Asus ROG Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

är väl ganska relevant då resten som oxå har en redan finns här.
och den har funka felfritt innan.

Absolut, det håller jag med om. Men du har inte fått något svar på alla dina inlägg. Get the hint? Kanske ska prova något annat då? Tänk dig att det istället vore en tjej eller en kille du skrev till. Om man inte fått svar efter några sms, kanske man ska gå vidare?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Läste om ett par andra på rog forumet. Där rätt vad det var fick suddiga skärmar och det slutade med RMA. Verkar inte vara jätte vanligt men. Om jag förstått det rätt så har vi även i norden 3års utbytes garanti via asus (premium)?. Fast det verkar som asus support knappt vet om det själva.

Jag har fortfarande inte hittat något svar på varför så många skärmar lider av screen door effect (inversion artifacts). Jag har som sagt min fjärde skärm här och den har minst. Nu uppstår linjerna när pixlarna ska gå från mörkt till gröngulvit ton eller tvärt om. De tidigare två har varit blågrönvit ton, vilket har visat sig betydligt mer i de spel jag spelar.

Jag vet inte om det finns skärmar som inte lider av detta problem. Vissa säger att de inte kan se något men frågan är om de letat. Det är absolut en sådan effekt så har du väl sett den. Då ser du den hela tiden, så syna inte om du inte tycker du har problem.

För er som verkligen vill kolla så har följande fungerat bäst för mig. Ta CS:GO eller wow och hitta ett område med många färger och även ljusa och mörka partier. Börja titta i cirkel rörelser och titta närma skärmen. Leta efter linjer som uppstår i kanter på objekt. När du väll sett dem som så kommer du se dem under vanligt spelande med från och till.

Permalänk

De som är lite avundsjuka som kanske försöker klanka ner på produkten. *Givande inlägg*

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Minsc S2:

144 Hz 1440p är inte till för ensamma gpu:er, det är CF/SLI som gäller, såvida du inte vill köra på lägsta inställningarna.

Håller jag inte med om. Ett 780 funkar fint till Swift, även om man såklart inte kan maxa krävande spel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

Det har kommit ut denna ASUS ROG Swift PG278QR vad är det som är bättre med denna?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det har kommit ut denna ASUS ROG Swift PG278QR vad är det som är bättre med denna?

Jag är också nyfiken på detta

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av superegg:

Det har kommit ut denna ASUS ROG Swift PG278QR vad är det som är bättre med denna?

Skrivet av xitorz:

Jag är också nyfiken på detta

me3

Permalänk

FR Reddit:
the Q was technically the first 1440p 144hz monitor out, first G-Sync monitor as well if you don't count the module upgraded VG248QEs. The QR is an update to it, including the HDMI port included in newer G-Sync monitors and the '165hz overclock' mode found in some of the newest 1440p 144hz monitors.

I doubt the TN panel is much different in the two. The Q version had a good panel to begin with, and has probably undergone slight revision in its lifetime. TN panels are inherently different than the AHVA panel in the PG279Q. Unless you know of and hold a grudge against IPS glow, and/or you play CSGO competitively, the PG279Q will probably seem more pleasing - although if you're on a budget, even slightly, the price jump from the 500$ S2716DG (on sale frequently for that price) to the PG279Q is hard to justify.

Visa signatur

BC

Permalänk
Medlem

Sparkar liv i tråden med en fråga.
Undrar om det möjligt att väggmoterna denna skärmen om man inte vill använda stativet, samt om någon av er har gjort de?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc