Sätt att efter omstart starta program som var igång innan omstart?

Permalänk
Medlem

Sätt att efter omstart starta program som var igång innan omstart?

Finns det någon sätt?(så att alla programmen startar automatiskt..)

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssen:

Finns det någon sätt?(så att alla programmen startar automatiskt..)

Om jag förstår dig rätt så låter det som att du vill använda det s.k. strömsparläget, även känt som "sleepmode" där datorn direkt återupptar från där du senast slutade likt en laptop gör. (Detta drar dock lite mer ström men tror inte det är någon jätte stor skillnad).

Annars gällande redigering av uppstartsprogram har du "msconfig" på Windows, vilket jag antar att du använder.
Search and you shall find!

Visa signatur

ASUS Maximus IX Hero + i7-7700K | Corsair Hydro H100i v2
Corsair PowerSupply AX760W 80 PLUS Platinum | Corsair Carbide 400C
Corsair Vengeance LPX Black 16 GB (2x8GB) / 3200 Mhz / DDR4 / CL16
Samsung SSD 850 EVO - 500 GB
EVGA Geforce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem

Viloläge? Dumpar minnet till hårddisken och stänger av datorn helt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Antar att du menar efter en normal "omstart" blir ju även samma vid "uppstart" med detta knep

Själv autostartar jag en massa program vid uppstart webbläsare epostprogram mm

Jag skapade en mapp under c:\windows\scripts\

I denna mapp skapade jag ett antal .bat filer med länkar till alla program i 8.3 format:

start c:\progra~2\internet\netmeter\netmeter.exe
start c:\progra~2\system~1\speedfan\speedfan.exe
start c:\progra~2\system~1\winsize2\winsize2.exe

Med tex programmet dosname får du dina sökvägar enkelt i 8.3 format sen sparar du bat filen
och laddar hem r2 startupdelayer så lägger du till bat filen där och kan även fördröja uppstarten något
jag gjorde det i ca 10sec

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Inaktiv

Det lättaste är att göra en genväg av startfilen till programet och sedan lägga genvägen i mappen Autostart.
Då startar det programmet automatiskt när windows startar.

Permalänk
Medlem

som @Decimal säger så gör bara en genväg till programmet du vill autostarta och lägg den i %appdata%\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ok,lade genvägar i autostart och det funkar,tackar för svar..

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays