Permalänk
Medlem
Skrivet av SilverStone EU:

Hej,

Nice mod!!
You are welcome to contact us at this email address:
info.eu@silverstonetek.de

Looking forward to hearing from you!
SilverStone Team

lol? vad är det för troll, vart är moddet?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Roger W:

Vart då?
Jag menar alltså saker utanför själva lådan, typ en annan datorlåda som jämförelse, eller en colaburk eller vad man nu kan hitta på.

Man kan förstås få en känsla för storleken genom att helt enkelt jämföra storleken på komponenterna i lådan med storleken på själva lådan, men det ger inte alltid hela bilden liksom.

Om du inte kan bedöma efter storleken på nätagget, fläktarna (som är 120mm står det i texten) eller I/O plåten t.ex så kan jag tyvärr inte hjälpa dig

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

lol? vad är det för troll, vart är moddet?

Ja, håller med, men användaren verkar "legit" om man tittar på tidigare inlägg(?). Dom kanske var lite trigger-happy där, jag antar Cooltek får ta det som en komplimang!

Annars kan jag bara hålla med många andra här, snyggt chassi du hittat. Verkar inte finnas någon enda på prisjakt som säljer det konstigt nog. Dom har flera andra som ser bra ut också, så tack för chassi-tipset!

Permalänk

Snyggt chassi! Borstad aluminium är så in i bövelen sexigt. En fråga, vad är det för kontakt till corsair kylaren som sitter till vänster? Ser ut som usb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KongoTarzan:

Snyggt chassi! Borstad aluminium är så in i bövelen sexigt. En fråga, vad är det för kontakt till corsair kylaren som sitter till vänster? Ser ut som usb?

Ja kylaren kopplas på via usb så att Corsair link programvaran kan kommunicera med den.

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurrai:

lol? vad är det för troll, vart är moddet?

Jag hajjade inte riktigt heller. Jag har iaf inte mailat hen.

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk

Riktigt snyggt! Hoppas Inet tar in det, dom tog in W1:an i alla fall.

Har fastnat för flera av Jonsbos modeller på sistone, men detta är nog ändå min favorit hittils. Så enkelt och så stilrent utan krusiduller. Helt i min smak!

Har tre frågor om chassit bara:

Får man in två 3,5'' diskar bakom moderkortsplåten om man struntar i optisk läsare?

Vad för filterlösning finns för nätagget?

Vad fick du ge för chassit totalt?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Riktigt snyggt! Hoppas Inet tar in det, dom tog in W1:an i alla fall.

Har fastnat för flera av Jonsbos modeller på sistone, men detta är nog ändå min favorit hittils. Så enkelt och så stilrent utan krusiduller. Helt i min smak!

Har tre frågor om chassit bara:

Får man in två 3,5'' diskar bakom moderkortsplåten om man struntar i optisk läsare?

Vad för filterlösning finns för nätagget?

Vad fick du ge för chassit totalt?

1. Det finns plats för 2x3.5" men endast skrivhål för en. Jag har en 2.5" SSD och en 3.5"
2. Det fäljer med ett avtagbart filter man skrivar på PSU'n, om det var det du undrade.
3. Tror det gick på runt 1100kr inkl frakt från Tyskland.

skal lägga till at om du ska göra det setupet jag har med en H100i så täcker den nedre delen av moderkortet så jag fick besälla en USB 3.0 skarvsladd som var mer flexibel så att chassit kunde få USB 3.0

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Skrivet av twom:

1. Det finns plats för 2x3.5" men endast skrivhål för en. Jag har en 2.5" SSD och en 3.5"
2. Det fäljer med ett avtagbart filter man skrivar på PSU'n, om det var det du undrade.
3. Tror det gick på runt 1100kr inkl frakt från Tyskland.

skal lägga till at om du ska göra det setupet jag har med en H100i så täcker den nedre delen av moderkortet så jag fick besälla en USB 3.0 skarvsladd som var mer flexibel så att chassit kunde få USB 3.0

Tack för svaren! 1100kr är helt klart överkomligt. Jag kör 2*3,5 och 2*2,5 och i värsta fall får jag köra någon adapterlösning.

Nu ska jag bara övertala sambon att den är snyggare än mitt nuvarande chassi och helt enkelt måste beställas, trots att det tar upp mer plats.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk

Slänger in lite mer frågor innan jag slänger in en beställning:

Såg att hårddiskburarna bakom moderkortet inte var dämpad (tänker mest på 3,5''), får du mycket vibrationer från disken? Är det något utrymme mellan hårddisken och sidopanelen?

Vet du hur gallret för baksidans utblås sitter fast? Jag funderar på att ta bort det för att minska motståndet för utblåset.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Slänger in lite mer frågor innan jag slänger in en beställning:

Såg att hårddiskburarna bakom moderkortet inte var dämpad (tänker mest på 3,5''), får du mycket vibrationer från disken? Är det något utrymme mellan hårddisken och sidopanelen?

Vet du hur gallret för baksidans utblås sitter fast? Jag funderar på att ta bort det för att minska motståndet för utblåset.

Jag kan höra hårddisken men det irriterar mig inte (ännu iaf). Det är väl en 3-5mm från hårddisken till sidopanelen.

Jag är osäker på hur gallret sitter fast men det ska nog gå att få bort.

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem

Härligt bygge och fina komponenter! Jag har ett Firepro V7900 liggandes som jag snart tänkte bygga projekt på :)!

Visa signatur

Asus P6X58D-E| Core i7 960 | Corsair Dominator GT 12GB 8-8-8-24| Asus + Leadtech + Zotac Geforce 480gtx 1536mb (3-SLI) med EK Waterblock | Corsair AX1200i | OZC Vertex 60GB SSD, 3x WD Green 2TB, 1 WD Black 1TB | Alphacool Nexxos extreme 480mm + 2x 240 | D5 + EK Top + BP Reservoar | Resten av vattenkylningsdelarna är ifrån BP's sortiment | Mathems Dye Pastel Blue kylvätska

Permalänk
Medlem

Snyggt och stilrent!

Byggde nyss in min dator i en W2 svart med custom vattenkylning.
Fick ta bort SSD vaggan helt för få plats med pump/tank.
Den inbygga fancontrollern var mindre imponerande, den i Obsidian 650D som jag hade innan var bättre.
Funkar den bra för dig?
Jag får "full fart - inget - super långsamt", måste fixa nån bättre framöver.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Skrivet av ElyziuM:

Den inbygga fancontrollern var mindre imponerande, den i Obsidian 650D som jag hade innan var bättre.
Funkar den bra för dig?
Jag får "full fart - inget - super långsamt", måste fixa nån bättre framöver.

Jag har läst olika recensioner, vissa säger att fläktkontrollerns H-S-L står för "High-Standard-Low" (12-7-5 volt)och andra "High-Stop-Low" (12-0-5 volt). Nu vet man alltså vilket som stämmer.

Jag ska nog försöka få tag på Phanteks PWM-hub (TIPS!) och fästa någonstans på baksida moderkortsplåt när jag får hem chassit. Såg att den finns att köpa hos Inet men att leveransen är försenad.

Funderar på att sätta in en liten vit led-slinga under chassit, så jag kanske kan styra av/på med chassits fläktkontroll :).

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Snyggt och stilrent!

Byggde nyss in min dator i en W2 svart med custom vattenkylning.
Fick ta bort SSD vaggan helt för få plats med pump/tank.
Den inbygga fancontrollern var mindre imponerande, den i Obsidian 650D som jag hade innan var bättre.
Funkar den bra för dig?
Jag får "full fart - inget - super långsamt", måste fixa nån bättre framöver.

Jag tyckte också att fan controllern var rätt kass så jag skruvade bort den och kopplade alla fläktar direkt till moderkortet.

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Jag ska nog försöka få tag på Phanteks PWM-hub (TIPS!) och fästa någonstans på baksida moderkortsplåt när jag får hem chassit. Såg att den finns att köpa hos Inet men att leveransen är försenad.

Funderar på att sätta in en liten vit led-slinga under chassit, så jag kanske kan styra av/på med chassits fläktkontroll :).

Nzxt Grid är annars intressant lösning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem

Grymt snygg låda är det. Inte hittat den ultimata lådan men det är det närmsta jag hittat. Hatar 2.5 och 5.25 platser när jag har Filserver. har en ssd allt jag har så. Och har fullstort ATX men hade nog bytt till mATX nästa gång men som sagt snyggt val av låda och prisvärd med!

Permalänk
Medlem

Solklar 5a där! Fick se chassit igår och blev förälskad direkt! Konstigt att det inte verkar finnas i Sverige än, men men...
Riktigt stilrent bygge för övrigt! Synd att höra att det inte är så tyst, då jag skulle använda det som filserver med lite äldre delar, därav atx kravet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Grymt snygg låda är det. Inte hittat den ultimata lådan men det är det närmsta jag hittat. Hatar 2.5 och 5.25 platser när jag har Filserver. har en ssd allt jag har så. Och har fullstort ATX men hade nog bytt till mATX nästa gång men som sagt snyggt val av låda och prisvärd med!

Jag har efter bygget publicerades också tryckt en klassisk 3.5" HDD för att utöka lagringsutrymmet lite. Jag kör också en NAS vid sidan av (+crashplan för extra backup)

Visa signatur

i7 5820K | AMD Firepro W7000 | ASUS X99-S | DDR4 16GB Crusial 2133 | Corsair H100i med Noctua NF-F12 | Jonsbo/Cooltek W2 | EVGA Supernova G2 750W | 240GB SSD | 2TB HDD | Win7 | DELL 30" u3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av twom:

Jag har efter bygget publicerades också tryckt en klassisk 3.5" HDD för att utöka lagringsutrymmet lite. Jag kör också en NAS vid sidan av (+crashplan för extra backup)

Citerar mest för att du ska hitta hit!

Har du kvar chassit, hur upplever du luftintaget i fronten, är det tillräckligt? Sitter i tankarna om man skulle behöva stansa ut hål för fläktarna (Mesh) eller om de klarar sig, vad känner du som kör AIO-kylare?

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015