Permalänk
Medlem

Problem att få 144hz på skärm

Halloj, just köpt en BenQ XL2420Z med 144hz men det finns inget alternativ varken i catalyst eller i kontrollpanelen annat än 60hz.
Skärmen är kopplad med DVI-DL till min laptop som har ett AMD Radeon HD 7970M. Och min laptopskärm är "disabled"
Vad jag förstår är det rätt kabel och mitt grafikkort borde klara 144hz eller iaf 120.

Någon som har en teori på vad som kan fela?...HJÄLP

Permalänk
Medlem

Spontant, ska du inte köra displayport? DVI-DL är väl specat på 60hz liksom (har ju jag gått och trott).
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#Connect...

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

OK men har verkligen din laptop DVI DL kontakt?

Är ganska udda dessa har det, brukar vara HDMI och/eller Dsub (VGA)

Skrivet av Gurk:

Spontant, ska du inte köra displayport? DVI-DL är väl specat på 60hz liksom (har ju jag gått och trott).
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#Connect...

120hz 1920x1080 går utmärkt med DVI DL, ska dock inte svära på 144hz

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Är sjukt dålig på det här enda kunskapen jag har är det jag googlat fram under dagen.
Om jag ser på länken Gurk la upp är mitt uttag snarlikt bilden på DVI-I (dual link)
bortsett från att jag har ett kors på vänster sida. (den på bilden är horisontell)

Men som sagt jag är inte hundra

Permalänk
Hedersmedlem

Enklast är att du talar om vad du har för dator, märke och modell, så blir det lättare att hjälpa dig.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Tror inte ditt grafikkort har Dual-Link DVI, du måste nog använda Displayport.

Om nu datorn har ett sånt uttag.

Visa signatur

8700K, GTX1070 blablablabla

Permalänk
Medlem

Märke: Clevo
Modell: P170HM
Grafikkort: AMD Radeon HD 7970M

Vet inte vad mer som är väsentligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbelol:

Märke: Clevo
Modell: P170HM
Grafikkort: AMD Radeon HD 7970M

Vet inte vad mer som är väsentligt

Den ska ha en DVI Dual link port, så borde fungera.
Har du installerat skärmens drivrutin, eller snarare dess inf fil? kan hända att datorn tror att det är bara en standard 60hz skärm om den inte kan identifieras rätt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Installerade drivrutiner till skärmen och nya till grafikkkortet så fick jag 120hz åtminstone.
Det får duga, tack för hjälp