Permalänk
Medlem

Vilken ssd?

Tjena jag hade tänkt att köpa en ssd men vilken är bäst just nu vill ha en 240 gb som windows lagras på vilken rekommenderar du?

Permalänk
Medlem

Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB

Sedan finns ju PNY Optima 2.5" SATA III MLC SSD 240GB, men jag vet inte så mycket om den. Ska kolla upp lite närmare.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ingen kingston eller vad dom heter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_3:

Ingen kingston eller vad dom heter?

Kingston V300 är det värsta skräpet du kan hitta. Håll dig borta!

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

haha okej

Permalänk
Medlem

Mx100 är bra grejer för det priset

Angående kingston v300
http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/nya-kingston-v30...

Visa signatur

Intel i5 13600K- RTX 3060 - 32 GB Corsair Vengeance 3000 MHz DDR4

Permalänk
Medlem

Samsung 840 EVO Basic. Verkar vara bäst valuta för pengarna. Beställde själv en för ett par timmar sedan då jag lessnat på min 120gb som är långt ifrån tillräckligt ^^.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Jag kollade upp PNYn närmare och den presterar dugligt för priset. DOCK verkar PNY bygga med lite olika kontrollers som de vill, vissa får SF, vissa får SMI. Det hela verkar lite underligt, så jag skulle nog hålla mig borta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Tack alla för er hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin_3:

Ingen kingston eller vad dom heter?

Tyvärr har alla moderna Kingston SSD blivit skräp. Den enda hyfsat vettiga är väl deras stengamla HyperX (inte Fury). Men den överspeglas av typ alla vettiga moderna diskar idag i allt utom ev flashminnescellernas tålighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Samsung 840 EVO Basic. Verkar vara bäst valuta för pengarna. Beställde själv en för ett par timmar sedan då jag lessnat på min 120gb som är långt ifrån tillräckligt ^^.

Tjena, blev du nöjd med den? Inga problem med att den är seg som en del säger?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Tjena, blev du nöjd med den? Inga problem med att den är seg som en del säger?

Utan att kört benchmarks m.m. är jag nöjd antar jag. Den gör varken mer eller mindre än jag förväntat mig då jag har en SSD sedan innan. För priset är jag dock väldigt nöjd!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Bytte från en V300 120 GB till Samsung Evo 840 250 GB för några dagar sen och mellan de två är det natt och dag i skillnad, jag fick tyvärr den "moderna" versionen av V300 som har kassa minnen. Nu känns det verkligen som en brutal skillnad mot en vanlig HDD!

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.