Bredbandsbolagets representant/säljare påstår att Bahnhof ska lägga ner i Sverige

Permalänk
Medlem

Att en säljare blir så desperat att hen utan att blinka tar till brottsliga metoder för att få kränga abonnemang säger inte lite om vilken säljkultur som råder internt.

Jag blir bara gladare och stoltare att jag valt Bahnhof för varje dag som går. Det känns som om det är det enda hederliga kvarvarande företaget.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

BBB slutar inte att förvåna. Hoppas det skitföretaget lägger ner istället så vore det frid och fröjd.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag blir förvånad över att Bahnhof faktiskt lägger ut en tweet med en länk till ett forum. Tar nästan för givet att man inte lägger ner tid på sådant som operatör.
Har ingen aning om hur det ligger till med Bahnhof, men det kanske räknas till de mindre operatörerna? (Får lite större förståelse isf)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SysGhost:

Bredbandsbolaget har hört av sig, och skriver:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=796505570391779&i...

Kanske TS vill ställa upp och hjälpa bredbandsbolaget att få kontakt med säljaren ifråga.
Det är förtal det handlar om, och är ett brott.

Flertal av vem? Bahnhof är ingen fysisk person och kan därmed inte bli utsatta för förtal enligt BrB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aqualize:

Flertal av vem? Bahnhof är ingen fysisk person och kan därmed inte bli utsatta för förtal enligt BrB.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer nog rätt bra det. Mitt fel där.
Tydligen kan man i Sverige, förtala och sprida lögner om företag utan minsta bekymmer att själv råka ut för rättsliga åtgärder. Och något som nämnda säljare kanske är medvetna om, varav de kan, helt bekymmersfritt, sprida dessa rykten.
...eller?

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Det är min personlina åsikt iaf.

Skiftar kärleken en aningen efter att ha satt kaffet i halsen när du i lugn och ro satt med surfplattan och browsade (på ditt wifi försedda comhem-modem) DN.se?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sakerhetsbrist-atgardades-in...

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av robie76:

Det är min personlina åsikt iaf.

Håller tyvärr inte heller med om detta.

Jag är dock tvingad till att antingen ha Comhems "fiber"koax eller ADSL och då är det klart man väljer det "bästa" alternativet man kan ta.

Juste ja, lägenheten är inte ens färdigbyggd än, hur kan man få för sig att dra in koax i en ny lägenhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Skiftar kärleken en aningen efter att ha satt kaffet i halsen när du i lugn och ro satt med surfplattan och browsade (på ditt wifi försedda comhem-modem) DN.se?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/sakerhetsbrist-atgardades-in...

1. Tro inte på allt media skriver. De vill ha säljstoff och skriver allt möjligt skit. Jag är ganska övertygad om att om någon verkligen vill hacka en viss person så skulle de lyckas knäcka även en annan ISP´s modem/router.
2. Jag har inte detta modem/rotuer. Har en äldre modell då jag inte nappat på att uppgradera till 50mbit "gratis".
3. Se även punkt 4 och 5 för mer information.

Trött men glad

Permalänk
Medlem

Sitter på BBB 250Mbit Ja BBB är dyra ta tex deras 10Mbit för 299:- men jag kan bara tala för mig dyrt men det har alltid funkat visserligen bara haft dem nu i 1år och 2 månader innan dess ca 4år i början på 2000 talet. Sen säljaren tror jag är av samma skrot och korn som har ringt mig och erbjudit mig tv kanaler till bra pris (Ord pris) enligt webben. Så säljare tar jag med en nypa salt.

Gillar inte riktigt att BBB lämnar ut telenr så dessa idiotiska försäljare ringer man säger nej de ringer efter 3-4 veckor igen. Tyvärr har jag inget annat alternativ än BBB om jag vill ha fiber och tv. De var dock bättre när de var svensktägt bolag det mesta rasade när Telenor tog över.
Priser höjdes och frågar man varför säger de bara "Vi är ett premium bolag" OK men varför höjer ni priserna upprepar jag " Vi är ett Premium Bolag" Således fick jag inget svar på den frågan. Så ni som har möjligheten att välja Bahnhof gör det och behåll det även om försäljare från BBB säger annat.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB