Permalänk
Medlem

144hz skärm till bärbar

Hejsan, Kan jag köra 144hz med en extern skärm. min dator har inge dual-link dvi eller display port men jag har hdmi och VGA finns sen finns det någon konstig liten grej som det står ++P den ser lite ut som thunderbolt

min dator:
Alienware m17x r4
7970m 2gb
intel core i7 3630qm
8gb ddr3

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det inte finns Displayport? enligt m17x r4 spec ska den ha en sådan.

120 eller 144 över HDMI, högst troligen inte.

EDIT: enligt den här bilden över m17x r4 finns det en miniDP ser din annorlunda ut?
http://www.laptopmag.com/images/uploads/ppress/43862/Alienwar...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

e den dära lilla grejen som det står ett "p" på some e miniDP ?Men tack för ett så snabbt svar och min dator ser ut så tack så mkt

EDIT:snabb fråga vet du om alienware m17x r4 har 1.4 hdmi out ?

Permalänk
Medlem

Det som du beskriver är nog en displayport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noob23:

e den dära lilla grejen som det står ett "p" på some e miniDP ?Men tack för ett så snabbt svar och min dator ser ut så tack så mkt

EDIT:snabb fråga vet du om alienware m17x r4 har 1.4 hdmi out ?

Känner inte till HDMI version,men har för mig att 1.4 inte räcker för 120Hz+, ska vara 1.4b eller nått sånt.
Kör på DP porten till också en skärm med DP så funkar det.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

hej, jag har en fråga. Jag har en asus rog laptop vga hdmi thunderbolt. Jag ska köpa en extern skärm och vill ha 144hz på den. Hur ska jag göra för att få 144hz på den nya skärmen

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gredde-abbe:

hej, jag har en fråga. Jag har en asus rog laptop vga hdmi thunderbolt. Jag ska köpa en extern skärm och vill ha 144hz på den. Hur ska jag göra för att få 144hz på den nya skärmen

Köp en 144 Hz-skärm med DisplayPort.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers