Vilka appar är bra att ha (iphone 6 IOS8)

Permalänk
Medlem

Vilka appar är bra att ha (iphone 6 IOS8)

Då jag varit en androidbrukare i många år men nu övergett den båten och hoppat på en iphone så känner jag mig helt vilsen i appträsket..

Har letat upp de mest normala apparna som bankid, spotify etc. som jag även hade på androiden, finns det något annat som är bra att ha?

T.ex. nån bra nyhetsapp, fann det ganska svårt att hitta någon som kombinerade nyheter från olika medier.
Hittade heller ingen bra väckarklocka, då jag är svårväckt hade jag en med android-app som tvingade mig att lösa matteformler (+1 för varje snooze).

Spel/medial, Teman etc.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Shazam är galet praktiskt iaf. Bara att låta den "lyssna" på en låt som spelas på t ex radio eller TV så får du titel och artist etc direkt i appen

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Shazam är galet praktiskt iaf. Bara att låta den "lyssna" på en låt som spelas på t ex radio eller TV så får du titel och artist etc direkt i appen

Bra tips, hade trackID på androiden nu när du nämnde "igenkänning"

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Då jag varit en androidbrukare i många år men nu övergett den båten och hoppat på en iphone så känner jag mig helt vilsen i appträsket..

Har letat upp de mest normala apparna som bankid, spotify etc. som jag även hade på androiden, finns det något annat som är bra att ha?

T.ex. nån bra nyhetsapp, fann det ganska svårt att hitta någon som kombinerade nyheter från olika medier.
Hittade heller ingen bra väckarklocka, då jag är svårväckt hade jag en med android-app som tvingade mig att lösa matteformler (+1 för varje snooze).

Spel/medial, Teman etc.

Sorry för off-topic men vad heter appen med matteformler för snooze? Är själv väldigt svårväckt och skulle behöva en sådan app

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Medlem

Hitta min Iphone, Week View (grym kalenderapp, heter Veckoöversikt på svenska), Prisjakt, TextTV, Tågtavlan, Blocket, 1Password, Contacts kit, MyScript Calculator.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Spel/medial, Teman etc.

Inte för att vara sådan, men teman finns nog inte till ios

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Inte för att vara sådan, men teman finns nog inte till ios

Burn^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Sorry för off-topic men vad heter appen med matteformler för snooze? Är själv väldigt svårväckt och skulle behöva en sådan app

alarmclock/väckarklocka extreme tror jag den heter, en blå väckarklocka på bilden

Skrivet av MakeCoke:

Hitta min Iphone, Week View (grym kalenderapp, heter Veckoöversikt på svenska), Prisjakt, TextTV, Tågtavlan, Blocket, 1Password, Contacts kit, MyScript Calculator.

Hitta min iphone? Vad var det för nåt jag ställde in första starten om att man kunde se den om den vart stulen t.ex. - trodde detta var samma sak.

Ska kolla upp de andra, prisjakt och blocket hade jag redan

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Omni är en bra nyhetsapp som just kombinerar nyheter från andra källor.

Visa signatur

Pågående projekt: CPU: Ryzen 3100, MB: Asus Rog Strix B450-F Gaming, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB, GPU: lastgammalt Radeon R9 280X i väntan på bättre tider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Bra tips, hade trackID på androiden nu när du nämnde "igenkänning"

Finns även inbakat i Siri numera

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Medlem

Några som inte har nämnts ännu:

Due - om du är prokrastinerare som jag.
Cal - riktigt soft, sofistikerad kalenderapp med sköna bakgrundsbilder. Any.do-appen går hand i hand.
Skype for iOS, förstås, för att ringa och chatta.
Spotify, facebook, messenger, whatsapp, twitter, hangouts, snapchat faller också in under kategorin givna.
YouTube-appen (ja, den kommer inte med automatiskt längre..)

Tink - ansluter sig automatiskt till ditt bankkonto och kreditkort för översikt över din ekonomi, inköp osv.
Din banks egna app.
BankID-appen.
Swish-appen.
Duolingo - för språk.
Audioteka - för svenska ljudböcker, annars audible för engelska.
Dropbox.
Res i STHLM-appen, om du reser i Stockholm...
Google maps-appen.
TaxiSthlm eller motsvarande från ditt favorittaxibolag.
Uber-appen, om du är trött på vanlig taxi och bor i Stockholm och vill slippa betala (de har ditt kreditkort på lager och skickar räkning automatiskt).

Sleep Cycle, om du har svårt att gå upp på morgonen.
RunKeeper, för löprundan.
Heart Rate - för att mäta pulsen, bra verktyg för att se hur återhämtningen från träningen går. Är vilopulsen något eleverad på morgonen har man inte återhämtat sig tillräckligt väl ännu.

Dold text
Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Är jag dum i huvet eller finns det inget album / app för att kolla igenom bilder på ett smidigt sätt..?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Shazam är galet praktiskt iaf. Bara att låta den "lyssna" på en låt som spelas på t ex radio eller TV så får du titel och artist etc direkt i appen

Det där gör iofs Siri åt en numera. Behövs ingen app för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Är jag dum i huvet eller finns det inget album / app för att kolla igenom bilder på ett smidigt sätt..?

Jo det finns den inbyggda photoappen. Om du inte kan hitta den så starta kameran och tryck på bilden längst ner till vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Är jag dum i huvet eller finns det inget album / app för att kolla igenom bilder på ett smidigt sätt..?

Skrivet av ozo64:

Jo det finns den inbyggda photoappen. Om du inte kan hitta den så starta kameran och tryck på bilden längst ner till vänster.

Annars följer väll iPhoto med gratis om man har en nyare iphone? Har för mig de sa det förut.

http://support.apple.com/kb/HT5913

Ser ju nu att de tagit bort iPhoto i iOS 8 och ersatt det med vanliga photos...

Då ska du inte lyssna på mig längre

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Är jag dum i huvet eller finns det inget album / app för att kolla igenom bilder på ett smidigt sätt..?

Jag har en app som heter "Bilder" har funnits i alla mina Iphone´s 3GS, 4S och nuvarande 5S.

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av ozo64:

Det där gör iofs Siri åt en numera. Behövs ingen app för det.

Fast det funkar bara om du har telefonen på engelska va?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

SMHI, Yr, Eniro, BankID, Skype, RunKeeper, Hitta vänner, Shazam, Pages, Numbers, Mina fordon, SVT Play. Sen brukar de flesta bankerna ha smidiga appar.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.