Ersättningskablar till Shure SE215

Permalänk
Medlem

Ersättningskablar till Shure SE215

För cirkus ett och ett halvt år sedan köpte jag ett par Shure SE215 med att man kunde byta ut kablarna i baktanken - dom jag brukade köpa gick ju sönder efter ett år så man kanske t.om. går plus på det. Dum som jag var kollade jag inte upp vad ersättningskablarna och nu när dom väl börjar glappa så ser jag att dom kostar ~500kr att inhandla.

EAC64BK eller EAC64CL är reservdelsnamnet och jag kan verkligen inte hitta några som kostar mindre än detta. Det verkar ju helt absurt att hela hörlurarna ska kosta blotta 300kr mer än vad kabeln kostar. Jag har kollat på 4sound, Ebay och Amazon men inte funnit någonting bättre. Är det bara min google-foo som är svag eller har jag satt mig själv i klistret?

Permalänk
Medlem

För att svara på min egen fråga: Om det var för att hörlurarna i sig gick sönder eller om det räckt med kablarna vet jag inte. Men Shure ersatte hörlurarna på garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovanion:

För att svara på min egen fråga: Om det var för att hörlurarna i sig gick sönder eller om det räckt med kablarna vet jag inte. Men Shure ersatte hörlurarna på garanti.

Studsar in här och ställer frågan: Hur kom du i kontakt med Shure och hur såg processen ut? Registrerade du din produkt vid inköp för att få ta del av ev. garantier?

Min vänstra lur gav upp igårkväll, efter mycket försiktigt bruk sett till hur man vanligtis hanterar ett par lurar - alltid snyggt ihopsnurrade i den medföljande lilla väskan.

Jag tänkte kila bort till 4Sound här i Malmö och se om de hade en ersättningskabel inne för att utesluta ev. problem med snäckan i sig.

Visa signatur

3570K (4.5) - H80i - 560ti DC2 - M5Gene - Tj08e - Samsung 256 Pro - 8gb Vengeance LP - HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av kraxxxe:

Studsar in här och ställer frågan: Hur kom du i kontakt med Shure och hur såg processen ut? Registrerade du din produkt vid inköp för att få ta del av ev. garantier?

Min vänstra lur gav upp igårkväll, efter mycket försiktigt bruk sett till hur man vanligtis hanterar ett par lurar - alltid snyggt ihopsnurrade i den medföljande lilla väskan.

Jag tänkte kila bort till 4Sound här i Malmö och se om de hade en ersättningskabel inne för att utesluta ev. problem med snäckan i sig.

Det började med att jag epostade shure: info@shure.de. Dom svarade i sin tur:
Hello,

in Sweden please contact our distribution center there for further assistance.
Please supply the purchasing info below to them. So they can check warranty possibility.

Luthmann
William Gibsons Väg 1
433 76 Jonsered

Tel: 0046-31-7427080
Fax: 0046-31-7427088
E-Mail: anders.lindstedt@luthmansmtts.se
Internet: www.luthmansmtts.se

Dom epostade jag sedan och berättade hur det låg till med lurarna.