Värt att skaffa Diablo 3 nu?

Permalänk
Medlem

Värt att skaffa Diablo 3 nu?

Hejsan

Jo jag undrar är det värt att skaffa #Diablo 3 nu samt Expansionen har inte lirat Diablo2 sedan långt tillbaks men kommer ihåg den där mysiga mörka atmosfären sedan det roliga Multiplayer läget man hade med kompisarna när man var yngre,men Diablo 3 fick så mycket kritik i början så jag struntade helt i det men nu vart jag sugen på testa det.

några frågor

Hur långt kommer man enbart med huvud spelet klarar man sig utan expansionen om man hade tänkt spela online/Multiplayer senare, tänkte loots och sådant.

Räcker det med att man skaffar huvudspelet och enbart spelar klart storymode och sen när man är klar skaffar expansionen eller missar jag något om jag gör detta? minns att i Diablo 2 så missade man en del prylar om man inte hade expansionen.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är värt att skaffa i dagsläget om du vill ha något att slöspela.

Du kommer inte att förlora något på att spela de första fyra akterna utan expansionen men för att låsa upp den sista akten samt adventure mode så behöver du ha expansionen.

Permalänk
Medlem

Värt att tänka på är att man spelar igenom storymode på ett fåtal timmar så det är lika bra att köpa båda direkt om du planerar att införskaffa det. (Finns till och med en achievement om man spelar ladder att klara hela spelet på mindre än 1 timme)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt besviken iaf, men som tur är tycker inte alla likadant då världen troligtvis hade sett lite grå ut

Kör på om du själv tycker det ser roligt ut.