Permalänk
Medlem

Node 804 "Gröna faran"

Hej!

Har lagt märke till att det inte verkar finnas så många gallerier med byggen i detta chassi så nu när jag bytt ut chassi-fläktarna tänkte jag att detta kunde vara en bra tid att ta lite bilder samt berätta lite om "bygget" och vad jag vill med det i framtiden. Men först! Le spec:

Chassi: Fractal Design Node 804
Moderkort: Gigabyte G1.Sniper M5 - Micro ATX / Z87
CPU: Intel Core i7-4770K @ 3,5 gHz (3,9 gHz boost)
GPU: Gigabyte GeForce GTX 760 4GB OC (BASE: 1085MHz / BOOST: 1267 MHz)
RAM: Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB
SSD: Intel 730 Series SSD 240GB
HDD: WD Caviar Green 1,5TB
PSU: Fractal Design Tesla 650W PSU

Kylning:
CPU: Cooler Master Nepton 140XL
Chassi: 5 st. Corsair SP120 Green LED 120mm

Bucket list:
- Nytt nätagg. då man vid OC i load märker att strömmen inte riktigt räcker till. Då det är några år gammalt och inte har någon 80+ certifiering tror jag att jag inte riktigt har alla 650W som utannonseras Dessutom föredrar jag modulärt ur cable management synpunkt.

- Då HDD:n är några år bör även den bytas snart och jag funderar på att köpa två mindre och ha dem i RAID-0, alternativt sätta upp en NAS, är lite kluven...

- Nytt grafikkort när Nvidia 900-serien släpps, gärna med referenskylare som har grön LED

- Övervägen gröna sleevade kablar men vet inte hur mycket av detta som faktiskt kommer att synas tillräckligt för att motivera priset

- På vääääldigt lång sikt vore det kul att bygga ett komplett vattenkylt system mest för byggandets skull

Node 804 "Gröna faran"

Permalänk
Medlem

Lever lådan om mycket med så många fläktar ?

Visa signatur

Chassi : NZXT H440W | CPU : I7 4770k @ 3,5Ghz | GPU : EVGA 780 sc Acx | PSU : Evga 750W Gold | MOBO : MSI Z97M-Gaming | RAM : 16GB 1600mhz Corsair Vengeance | HDD Samsung 830 128gig - Samsung 840 250gig | Egenkomponerad kylning av Ek och Black ice | Benq XL 2420T

Permalänk

Also known as ''The Hulk''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miinan:

Lever lådan om mycket med så många fläktar ?

Ptjaa allt är väl relativt men jag tycker inte den låter allt för mycket

Permalänk
Medlem

FYI, har köpt nytt chassi. Bitfenix Aegis, uppdaterar tråden om ett par dagar när jag fotat