Permalänk
Medlem

Förbannat snyggt block!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

That block and colour combo look sensational! XSPC should take note of it, and make reserve parts with different colours so others can customize their block to their build

/J

Thanks Justin!
They already do actually. You can buy the parts seperatly if you whant:)

Skrivet av DDemis:

Förbannat snyggt block!

Tack, blev nöjd själv också:)

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av MisterX:

Thanks Justin!
They already do actually. You can buy the parts seperatly if you whant:)

Tack, blev nöjd själv också:)

Snyggt även fast jag hatar cosmos chassit detaljerna drar upp det mycket!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Proffsmoddare

Tummen upp!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av trisse23:

Snyggt även fast jag hatar cosmos chassit detaljerna drar upp det mycket!

Skrivet av sack:

Tummen upp!

Tack så mycket!

Permalänk
Proffsmoddare

Fönster update!

Kan börja med att säga att detta var den klart omständigaste fönstermodden jag någonsin gjort. Cosmso II-dörren är väldigt tjock med ett tunt skal av aluminium och sedan flera lager plast. Men det var kul och jag blev nöjd med resultatet:)

Här har jag kapat ur alut och plasten. Lite filning och slipning kvarstår dock.

Insidan. Hemska limrester efter handtagen.

Här är aluminium delen jag kapade ur. Kommer använda den som mall när jag böjer plexit då den har rätt radie.

Pallade upp med lite distanser då plåten är så tunn.

Sedan vara det bara att värma och hålla tryck på plexit.

Och slutresultatet. Som vanligt direkt omöjligt att göra rent eller ta bra bilder på fönster:)

Tack till er som följer loggen! Vi syns snart i nästa update:)

Permalänk
Proffsmoddare

Ser riktigt bra ut, keep it up.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, kör hårt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Update!:)

Nu när allt är målat och klart har jag börjat skruva ihop grejerna. Så här ser bygget ut just nu.

Har borrat hål samt monterat fittings i lightboxen. Två stycken XSPC EX240 rads monterade nedre kammaren och en HW Labs SR1 480 i toppen.

Skruvarna på baksidan är till kabeldragningen senare med p-clips. Jag kommer att göra custom kablar till hela agget så fort min sleeve anländer:)

Ungefär så här tänkte jag ha pumparna. Det blir alltså 2 loopar, en för cpu/mb och en för gpu's.

Bygget ser väldigt svart ut för tillfället men nästa steg blir att sätta tillbaka alla vitmålade plastdetaljer runtom:) Tack för titten, syns snart i nästa update!

Permalänk
Medlem

Perfektion

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Ser grymt ut! Vilken sleeving ska du använda?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av C4B12:

Ser riktigt bra ut, keep it up.

Skrivet av ygd3n:

Ser bra ut, kör hårt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Cigge88:

Perfektion

Tack så mycket!

Skrivet av Luiyt:

Ser grymt ut! Vilken sleeving ska du använda?

Tack!
IceModz sponsrar så tänkte prova hans sleeve denna gången:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MisterX:

Tack så mycket!

Tack!
IceModz sponsrar så tänkte prova hans sleeve denna gången:)

Icemodz har riktigt bra sleeve (shakmods).. kolla in min bygglogg så ser du det jag sleevat, blev faktiskt riktigt bra resultat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser förjävla bra ut!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Proffsmoddare

Nice update man!

I have used Icemodz sleeving from Shakmods and can recommend it

/J

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av ygd3n:

Icemodz har riktigt bra sleeve (shakmods).. kolla in min bygglogg så ser du det jag sleevat, blev faktiskt riktigt bra resultat

Skrivet av boniz:

Ser förjävla bra ut!

Skrivet av MetallicAcid:

Nice update man!

I have used Icemodz sleeving from Shakmods and can recommend it

/J

Tack så mycket grabbar! Angående sleeven så blir det Icemodz expandable (inte shakmods, fanns inte rätt färger) Blir säkert bra det med:)

Permalänk
Proffsmoddare

Då var det dags igen! Nu är alla plastdetaljer på. Har även monterat frontplåten samt rören i fronten:)

Byggde en kabel till dessa LED slingor. Dom kommer att monteras i fronten för att lysa upp rören:)

Rören i fronten på plats, polerade och fina:) Här syns även LED slingorna från första bilden.

Det var allt för idag. Syns snart i nästa update:)

Permalänk

Jag kan tycka att hela baksidan skulle göra sig bra i koppar istället för svart. Hade man kunnat använda kopparplåt eller är det för ledande? Fast du kanske ha nått "point of no return" för att ändra på det?

Blir det radiatorer från XSPC med kopparflänsar samt bockade kopparrör mellan de vita kopplingarna?

Mycket trevligt bygge! Går jag nångång vatten så kommer temat bli vitt & koppar! ^^

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av StuntmanMike:

Jag kan tycka att hela baksidan skulle göra sig bra i koppar istället för svart. Hade man kunnat använda kopparplåt eller är det för ledande? Fast du kanske ha nått "point of no return" för att ändra på det?

Blir det radiatorer från XSPC med kopparflänsar samt bockade kopparrör mellan de vita kopplingarna?

Mycket trevligt bygge! Går jag nångång vatten så kommer temat bli vitt & koppar! ^^

Tack så mycket! Kul att du gillar bygget:)
Angående koppar så känner jag att man måste försöka hitta en balans mellan färgerna och inte vräka på med för mycket koppar;) Alla block kommer vara koppar, även minnena är kopparmålade. Sedan blir det såklart polerade kopparrör:)

Permalänk
Proffsmoddare

Nu har jag "rört ihop" moderkortet samt börjat lite smått med sleevingen:)

Fick prova ett gäng olika kombinationer av fittings innan denna koppling var möjlig.

Jag var tvungen att göra 8-pinnarn innan jag satt i moderkortet i chassit då kontakten inte går genom hålet när både moderkort och lightboxen är installerat. Sleevad med IceModz expandable sleeve.

Jag var rädd att kopparfärgen på minnena inte skulle matcha med den polerade kopparn. Men jag tycker det blev rätt najs faktiskt:)

Under tiden jag tog dessa bilder såg jag att jag visst glömt denna kontakt. Den skall dras mellan moderkortet och distanserna. Bara att plocka ur grejerna igen, haha.

Tack till alla som följer loggen! Syns snart i nästa update!

Permalänk
Medlem

Som dina tidigare byggen så ser även detta mästerligt ut! Snyggt byggt!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Så himla snyggt färgschema Keep it up!

Visa signatur

[MOBO] Rampage IV BE [CPU] 4930k @4,2 GHz [GPU] Evga GTX 1080 Classified [RAM] 32Gb Dominator Platinum 2400Mhz cl9 [PSU] AX 1200i [Chassi] 900D [OS Drive] Ocz Revodrive 3 [Storage] 1,5Tb SSD + 3Tb WD Black [Screen] Acer XB270HU [Cooling] 1540 rad 2xD5, EK block: CPU, GPU, Mobo [MAC] MBP 15" Retina [PS4] + 750Gb SSD [NAS] QNAP TVS-471 i7 16Gb 18Tb

Permalänk
Medlem

Fenomenalt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Tandborste:

Som dina tidigare byggen så ser även detta mästerligt ut! Snyggt byggt!

Skrivet av Cigge88:

Så himla snyggt färgschema Keep it up!

Skrivet av boniz:

Fenomenalt!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MetallicAcid:

Wow! Just wow. Impressive as always!

/J

Tack för dom fina orden, uppskattas verkligen! Det ger mig en knuff att fortsätta med bygget även om det känns motigt ibland.

Permalänk
Discokungen

Detta är jäääävligt najs! Du är galet duktig och det är alltid härligt att se dina byggen! Kämpa på, det är utan tvekan värt det och jag önskar att jag hade din talang!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Flamso:

Detta är jäääävligt najs! Du är galet duktig och det är alltid härligt att se dina byggen! Kämpa på, det är utan tvekan värt det och jag önskar att jag hade din talang!

Tack Flamso! Kul att höra:D

Permalänk
Medlem

vad du skämmer bort oss med dessa gallerier

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Marticus:

vad du skämmer bort oss med dessa gallerier

Haha:) Tack tack!

Permalänk
Avstängd

Välgjort som alltid, mycket snyggt

Visa signatur

CHASSI: CUSTOM OBSIDIAN 900D CPU: i7 5930K @ 4.5GHz MB: GIGABYTE X99 G7 WIFI RAM: CRUCIAL DDR4 @ 2666MHZ 16GB SSD: ADATA SPD PRO 128GB ,SPD PRO 256GB HD: SEAGATE 2TB ,WD 3TB GREEN GPU: gt210 1gb PSU: EVGA SUPERNOVA G2 1300W SKÄRM: ASUS PB287Q 4K VATTENKYLNING: CUSTOMLOOP 2X 480RAD,240RAD
https://www.youtube.com/watch?v=debByyBcG3A]