windows 10 och bootcamp (funkar)

Permalänk
Medlem

windows 10 och bootcamp (funkar)

Någon som provat och sett ifall det funkar?

TÄnkte testa det på en 2014 macbook air men vill inte sabba nuvarande partition osv

Edit: Det funkar kalas tydligen!

Får se om man kan kräma ur lite batteritid från win 10 vilket annars är osx starka sida

Edit2: Verkar vara väldigt bra batteritid efter man slängt in bootcamp drivrutinerna samt trackpad++
Min hyffsat nya Macbook Air har fått nytt liv, osx i all ära men jag föredrar att man kan tweaka inställningar osv vilket är i stort sett obefintligt på apple enheter. Man kan ju undra varför jag skaffade en air då men det var pga den schyssta storleken, konstruktionen, vikten samt batteritiden.

Permalänk
Medlem

Bootcamp

Hur fick du trackpad att fungera? jag försökte istallera om bootcamp men inget händer...

Permalänk
Medlem

Den funkade utan bootcamp drivrutinerna men dock inte optimalt så det är nog något annat som e knas? Du har inte lyckats avaktivera trackpaden nånstans?

trackpad++ körde jag endast in för att förbättra den och få lite mer konfigurerings alternativ att välja emellan

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Jag har stora problem med min mbp mid 2012 att få bootcamp att ens gå igenom. Den installerar det fint på usbstickan och allt verkar bra men sen hamnar man på en mörkgrå skärm väldigt länge och vad som händer efter det vet jag inte, då jag trott att datorn hängt sig och sedan börjat om. Inte för att det lyckades bättre nästa gång men ändå.

Är det så det ska bli? Hur länge ska den stå i det läget?
Jag tycker att installatoinen borde gå ganska fort då jag ska installera windows på en ssd..

Mvh
Pelle

Permalänk
Medlem

Jag hade problem att ladda ner ison från microsoft sida med att filen avbröts helt plötsligt och således blev storleken på ison inte fullständig så dubbelkolla så att den är ok. Skapade du ditt bootbara installationsmedium via bootcamp också? Körde du på den senaste bootcamp versionen (5.1 var min har jag för mig)

Bootcamp programvaran som skapar usb installationsmediumet lägger även till drivrutiner som troligtvis behövs vid boot. Tog en jäkla tid att skapa själva usb installationsmediumet jämfört med andra verktyg men det funkade vilket några andra inte gjorde för mig

Permalänk

Funkade det här sa du? Jag sitter på min Macbook air ute på landet och är så sugen på att köra Civilization Beyond Earth, men vill inte punga ut 800:- för ett operativsystem för ett spel.

Om windows 10 funkar med Yosemite vore det guld! Just need verification so I don't mess up anything

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheComputerK9:

Funkade det här sa du? Jag sitter på min Macbook air ute på landet och är så sugen på att köra Civilization Beyond Earth, men vill inte punga ut 800:- för ett operativsystem för ett spel.

Om windows 10 funkar med Yosemite vore det guld! Just need verification so I don't mess up anything

När jag installerade windows 10 så fanns inte Yosemite så jag vet inte om det fortfarande fungerar men det borde det göra. Har ej uppgraderat till yosemite heller då jag inte har varit inne i osx sedan jag installerade win10 så jag kan inte svara på om det ställer till med nått problem i efterhand.

Prova och återkom så andra kan ta del av det

Permalänk

Tack för svar, får se när jag provar, sitter på en skitig lina här så går väldigt långsamt att ladda ner