Är denna bra som skoldator? (Endast för arbeten med skolan)

Permalänk
Medlem

Är denna bra som skoldator? (Endast för arbeten med skolan)

Tjena, jag har precis börjat högskolan och undrar om denna är bra för enbart skolarbete.. (med officesuite 7 på)

http://www.dustinhome.se/product/5010789179/lenovo-a10-arm-1-...

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Tjena, jag har precis börjat högskolan och undrar om denna är bra för enbart skolarbete.. (med officesuite 7 på)

http://www.dustinhome.se/product/5010789179/lenovo-a10-arm-1-...

Jag skulle säga nej.
Skärmen är i min mening alldeles för liten för att kunna användas som seriös office maskin. Även tangentbordet är nog på gränsen, för att inte tala om prestandan. Kan knappast vara något att hänga i granen. Dessutom kör den Android, inte att rekommendera för skolarbeten.

Är den endast för att ha på lektioner eller även hemma?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

Nja skulle kolla på en Asus transformer T200 istället

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Tjena, jag har precis börjat högskolan och undrar om denna är bra för enbart skolarbete.. (med officesuite 7 på)

http://www.dustinhome.se/product/5010789179/lenovo-a10-arm-1-...

Skulle också vilja säga att den inte är något och ha. Prestandan är helt kass även för bara skolarbete, gå upp några tusen för att få något som duger.

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag inte söker efter något för några tusen.. vill ha något så billigt som möjligt för ENDAST skriva ner office arbeten på.. en dator som man kan skriva text och spara texten helt enkelt

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Problemet är att jag inte söker efter något för några tusen.. vill ha något så billigt som möjligt för ENDAST skriva ner office arbeten på.. en dator som man kan skriva text och spara texten helt enkelt

Funkar helt ok till de ändamålet, dock kommer den vara seg som sirap efter ett tags användning. Skulle kollat på begagnat istället

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Allt med en modern smartphones prestanda och uppåt klarar väl av att du matar in text i den.
Det folk försöker säga att det kommer inte vara KUL att mata in text i den du länkade. Och det blir antagligen inte speciellt behagligt att arbeta med texten på den datorn.
Skärmen är liten och lågupplöst, tangentbordet känns antagligen plottrigt med alla tangenter på så liten yta. Skriveffektiviteten blir säkert lidande p.g.a. det senare.
Men visst, att dra runt ett ordbehandlingsprogram ska den väl klara av.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero Cool:

Allt med en modern smartphones prestanda och uppåt klarar väl av att du matar in text i den.
Det folk försöker säga att det kommer inte vara KUL att mata in text i den du länkade. Och det blir antagligen inte speciellt behagligt att arbeta med texten på den datorn.
Skärmen är liten och lågupplöst, tangentbordet känns antagligen plottrigt med alla tangenter på så liten yta. Skriveffektiviteten blir säkert lidande p.g.a. det senare.
Men visst, att dra runt ett ordbehandlingsprogram ska den väl klara av.

Jag är en 22 årig man som har händer som får plats i ett pringles rör, mina händer är extremt små så tanigentbords vis så kommer det nog inte vara några problem.

jag har suttit på min 3,4 tums Xperia Tipo och gjort skolarbeten innan... så detta är ju en stoooor förändring.

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Jag är en 22 årig man som har händer som får plats i ett pringles rör, mina händer är extremt små så tanigentbords vis så kommer det nog inte vara några problem.

jag har suttit på min 3,4 tums Xperia Tipo och gjort skolarbeten innan... så detta är ju en stoooor förändring.

Vad ska du studera? Är du säker på att du bara kommer skriva dokument? Det blir jobbigt om någon kurs kräver att ni har tillgång till en Windows dator!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Jag är en 22 årig man som har händer som får plats i ett pringles rör, mina händer är extremt små så tanigentbords vis så kommer det nog inte vara några problem.

jag har suttit på min 3,4 tums Xperia Tipo och gjort skolarbeten innan... så detta är ju en stoooor förändring.

Du ville veta våran åsikt, här har du den! Sedan om du vill ta åt dig eller inte är en annan sak...

Jag skulle hellre rekommendera en Chromebook. Finns nya för under 3000kr, eller så skaffar du dig en begagnad för 1500kr.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

http://www.blocket.se/alvsborg/Samsung_Chromebook_11_6__55345...

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Jag är en 22 årig man som har händer som får plats i ett pringles rör, mina händer är extremt små så tanigentbords vis så kommer det nog inte vara några problem.

jag har suttit på min 3,4 tums Xperia Tipo och gjort skolarbeten innan... så detta är ju en stoooor förändring.

Jo visst, men farfar som bytte upp sig från en Pentium 2 till en begagnad Pentium 4 förra året fick också en stor förändring, även om P4an är skit med dagens mått mätt.
Inte en sann historia, men du förstår vad jag menar?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

Problemet är att jag inte söker efter något för några tusen.. vill ha något så billigt som möjligt för ENDAST skriva ner office arbeten på.. en dator som man kan skriva text och spara texten helt enkelt

Två av mina vänner har varsin Asus T100, den duger till office och surf. Lite plastig, men lång batteritid. betydligt bättre batteritid än min Surface Pro.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2279495

Hoppas den inte är för dyr om du finner den intressant.

Mvh.