Permalänk
Medlem

hörlurar med bra bas

Tjena!

Nu är det dags för att investera i nya hörlurar igen
Vill ha ett par härliga lurar! Som inte är allt för obehagliga att ha på sig en längre stund! Sen då jag älskar bas, så skulle det ju inte va helt fel med bra bas också!

Kan tänka mig att lägga ungefär
1000-1500:-

Mvh joppe

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Creative soundblaster tactic 3d wrath är riktigt sköna och trådlösa vilket är nice... Sjuk bas i mitt tycke iaf, börjar dock försvinna mer o mer från butikerna.

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm - anses väl vara ganska ''basiga''. Extremt sköna lurar att ha på sig under en längre period förövrigt!

Rekommenderas!

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Frågan är vad "bra bas" betyder för dig. Ska det banka så hårt att man inte hör musiken alls?

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Medlem

Nej jag gillar ju att höra musiken men då jag lyssnar på både dubstep och lite lulugnare så skulle det ju va skönt om det va bra på båda delarna

Permalänk
Medlem

Sonys MDR XB-serie? körde själv med XB1000 förut, och det dundrade på som satan, men tyvärr var mellanregistret väldigt burkigt och svagt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zy77en:

Creative soundblaster tactic 3d wrath är riktigt sköna och trådlösa vilket är nice... Sjuk bas i mitt tycke iaf, börjar dock försvinna mer o mer från butikerna.

Hur låter de när det inte är någon musik? Är de tysta då? Mina trådlösa sennheiser har ett svagt brus när man inte spelar något i dem. Sen så är det lite otrevligt om de dör när man är mitt i en raid eller liknande. Trevligt att ha till TV:n men när det gäller gaming rekommenderar jag oftast kabel, främst för mus och T-bord. Men det är vad jag tycker.

Skrivet av Ostbiten:

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ohm - anses väl vara ganska ''basiga''. Extremt sköna lurar att ha på sig under en längre period förövrigt!

Rekommenderas!

Beyerdynamic kör jag själv i form av QH-1339 och ja, de har en rätt rejäl bas om man gillar sånt. Med ett sjyst ljudkort låter de riktigt klart också.

Lurarna gjorde ont på mig i flera månader i början men sen efter inkörningsperioden sitter de verkligen perfekt. Kan förstås variera från modeller, men just mina var ju ett samarbete mellan qpad och beyerdynamic.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

Dj lur med mycket tryck. Extremt populär för elektronisk musik. Ganska analytiskt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Vill du ha "bass boost" ljud i bott så kör på beats.

Testa innan köp! Är mitt absolut största tips.
Ljud är VÄLDIGT personligt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD598
Underbara lurar som du kan ha på dig hur länge som helst, väldigt rappt och klart ljud.
Det är ingen överdriven bas i dem direkt men helt klart godkänd enligt mig. Priset är dock några hundralappar över din gräns, men det kan det vara värt!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Hur låter de när det inte är någon musik? Är de tysta då? Mina trådlösa sennheiser har ett svagt brus när man inte spelar något i dem. Sen så är det lite otrevligt om de dör när man är mitt i en raid eller liknande. Trevligt att ha till TV:n men när det gäller gaming rekommenderar jag oftast kabel, främst för mus och T-bord. Men det är vad jag tycker.

Beyerdynamic kör jag själv i form av QH-1339 och ja, de har en rätt rejäl bas om man gillar sånt. Med ett sjyst ljudkort låter de riktigt klart också.

Lurarna gjorde ont på mig i flera månader i början men sen efter inkörningsperioden sitter de verkligen perfekt. Kan förstås variera från modeller, men just mina var ju ett samarbete mellan qpad och beyerdynamic.

Det är inget brus vad jag har hört iallafall. Det ska ju va 8 h batteritid och för mig räcker det i en dag utan problem, laddar dom över natten oftast... Ibland får man ha laddaren i när man spelar men det är ju inget jättestort problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Rekommenderas!

Håller inte med om att de är så basiga i grundutförandet men om man använder en förstärkare till dem så blir det bra mycket bas

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Sennheiser HD598
Underbara lurar som du kan ha på dig hur länge som helst, väldigt rappt och klart ljud.
Det är ingen överdriven bas i dem direkt men helt klart godkänd enligt mig. Priset är dock några hundralappar över din gräns, men det kan det vara värt!

Visst bra lurar men knappast för dubstep musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Dj lur med mycket tryck. Extremt populär för elektronisk musik. Ganska analytiskt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Vill du ha "bass boost" ljud i bott så kör på beats.

Testa innan köp! Är mitt absolut största tips.
Ljud är VÄLDIGT personligt.

Bra lurar men TS bör ha i åtanke att han bör ha en hörlursförstärkare(något bättre än integrerat ljudkort iaf..) till ATH-M50.

Permalänk
Medlem

Dumförklara mig om ni vill, men är helt kär i dessa http://store.sony.com/extra-bass-headphones-zid27-MDRXB400//c...

Jävligt billiga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Visst bra lurar men knappast för dubstep musik.

Inga problem att lyssna på dubstep i dom, sedan funkar dom till i princip allt annat också. Jag har kört igenom flera sk DJ-lurar osv och visst kan det vara häftigt ibland, men man blir rätt less på överdimensionerad bas efter ett tag. Har använt mina HD598 i drygt 1 år till allt mellan himmel och jord och har aldrig blivit besviken på ljudet jag får.

Men visst, är det enbart dubstep man ska lyssna på och det verkligen är det enda man bryr sig om så håller jag med om att man kanska ska välja ett annat par.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ness:

Inga problem att lyssna på dubstep i dom, sedan funkar dom till i princip allt annat också. Jag har kört igenom flera sk DJ-lurar osv och visst kan det vara häftigt ibland, men man blir rätt less på överdimensionerad bas efter ett tag. Har använt mina HD598 i drygt 1 år till allt mellan himmel och jord och har aldrig blivit besviken på ljudet jag får.

Men visst, är det enbart dubstep man ska lyssna på och det verkligen är det enda man bryr sig om så håller jag med om att man kanska ska välja ett annat par.

Äger själva HD 590 och PC360. Mycket trevliga lurar men något basdunder är det minsan inte tal om. Man får hissa EQn rätt mycket faktiskt.
Vidhåller att det inte är några optimala lurar för just dubstep. Inte någon av Senhizers lurar med öppen konstruktion är det... De söker helt enkelt inte det ljudidealet.