.

Inga krav alls. Eller hitta ett chest till akkarat så jag kan köra leorics crown istället för akkarat hjälmen...

Med Baleful Remnant har jag 48% cdr så 24s cooldown på champion, om då Leorics crown dubblar effekten av juveler i 2.1 så kan man rolla bort det till förmån för annat på några delar. Nuvarande sköld ger bonus på 2-h vapen men utan den så hamnar jag ändå på 51% cdr med Fervor och Darklight.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk

Hittade ett Raekors Heart. Ska väl rollla om armor sedan, just nu har jag bara tre av fyra delar jag behöver. Borde gå att få ihop med IKs tre delar också. RoRG är ju op...

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Första leg som droppade igår kväll gjorde resten av kvällen ganska meh. Men sjukt glad vart ja!

Permalänk
Medlem

62 legendarys idag. Hittat en Thunderfury samt några delar i Firebirds så Torment 6 känns löjligt lätt.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/NaxoS-2580/hero/8430004

Permalänk
Medlem

Lite dött i tråden, fått en del riktigt rare. Tyvärr använder man inte nån av de.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

http://eu.battle.net/d3/en/profile/relive-2822/hero/47401822

I seasons på 43 h timmar spelande, tog 22 h innan jag började spela T6.

Permalänk
Medlem

Har letat efter ett ok 1h vapen ett tag och nu droppade en ok wildwood

Så blir väl att hoppas att en Ramadamadingdong gift droppar någon gång framöver så jag kan rulla om Vit till IAS och sätta dit en socket.

Använder för närvarande

men vill gärna byta till 1h+source så får väl se om en bättre 1h droppar innan eller efter en gift.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

3 delar Raekors och RoRG droppade på 3 timmar i season.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fifan bästa grej jag hittat nånsin med riktigt bra roll me, bara lyckas hitta en Ramaladni till den.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Fifan bästa grej jag hittat nånsin med riktigt bra roll me, bara lyckas hitta en Ramaladni till den.

[IMG]http://i.imgur.com/81fecfb.jpg['IMG]

Fysatan, jag drägglar... ge MIG!

Vad låg dpsen på innan du rolla om?

Droppar ju förfan aldrig!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Dennisen:

http://i.imgur.com/81fecfb.jpg

S-J-U-K!

Permalänk
Medlem

är det nån barb härinne som kör 2 hands vapen? dom är ju värdelösa, aldrig att jag byter ut min uber thunderfury och odyns son dom äger ju vilken satans 2 handsvapen som finns..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är det nån barb härinne som kör 2 hands vapen? dom är ju värdelösa, aldrig att jag byter ut min uber thunderfury och odyns son dom äger ju vilken satans 2 handsvapen som finns..

Eftersom 2 Hand är bäst för barb, och lighting suger sen Shard of Hate nerfen i jämförelse så antar jag dem flesta kör med 2 hand.

Permalänk
Medlem

Det var 6% dmg på den, ångrar lite att ja inte rulla om atk speed till CDR men lär va mer skada nu ändå.

2hand är överlägset bättre för quake barb så denna kommer smälta ALLT hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

furnace/maximus äger sönder allt 1hand

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Sjukt fick en till blir kanske fixa socket på den sålänge får ju alldrig ramaladni.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bästa vapnet till min barb Dock så är Poison dmg lite tråkigt men men..