Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SimpanDirr:

Interfacet är väl subjektivt?? Enligt mig och de flesta jag känner har w 8.1 gjort datorn snabbare och ser lite renare ut än w7.

Allt jag gjort i w7 funkar galant i 8.1.

De jag umgås med som kör/kört 8an upplever det som att det mesta tar längre tid att göra just pga interfacet, visst går en del saker under skalet snabbare men om manövreringen innebär problem så kan man inte utnyttja det som är bättre, det är ju därför 8an inte blivit populärt på företag och det som lett fram till att startskärmen och charms i det närmast tagits bort eller åtminstone blivit valbart på datorer, interfacet var ett enormt problem från början och protesterna kom ju omedelbart när de plockade bort startmenyn i den andra testutgåvan av 8an, protesterna har ju inte sluta, MS har bytt ut nästan alla ansvariga och backar med sina till synas tokiga tankar om interfacet och släpper win 10 som ska lösa problemen med att slippa startskärmen.

Ja det mest fungerar att göra även i 8an men det tar ofta lite längre tid, det är som sagt därför företagen inte har råd att välja 8an, produktiviteten sjunker med win 8.

Nog har interfacet rört upp känslor och skadat både MS och hela datorindustrin eftersom det verkar ha lett till minskad försäljning av datorer, för folk i allmänhet vill verkligen inte ha touchfirst interfacet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Så om man kör annan filhanterare typ Total Commander och annan aktivitetshanterare typ Process Explorer på win7 så har man i princip de primära förbättringarna från win8?

Total Commander fungerar utmärkt i Windows 8.1
I princip allting går fortare/smidigare i Windows 8.1 jämfört med Windows 7 Home som jag precis har bytit ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

De jag umgås med som kör/kört 8an upplever det som att det mesta tar längre tid att göra just pga interfacet, visst går en del saker under skalet snabbare men om manövreringen innebär problem så kan man inte utnyttja det som är bättre

Kör du alltid med det argumentet varje gång du köper/prövar något nytt? "Nej usch jag hatar den här nya Volvon. Kopplingen fungerar inte likadant som i min gamla Honda." Det är väl klart att du och dina kompisar inte tycker att det nya fungerar lika bra när ni inte vet vart alla funktioner finns.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Kör du alltid med det argumentet varje gång du köper/prövar något nytt? "Nej usch jag hatar den här nya Volvon. Kopplingen fungerar inte likadant som i min gamla Honda." Det är väl klart att du och dina kompisar inte tycker att det nya fungerar lika bra när ni inte vet vart alla funktioner finns.

I detta fal är det inte värt att lägga ner någon tid att lära sig något man inte behöver använda, när man surfar/kör något program som word/redigering så är modern överflödigt. Nu när win 10 kommer verkar det bli mer överflödigt att lära sig hur dom tänkt sig man ska navigera i win 8.

För det blir urdumt som det är nu, med två olika gränssnitt att behöva växla mellan. Blir ju inget logiskt dessutom inställningarna ännu mer spridda än i win 7 :/

MS har ju sagt att varje os ska bli mer enhetligt och användarvänligt varje version och nu gör dom precis tvärt om.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NiftyNips:

Kör du alltid med det argumentet varje gång du köper/prövar något nytt? "Nej usch jag hatar den här nya Volvon. Kopplingen fungerar inte likadant som i min gamla Honda." Det är väl klart att du och dina kompisar inte tycker att det nya fungerar lika bra när ni inte vet vart alla funktioner finns.

Jag har svårt att förstå vad som gör att win 8 är bättre vid normal användning eftersom det mesta tar längre tid att få gjort pga interfacet, själv kör jag 8an ibland men inte som huvud os, jag har lärt mig hur man hanterar det skapligt men gillar det ändå inte eftersom interfacet mest upplevs som att det är i vägen, de som fått datorer med 8an i bekantskapskretsen tvingas använd det men ingen har haft nått särskilt positivt att säga om det även när de väl lärt sig hur man gör, 8an upplevs som tungjobbad och störande, startskärmen och att man tidigare hela tiden stördes av MUI är ett verkligt problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

I detta fal är det inte värt att lägga ner någon tid att lära sig något man inte behöver använda, när man surfar/kör något program som word/redigering så är modern överflödigt. Nu när win 10 kommer verkar det bli mer överflödigt att lära sig hur dom tänkt sig man ska navigera i win 8.

För det blir urdumt som det är nu, med två olika gränssnitt att behöva växla mellan. Blir ju inget logiskt dessutom inställningarna ännu mer spridda än i win 7 :/

MS har ju sagt att varje os ska bli mer enhetligt och användarvänligt varje version och nu gör dom precis tvärt om.

Är det inte tur att det då finns Classic Shell och Start8 som ordnar till det för användare som inte tycker om metro?

Skrivet av mrqaffe:

Jag har svårt att förstå vad som gör att win 8 är bättre vid normal användning eftersom det mesta tar längre tid att få gjort pga interfacet, själv kör jag 8an ibland men inte som huvud os, jag har lärt mig hur man hanterar det skapligt men gillar det ändå inte eftersom interfacet mest upplevs som att det är i vägen, de som fått datorer med 8an i bekantskapskretsen tvingas använd det men ingen har haft nått särskilt positivt att säga om det även när de väl lärt sig hur man gör, 8an upplevs som tungjobbad och störande, startskärmen och att man tidigare hela tiden stördes av MUI är ett verkligt problem.

Bättre prestanda, lägre krav på hårdvara, allt flyter på bättre än i Windows 7 och mycket mer.

Här är några problem som många upplever: att lära sig hur saker fungerar, att de inte gillar utseendet och bristen på kunskap när det kommer till att lösa dessa problem. Istället för att googla och se hur man kan lösa dessa små motgångar så går folk istället tillbaka till det gamla och grinar över hur det nya "fungerar dåligt och att det gamla är mycket bättre".

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av NiftyNips:

Är det inte tur att det då finns Classic Shell och Start8 som ordnar till det för användare som inte tycker om metro?

Bättre prestanda, lägre krav på hårdvara, allt flyter på bättre än i Windows 7 och mycket mer.

Här är några problem som många upplever: att lära sig hur saker fungerar, att de inte gillar utseendet och bristen på kunskap när det kommer till att lösa dessa problem. Istället för att googla och se hur man kan lösa dessa små motgångar så går folk istället tillbaka till det gamla och grinar över hur det nya "fungerar dåligt och att det gamla är mycket bättre".

Även när man vet hur man gör så behöver man inte tycka att den nya metoden är en förbättring, Det har diskuterats i flera år nu i Strejfs tråd och det finns ju uppenbarligen 2 läger, de som gillar MUI koncepter för att det är nytt och de som ogillar det pga att det innebär sämre hantering/ergonomi även när de lärt sig hur man gör, det går inte heller komma ifrån att det krävdes en närmast total omlärning för att man skulle kunna hantera 8an när den först släpptes, skillnaderna mot 7an var då enorma, skillnaderna har minskat men de är ändå rätt stora och ska man värdera den tid det tar att lära sig hanteringen så blir det ju svårt att räkna hem de små tidsvinster som finns här och var i systemet, alla håller ju inte på att starta och stoppa datorn hela tiden, jag gör det en gång i månaden när jag uppdaterar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Alla dina inlägg i denna tråden

Jag håller med dig till fullo. Har själv argumenterat för samma i en annan tråd om exakt samma sak.

Till TS; sök bättre på forumet om liknande trådar då det finns massor.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiftyNips:

Är det inte tur att det då finns Classic Shell och Start8 som ordnar till det för användare som inte tycker om metro?

Bättre prestanda, lägre krav på hårdvara, allt flyter på bättre än i Windows 7 och mycket mer.

Här är några problem som många upplever: att lära sig hur saker fungerar, att de inte gillar utseendet och bristen på kunskap när det kommer till att lösa dessa problem. Istället för att googla och se hur man kan lösa dessa små motgångar så går folk istället tillbaka till det gamla och grinar över hur det nya "fungerar dåligt och att det gamla är mycket bättre".

JO, men inte alla bekanta som gör det, rent helvete rent ut sagt att använda det smidigt. Då förstår man helt plötsligt hur mycket man använde den gamla startmenyn och hur smidigt det var då. Är det inte så win 8 borde varit? ett flyt rakt igenom, du känns det som två kugghjul som inte passar varandra.

Blir ett evigt flängande fram och tillbaks. Bara komma på hur sjutton man hittar kontrollpanelen smidigast:/ Inte är det att söka efter det i alla fall. Var ju så smidigt när man bara kunde trycka på lilla flaggan och direkt trycka på rätt ikon. Får hoppas win 10 får något snyggare tema för dekstop i alla fall, annars väntar jag på nästa win aero är snyggt och modernt. Kör liknande till mobilen, har aldrig förstått trista enfärgade och platta ikoner.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

JO, men inte alla bekanta som gör det, rent helvete rent ut sagt att använda det smidigt. Då förstår man helt plötsligt hur mycket man använde den gamla startmenyn och hur smidigt det var då. Är det inte så win 8 borde varit? ett flyt rakt igenom, du känns det som två kugghjul som inte passar varandra.

Blir ett evigt flängande fram och tillbaks. Bara komma på hur sjutton man hittar kontrollpanelen smidigast:/ Inte är det att söka efter det i alla fall. Var ju så smidigt när man bara kunde trycka på lilla flaggan och direkt trycka på rätt ikon. Får hoppas win 10 får något snyggare tema för dekstop i alla fall, annars väntar jag på nästa win aero är snyggt och modernt. Kör liknande till mobilen, har aldrig förstått trista enfärgade och platta ikoner.

Jag hoppas att du har en högerknapp på din mus,nej vänta?Har inte alla möss det?
Högerklick-kontrollpanel.Så var det svårt?Jösses

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

JO, men inte alla bekanta som gör det, rent helvete rent ut sagt att använda det smidigt. Då förstår man helt plötsligt hur mycket man använde den gamla startmenyn och hur smidigt det var då. Är det inte så win 8 borde varit? ett flyt rakt igenom, du känns det som två kugghjul som inte passar varandra.

Blir ett evigt flängande fram och tillbaks. Bara komma på hur sjutton man hittar kontrollpanelen smidigast:/ Inte är det att söka efter det i alla fall. Var ju så smidigt när man bara kunde trycka på lilla flaggan och direkt trycka på rätt ikon. Får hoppas win 10 får något snyggare tema för dekstop i alla fall, annars väntar jag på nästa win aero är snyggt och modernt. Kör liknande till mobilen, har aldrig förstått trista enfärgade och platta ikoner.

Jag hatade(yes starkt ord) Windows 8, gillade inte UIt eller något åt det hållet. fick Windows 8 att bli OK genom Ex7for8 vilket var så nära jag kunde få det. Prolbemet var tredje part... det kändes inte som det hörde ihop. visserligen blev man av med hot corners m.m men startmenyn kändes gammal.

Sen kom windows 10 och allt från 8 utan MUI som första val tillsammans med en vettig start meny som inte är för stor utan rätt liten och att det känns modernt, nytt, fräsht och snabbt!

Jag tycker det är helt underbart! windows 7 känns gammalt nu, riktigt gammalt!

jag kan tänka mig köra med 10an permanent vilket jag inte kan med 7an. jag gillar linux bättre men 10an är ett steg i rätt riktning!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

JO, men inte alla bekanta som gör det, rent helvete rent ut sagt att använda det smidigt. Då förstår man helt plötsligt hur mycket man använde den gamla startmenyn och hur smidigt det var då. Är det inte så win 8 borde varit? ett flyt rakt igenom, du känns det som två kugghjul som inte passar varandra.

Blir ett evigt flängande fram och tillbaks. Bara komma på hur sjutton man hittar kontrollpanelen smidigast:/ Inte är det att söka efter det i alla fall. Var ju så smidigt när man bara kunde trycka på lilla flaggan och direkt trycka på rätt ikon. Får hoppas win 10 får något snyggare tema för dekstop i alla fall, annars väntar jag på nästa win aero är snyggt och modernt. Kör liknande till mobilen, har aldrig förstått trista enfärgade och platta ikoner.

Skrivet av jonas1972:

Jag hoppas att du har en högerknapp på din mus,nej vänta?Har inte alla möss det?
Högerklick-kontrollpanel.Så var det svårt?Jösses

Win+I [ENTER] - Voila, kontrollpanelen.

Eller:

Win + [Vad du letar efter] - Som in Windows 7.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Win+I [ENTER] - Voila, kontrollpanelen.

Eller:

Win + [Vad du letar efter] - Som in Windows 7.

http://i.imgur.com/PrpMhlh.png

Om tangentbordet inte har Win knapp...

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför Windows 10 rekommenderas. Det är fortfarande i beta, och av en anledning. Spelar man bara spel och chattar med vänner så förstår jag charmen, men för något seriöst (eller gud förbjude) arbete så är min erfarenhet att det inte är värt mödan.

Jag gillade Windows 7, men provade Windows 8 med Classic Shell på en virtuell maskin och insåg att det var samma sak fast bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Om tangentbordet inte har Win knapp...

Skulle vara om du har Mac då iofs. Men då kör du ju Mac OS och inte Windows.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Skrivet av Curik:

Förstår inte varför Windows 10 rekommenderas. Det är fortfarande i beta, och av en anledning. Spelar man bara spel och chattar med vänner så förstår jag charmen, men för något seriöst (eller gud förbjude) arbete så är min erfarenhet att det inte är värt mödan.

Jag gillade Windows 7, men provade Windows 8 med Classic Shell på en virtuell maskin och insåg att det var samma sak fast bättre.

Det är just det, windows 10 är i test stadie men är så som det är nu redan bra. hade microsoft släppt windows 10 som det är nu helst stabilt så hade det inte varit några problem tror jag. dom rättade till windows 8, eller ja rättade till och rättade till, dom gjorde det så det föll i min smak vilket är helt subjektivt!

men jag förstår dig, det är inte helt stabilt och allt är inte löst än. personligen kommer jag inte köra utanför min virtuella maskin fören det släpps och allt är klart.

jag har inte hittat några buggar eller dyl än men jag har bara granskat UIt för att se vilka ändringar dom gjort på ytan. vet inte hur det blir med 10an än, men antar att TP är windows 8 med ett uppdaterat UI som det är nu. Det är helt okey från min sida! när jag körde windows 8 så gillade jag det bortsätt från att en del grejer inte fungerade(detta var när 8an kom, har löst sig nu med patchar)

för min del var det UIt som förstörde för mig. det var jobbigt att jobba i(och det är helt subjektivt från min sida) det är inte vad jag varit van vid alls under alla år jag hållit på med datorer.

Skrivet av enoch85:

Skulle vara om du har Mac då iofs. Men då kör du ju Mac OS och inte Windows.

Finns många som inte har en windows knapp på sin windows dator. jag har ingen t.ex. kör på ett IBM Model M vilket inte har en windows knapp. windows fanns ju inte när det designades

Mitt tillverkades nästan på mitt födelsedatum, bara en vecka eller så efteråt

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

Det är ganska enkelt i mina ögon.

Windows 7 är bättre än Windows Vista.
Windows 8 är bättre än Windows 7.
Windows 8.1 är bättre än Windows 8.
Windows 10 kommer att bli bättre än Windows 8.1.

Någon mer än mig som ser ett tydligt mönster?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Gillar windows 7 bäst men kör 8.1 hemma. Snart dags för 10 så jag hoppas de fixar så man kan stänga av det äckliga "touch"-utseendet i 10'an.

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Once you go 8.1, you never go back !

Second that

Permalänk
Medlem

7. Sedan får vi se hur 10 blir när det är färdigt.

Skrivet av strejf:

Det är ganska enkelt i mina ögon. Windows 7 är bättre än Windows Vista. Windows 8 är bättre än Windows 7. Windows 8.1 är bättre än Windows 8. Windows 10 kommer att bli bättre än Windows 8.1. Någon mer än mig som ser ett tydligt mönster?

Nu när du frågar så... Varannat skräp, varannat Ok. 8.1 är endast en uppdatering till 8, oavsett vad Microsoft påstår.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

windows 7 ett givet val för mig. för rörigt med deras app center o massa hörn som dras ned o grejs så fort man låter musen flyga utanför skärmen.

Jag hoppas de fixar detta i windows 10, jag vill VERKLIGEN INTE ha en app center på en stationär/laptop... vill jag så installerar ja de, men ja tycker bara de blir för mycket klutter överallt annars.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Windows 7 alla dagar i veckan.

Har kört Windows 8 på huvudburken sen det kom då 7:an inte får senaste directX.

Fick häromveckan dock nog och gick tillbaka till Windows 7, sååååå mycket skönare.

Haft skumma problem i 8:an så som att när man ska öppna filer eller spara filer via utforskar-dialogen som öppnas via diverse program så ser den inte nätverksdiskarna (precis som i Linux emellanåt), istället måste man gå direkt till servern som delar ut diskarna och bläddra sig vidare där, sjukt irriterande!

Metro kan ju gå å lägga sig.
Sen att man måste lägga massa energi på att ta bort skit som metro å att den vill öppna bilder etc i nåt fullt surfplatte-läge är ju bara störande, men det går ju ofta fort å få bort.

Ser inga direkta fördelar med 8/8.1 mot 7:an.
Spelen flyter minst lika bra i Win7 för mig, CS:go flyter bättre t.o.m., det pendlade mellan 40 å 60 tills ja dog då den gick upp till 400 i Win 8.1 (har i5 2500k, r9 290 etc etc) men i Win7 ligger jag konstant mellan 200 å 300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Windows 8.1. Kan inte tänka mig gå tillbaka till 7.

Det är bara rykten. Det är inte bekräftat.

Det är bekräftat. Dock inte för OEM-versioner. Alltså det medföljande/installerade operativsystemet när jag köper ny dator. Har jag däremot pröjsat själv för mitt Win 8.1 så kommer uppgraderingen bli kostnadsfri. Fast uppgraderingsversion känns väl sådär. Jag kommer köpa loss separat licens för Win 10 när det släpps om det nu inte ingår en stand alone-version.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas många problem med win8 enligt en del win7-användare.
Dom flesta problemen och störningarna har jag inte märkt av över huvud taget.

Blir kul för alla som skippar win8 för att det är så krångligt, för att hoppa på 10an när den kommer. Lycka till

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Det är bekräftat. Dock inte för OEM-versioner. Alltså det medföljande/installerade operativsystemet när jag köper ny dator. Har jag däremot pröjsat själv för mitt Win 8.1 så kommer uppgraderingen bli kostnadsfri. Fast uppgraderingsversion känns väl sådär. Jag kommer köpa loss separat licens för Win 10 när det släpps om det nu inte ingår en stand alone-version.

Bekräftat av vem? De ryska pirater som inte visste att Win 9 bytt namn till Win 10?

Microsoft verka fundera på det och det är bra att du nämnder hur långt de kan tänkas gå men vi vill nog ha en riktig bekräftelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av enoch85:

Skulle vara om du har Mac då iofs. Men då kör du ju Mac OS och inte Windows.

Mac OS nej, använder ett SteelSeries 6G V2 till Win 7

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Bekräftat av vem? De ryska pirater som inte visste att Win 9 bytt namn till Win 10?

Microsoft verka fundera på det och det är bra att du nämnder hur långt de kan tänkas gå men vi vill nog ha en riktig bekräftelse.

"According to Indonesian news site Detik, the president of Microsoft Indonesia, Andreas Diantoro, has confirmed that Windows 9 - now 10 - will be a free upgrade for all Windows 8 users."

Varken Andreas Diantoro eller Microsoft har dementerat. Så det får väl anses bekräftat om Microsoft själva gått ut och sagt det.
Vad ryska pirater har med ett uttalande från Microsoft att göra vet jag inte dessvärre.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas1972:

Jag hoppas att du har en högerknapp på din mus,nej vänta?Har inte alla möss det?
Högerklick-kontrollpanel.Så var det svårt?Jösses

Hm, nej har du?

Det är just det jag menar, man måste ju lära sig nytt os utan att det ger något tillbaks. Win 10 kommer snart så win 8 kommer snart vara historia ändå.

Skrivet av enoch85:

Win+I [ENTER] - Voila, kontrollpanelen.

Eller:

Win + [Vad du letar efter] - Som in Windows 7.

http://i.imgur.com/PrpMhlh.png

Sa ju inte någon sökning, det tar ju onödig tid. Lärt mig ctrl+c och ctrl+v och win+p. Behöver inte kunna mer, speciellt när jag gått vidare och ms desamma med win 10. win 8 var och är inte så genomtänkt. Får hoppas man kan välja UI bara och inte får bara den nya modern stucket (drömma om det i alla fall).

vissa tangentbord till pc (gaming tangentbord) har dom tagit bort win tangenten eller ersätt den funktionen med en annan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det är ganska enkelt i mina ögon. Windows 7 är bättre än Windows Vista. Windows 8 är bättre än Windows 7. Windows 8.1 är bättre än Windows 8. Windows 10 kommer att bli bättre än Windows 8.1. Någon mer än mig som ser ett tydligt mönster?

Det enda "mönster” som finns är att [med viss modifikation] vartannat OS från MS suger och vartannat är acceptabelt.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

"According to Indonesian news site Detik, the president of Microsoft Indonesia, Andreas Diantoro, has confirmed that Windows 9 - now 10 - will be a free upgrade for all Windows 8 users."

Varken Andreas Diantoro eller Microsoft har dementerat. Så det får väl anses bekräftat om Microsoft själva gått ut och sagt det.
Vad ryska pirater har med ett uttalande från Microsoft att göra vet jag inte dessvärre.

Dom vägrar att bekräfta när de fått frågan eller svamlar som politiker. Oavsett så är det någons jobb i Indonesien som ligger risigt. Ryska pirater anges som källan till OEM detaljerna du skrev i tidigare inlägg. Inte Microsoft så det är inte heller officiellt. Bara troligt.

"Now 10" las ju till senare vilket advokater säkert utnyttjar om någon klagar. Hade det varit officiellt hade de bekräftat när de visade upp Windows 10 och berättade att de hoppar över 9.