Assassin's Creed Unity stannar på 900p och 30 fps med Playstation 4 och Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Assassin's Creed Unity stannar på 900p och 30 fps med Playstation 4 och Xbox One

Brist på processorkraft sägs vara orsaken till blygsamma grafikinställningar i kommande Assassin's Creed Unity, men även att Ubisoft inte vill späda på den högljudda debatten om vilken maskin som egentligen är kraftfullast.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

"1 600 x 900"

Blir att flytta tillbaks TV:n ett antal meter.

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

Jag tycker allvarligt att vi behöver en ny generation konsoller som pallar moderna spel i 1080p 60fps, Skit samma om dom kommer kosta 6000kr, Det är det värt för att få en bra spelupplevelse

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Entusiast

Det hade varit en nyhet ifall ett konsolspel INTE hade låg fps och upplösning. Detta har tyvärr blivit standard för AAA titlarna där.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem

Frågan är ju varför de inte kan köra 1080p om det är AIn och processorn som begränsar.
Aja, oavsett så ser det väldans snyggt ut.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Undrar hur mycket Microsoft betalat Ubisoft för detta.

Permalänk
Medlem

Jag tror att Xbone och PS4 inte kommer ha en lika lång livslängd som 360 och PS3 hade. De måste uppdatera hårdvaran och våga ta mer betalt för dem. PS3 var för fan nästan 6k vid release. Eller sänka bildkvaliten så man åtminstone får 60FPS.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Undrar hur mycket Microsoft betalat Ubisoft för detta.

Va? Båda konsolerna är 900p och 30fps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det pratas om att spelutvecklarna kommer lära sig att optimera bättre. Men är det möjligt när processorn redan är för svag för vad dom egentligen vill? Att optimera går väl egentligen bara till en viss gräns och sen ska spelen se bättre ut hela tiden, på samma gång.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiRai:

Haha, där fick du till det

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det kostade för Microsoft för att få igenom denna deal
Varför skulle Ubisoft bry sig om denna debatt överhuvud taget?

Hur kan folk ens diskutera vilken konsol som är kraftfullast? Vem som helst med lite koll på hårdvara kan se att PS4:an är den kraftfullaste av denna generations konsoler. Sen att en del spels inställningar skruvas ner för XBone, som sagt, är ju bevis nog för det...
Det är synd att PS4-användarna ska behöva lida pga XBone. Tur att man inte är en konsolspelare iallafall.

Permalänk
Medlem

Men, vem köper en konsol och förväntar sig högupplösta spel med bra FPS idag? Vill man ha det så är det PC som gäller. Ickenyhet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skäggig legend

Jag har en nära vän som jag började spela CS med för ett tag sedan, (bärbar) som nu kommit till insikt att PC is the way 2 go. Han har beställt en speldator :3. Detta för att jag länge har pratat om 60fps, mer grafik och mer intensiva fighter när man blir omsluten på ett annat sätt med 10-20 cm ifrån skärmen.

Oh yeah, next gen - my ass

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 16GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
Server:
5600G - 16GB - 24TB - Plex

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Men, vem köper en konsol och förväntar sig högupplösta spel med bra FPS idag? Vill man ha det så är det PC som gäller. Ickenyhet.

Att 1080p ens ska kallas "högupplöst" längre

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Känns galet bra att jag övergav konsoler iom bygget av en ny superdator i somras!

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

#insert "pc is better than consoles" code here...

If code == 1:
Let the war begin
Else:
detta var inte så konstigt

Permalänk
Medlem

Om ett par år klarar bara de nya ps4/one-spelen 720p. Ska konsolen ha lika lång livslängd som förra generationen så spelar vi spel i 720p ända fram till år 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Skrivet av SiRai:

Vad jag tror han (SiRai) menar är att Microsoft pyntat lite pengar till Ubisoft för att "låsa" spelet vid den gränsen, så att Xbox inte ter sig så dålig i jämförelse när det väl släpps...

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Jag tycker allvarligt att vi behöver en ny generation konsoller som pallar moderna spel i 1080p 60fps, Skit samma om dom kommer kosta 6000kr, Det är det värt för att få en bra spelupplevelse

Det är knappast mycket jämfört vad man måste lägga ner på en grym speldator, varför skulle man inte betala 6000? Som du säger, värt för att få en bra spelupplevelse

Visa signatur

MSI B450 Tomahawk Max
RTX 4070 DUAL OC
Ryzen 7 5800X3D
Corsair 32GB @ 3600MHz
NZXT H510

Permalänk

Jag älskar verkligen konsoler, de är så himla bra och främjar utvecklingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Jag älskar verkligen konsoler, de är så himla bra och främjar utvecklingen.

"One of us, one of us"

Permalänk
Medlem

De kanske borde börja spotta ut konsoler i samma takt som nya mobiltelefoner. Gäller bara att lyckas göra alla konsoler bakåtkompatibla så kan alla sitta lugnt i bussen!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w | CPU-kylning: Liquid Freezer II 360 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Jag tror att Xbone och PS4 inte kommer ha en lika lång livslängd som 360 och PS3 hade. De måste uppdatera hårdvaran och våga ta mer betalt för dem. PS3 var för fan nästan 6k vid release. Eller sänka bildkvaliten så man åtminstone får 60FPS.

Tänk då på att de gick med förlust med x tusen per konsol vid release.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem

Det ska erkännas att det är lite skadeglädje att se konsolspelare sitta och spela på 720p/900p i 30fps medans jag sitter på 2560x1440 i 144fps.

Permalänk
Medlem

Har alla titlarna till PS3 innan. Men känner inget sug på en ny konsoll än. Brukar pc portarna på assassins vara okej?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Datavetare

Om det är AI som begränsar är det riktigt illa då det är en av de få sakerna i en spelmotor som är relativt enkelt att sprida över flera CPU-kärnor. Men helt förvånande är det inte, verkar som båda konsolerna ger tillgång till 6 kärnor för spel och den totala kapaciteten för 6 Jaguar-kärnor på ~1.6GHz är ungefär den samma som två Haswell kärnor på strax över 2GHz. Detta är också bara marginellt bättre än totala CPU-kapaciteten i PS3 (om man räknar in SPE) och Xbox360, för flyttal så är kapaciteten något lägre än förra generation men heltalskapaciteten är viktigare då det mesta som är flyttalsintensivt körs på GPU-delen.

Fick känslan redan från start att denna konsol generation kommer inte ge oss helt nya typer av spel, för det krävs mer kapacitet för fysik, AI etc d.v.s. mer CPU-kraft. Vad vi i stort sett kommer se är PS3/Xbox360 spel med bättre grafik, enda positiva är att mängden RAM är inte alls den flaskhals det var i Xbox360 och framförallt PS3 (som hade en 256MB för CPU och 256MB för GPU split) och det kan ge en del frihet i att skapa saker vi inte sett tidigare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Spännande.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 5070 12GB Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Palme_570:

Tänk då på att de gick med förlust med x tusen per konsol vid release.

Precis, har för mig att själva hårdvaruvärdet på åtminstone PS3:an låg runt 9000kr per konsol som man alltså köpte för cirka 5-6K vid release som essutom presterade jämnlikt med dåtidens GTX 980 grafimässigt, det var valuta för pengarna det!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Fast skulle konsolerna klara 1080/60 med nuvarande grafikinställningar så skulle utvecklarna ösa in mer fyrverkerier tills fpsen ligger runt 30 igen... Vanliga consolepesants sägs inte bry sig om FPS lika mycket som vi PC master race av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com