Vad var ditt bästa drop idag? [Diablo III]

Permalänk
Medlem

area damage är överskattat hade bytt den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Är det värt att byta ut till den nya shouldern jag hittar. tappar lite area dmg... vad tycker ni?
http://i62.tinypic.com/15y9gu9.png

hm, du menar att du tappar cooldown, ja det är lite synd. Jag skulle haft med mig båda, så kan du byta beroende på hur mycket survivability du behöver .

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Skrivet av MartinP74:

Nu ska det bara hittas två delar till från Thorns of the Invoker setet. Demon's Restraint har jag redan craftat två av. Till Crusadern såklart.

Hittade i dag en Tal-Rasha hjälm till wizarden. Böt karaktär till nästa rift. Fick en del Thorns of the invoker och gamblade till mig en bit till samt handskarna till Akkhan setet. Både rifts och Kadala var snälla i dag minsann.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Medlem

Fick Immortal King belt som drop idag, efter över 5000 blood shards spenderade hos kadala...

Visa signatur

Intel Core i5-4670K 4,5Ghz@1.26v - Corsair H100i@Low Fan Speed - Asus Z87-A - EVGA GTX 780 Ti - Intel SSD 240Gb - 16Gb Corsair Vengeance 1600Mhz - Fractal Design R4 - Corsair TX650W Modulär - BenQ XL2420T 120Hz, Primär Skärm - Asus H223HQ, Sidoskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trenixen:

Fick Immortal King belt som drop idag, efter över 5000 blood shards spenderade hos kadala...

har spenderat över 20k shards och varken ett king-bälte eller ett witching hour....

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Fått dessa tre som bästa drop idag.

Visa signatur

Intel i5 14400F - 32GB DDR4 3200Mhz - 3TB M.2 - GeForce RTX 5060 Shadow 2X OC - Win 11 | Nothing Phone (3a)

Permalänk

Mycket nöjd över denna.

Permalänk

Småtrevlig

Permalänk
Avstängd

En av ytterst få gånger man får något välrullat

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Satan vilken rullning

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Förvisso craftad, men nästan perfekt:

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

jag fattar inte det sista all damage is split ? vadå split med wearers.. låter konstigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag fattar inte det sista all damage is split ? vadå split med wearers.. låter konstigt...

Använder man den med den unika enchantress token som gör henne odödlig så är det en oslagbar combo på högre torment levels oklart om det är en bugg eller inte för tillfället ...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skadan delas upp mellan dig och andra som har samma ring. Rätt nice i vissa situationer att ha en sån på sig själv och en på sin follower, som också har en av de där legendary tokensen som ger "Follower cannot die". Ger i princip dubbel effektiv hp, med en brasklapp om att followers inte alltid har super-AI och gärna springer in mitt i smeten och drar på sig skada

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

[...] med en brasklapp om att followers inte alltid har super-AI och gärna springer in mitt i smeten och drar på sig skada

...vilket är fullkomligt irrellevant om man har en "Cannot die-token", då dessa gör att followern inte tar skada alls. Men har man inte en sådan, ja då är brasklappen på sin plats.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 96 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Skada delas mellan de som bär en Unity-ring. Har man två kan man sätta en på sin follower så delar man skadan med den, som nämnt ovan.
Skada delas också mellan andra i partyt om dom har ringen, vilken kan vara bra, eller dumt..

Permalänk
Medlem

Rätt nice roll på natalyapickan, får väl se om man orkar rerolla damagestaten lite mer och få den bättre:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Skada delas mellan de som bär en Unity-ring. Har man två kan man sätta en på sin follower så delar man skadan med den, som nämnt ovan.
Skada delas också mellan andra i partyt om dom har ringen, vilken kan vara bra, eller dumt..

Men även om inte followern tar skada så borde ju du ta hälfen av skadan som denne skulle tagit. Du har ju ingen "Cannot die" token. Har ni testat och är säkra på detta?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Därför du pangade på hårt igår!

Skrivet av kaput:

Rätt nice roll på natalyapickan, får väl se om man orkar rerolla damagestaten lite mer och få den bättre:

http://i.imgur.com/ZcylFVn.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Men även om inte followern tar skada så borde ju du ta hälfen av skadan som denne skulle tagit. Du har ju ingen "Cannot die" token. Har ni testat och är säkra på detta?

Man lever längre och lättare ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av hezzel:

Därför du pangade på hårt igår!

Den är inte så mycket vassare än den gamla ändå

Visste inte att du hängde här förresten

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Använder man den med den unika enchantress token som gör henne odödlig så är det en oslagbar combo på högre torment levels oklart om det är en bugg eller inte för tillfället ...

Är inte en bugg eller exploit är confirmed av blizzard.

Var antagligen en bugg som de inte orkade fixa dock x=

Permalänk
Medlem

Rätt ok roll

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Hittade en Baleful Remnant i dag, men vet inte om jag ska byta ut min Mortal Drama ännu, är bara på 30% CDR så har ca 2/3 av tiden utan champion aktiv.

Visa signatur

Havn 420 Vit - Gigabyte B860 Ice - Intel Ultra 5 245KF - Corsair Titan 360 vit - Gigabyte Aorus 5080 Master Ice - Corsair 32GB Dominator Titanium 6000MHz DDR5 Vit - Samsung 980 Pro 1 TB - Asus TUF Gaming 1000W

Permalänk
Skrivet av MartinP74:

Hittade en Baleful Remnant i dag, men vet inte om jag ska byta ut min Mortal Drama ännu, är bara på 30% CDR så har ca 2/3 av tiden utan champion aktiv.
http://i103.photobucket.com/albums/m125/miphone1/balefulremna...

Fuin! Är lite nyfiken på den där jag med, vore kul att se kartan full med avatarer när man är i champion mode.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller har det börjat droppa mkt set items nu? fick bara igår 4 stycken firebird drops... Två handskar, shoulders samt head... hmmm?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Är det bara jag eller har det börjat droppa mkt set items nu? fick bara igår 4 stycken firebird drops... Två handskar, shoulders samt head... hmmm?

Dropraten för alla set ökades i senaste patchen, så det är inte bara du

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gympatrosan:

Dropraten för alla set ökades i senaste patchen, så det är inte bara du

yes jag vet, men fick fan inga drops alls, började lira igen efter paus igen för två dagar sedan...Nu får jag drops hela tiden, aja jag klagar inte

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oneone:

yes jag vet, men fick fan inga drops alls, började lira igen efter paus igen för två dagar sedan...Nu får jag drops hela tiden, aja jag klagar inte

Fick också många setdelar igår. Har också haft det småtrögt tidigare men igår så regnade det akkhandelar.

Permalänk
Medlem

Jag får lika lite sets som innan, typ aldrig jag känner mig cursed